Hadas Parush/Flash90

המירוץ מתחמם: ניר ברקת לא יתמודד לראשות עיריית ירושלים?

בציבור החרדי עדיין ממתינים ואיש לא הציב מועמדות לראשות עיר הבירה, בעוד בציבור הכללי, עוד ועוד מתמודדים מכריזים על מועמדותם. גורמים המקורבים אל ראש העיר המכהן, מדווחים כי ברקת לא יתמודד שוב, אך בעירייה מכחישים: "מדובר בשקר"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

"ניר ברקת יודיע בקרוב על החלטתו שלא להתמודד על קדנציה שלישית לראשות עיריית ירושלים ויכריז על כוונתו להתמודד בפריימריז של הליכוד" – כך אמרו היום גורמים המקורבים אל ברקת לישראל היום. בעיריית ירושלים מכחישים, אך עצם הדיווח מחמם את הזירה הלוהטת כבר שנה לפני הבחירות לראשות העיר.

נכון לעכשיו, אין מועמד חרדי שכבר הכריז על התמודדותו לראשות עיריית ירושלים, ולאור ניסיון העבר, גם לא ברור האם יהיה מועמד כזה. בינתיים, רבים אחרים כבר הודיעו על התמודדותם לראשות העיר. ההערכה היא כי במקרה וברקת לא יתמודד לראשות העיר, כמות היורשים הפוטנציאליים בעיני עצמם – יגדל משמעותית.

ברקת, שמשקיע מאמצים רבים בהכנות לקראת השתלבות בפוליטיקה הארצית, פקד כבר כ-8,000 איש לליכוד ומהווה כוח משמעותי. ההערכה בסביבתו היא כי הבחירות הארציות יוקדמו וייערכו בקיץ 2018. במצב כזה, ברקת ייאלץ לעזוב את תפקידו כראש עיריית ירושלים על מנת להתמקד בפריימריז של הליכוד במטרה להתברג גבוה ככל האפשר בעשירייה הפותחת.

ברקת ערך אירועים רבים בתקופה האחרונה לפעילי ליכוד, כולל כנס סליחות עם 3,000 איש, שנערך בבנייני האומה בירושלים בהשתתפות השרה מירי רגב. בשיחות עם מקורביו ברקת משוכנע כי הוא יכול להתברג בצמרת הנהגת הליכוד והעיתוי הנוכחי הוא המתאים ביותר. יחד עם זאת, במידה ויחולו שינויים פוליטיים משמעותיים והבחירות לא יוקדמו, ברקת עשוי לשנות את החלטתו.

מעיריית ירושלים נמסר בתגובה לישראל היום: "מדובר בשקר. ברקת טרם קיבל כל החלטה אם ימשיך לקדנציה שלישית בירושלים, והוא ממוקד כרגע בהשגת תקציב ראוי מהאוצר להמשך פיתוחה של בירת ישראל. רק לאחר העברת התקציב יקבל החלטה על עתידו. כל דבר אחר הינו המצאה שאין בה כלום".

בסיטואציה שבה ברקת יפרוש מראשות העיר לטובת התמודדות על כרטיס כניסה לעשירייה הראשונה בליכוד, לפי התחזיות הרווחות בכיכר ספרא יחליף אותו ממלא המקום סגן ראש העיר מאיר תורג'מן. תורג'מן, שמחזיק בכוח פוליטי רב בירושלים, המגיע ממרכז הליכוד וכולל בוחרים מהציבור הדתי-לאומי והציבור החילוני בירושלים, יוכל לשמש בתפקיד ראש העיר כמה חודשים ובכך לבסס את מועמדותו לראשות העיר ולחזק את סיכוייו להיבחר בעוד כשנה.

אלא, לפי חוק הרשויות המקומיות (סעיפים 24 ו-26), אם התפטר ראש הרשות לפני תום כהונתו במהלך השנה האחרונה לכהונתו, מועצת העירייה אמורה להתכנס ולבחור באופן גלוי את מחליפו, אשר יכהן בתפקידו עד לקיום הבחירות המוניציפליות הכלליות באותה שנה. חודש נובמבר עתה עונה על קריטריון זה, ולכן צפויה סערה בכיכר ספרא סביב הכתרת המחליף עד לבחירות.

ברקת, כידוע, הבטיח בזמנו כי יודיע על החלטתו האם לרוץ פעם נוספת לראשות העיר שנה לפני מועד הבחירות – אולם עד כה הוא מתמהמה מלעשות זאת. בינתיים, על הספסל מחכים ולא ממש בסבלנות, המועמדים הפוטנציאליים לראשות העיר – משה ליאון, מאיר תורג'מן, עופר ברקוביץ, יוסי חביליו ואבי סלמן. לגבי ליאון, שהתמודד על ראשות העיר מול ברקת ב-2013 וביסס כבר את מעמדו הפוליטי בירושלים – הרי שברגע שברקת יעבור לזירה הארצית הוא צפוי לפתוח מבערים בקמפיין הבחירות שלו לראשות העיר. ברקוביץ, יו"ר האופוזיציה העירונית שפרש מהקואליציה בשבוע שעבר, הודיע כבר על התמודדות לראשות העיר, וכך גם חביליו וסלמן.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
2 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

למה אין שום חרדי?
גם בעיר מפולגת
עדיין יש אפשרות לשים חרדי

לא הבנת, דווקא בגלל שהחרדים רוצים להתאחד להגיע למירב הסיכויים להצליח לכן זה לוקח זמן.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture