"שמן זית זך" • "יתד נאמן" על משמר ההשקפה הטהורה

היום, כ"ג תמוז, מסיים "יתד נאמן" את שנת הכ"ז להיווסדו, ונכנס לשנת הכ"ח. למעלה מ-8000 גיליונות יצאו עד היום בחסדי שמים, ומה שנראה לפני קרוב לשלושה עשורי שנים כ´חלום´ חסר סיכוי, הפך במהלך השנים לעמוד התווך של היהדות הנאמנה ולנושא דגל ההשקפה הצרופה. לא עת לחגיגות היא, כאשר גזירה נוראה וחמורה, שלא היתה כמותה מזה עשרות שנים, מרחפת מעל עולם התורה. גזירה שהוגדרה על ידי גדולי ישראל בגדר של ´גזירת שמד´.

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

הרי לכל בר-דעת ברור ומובן, שמאחורי המלים הלכאורה ´יפות´ המדברות על ´שוויון בנטל´, מסתתרת כוונה שונה לחלוטין: לעקור את לומדי התורה, שומרי פך השמן הטהור ונושאי דגל התורה בטהרתה מהיכלי הישיבות, כדי להביא ל´שילוב´ ציבור היראים לדבר ד´ בקרב הציבור הכללי, עם כל המשמעות הרוחנית ההרסנית שיש לכך. זו שעה קשה לכלל ישראל, כאשר שונאי היהדות מנצלים את מערכת הערכאות האנטי-יהודית, שכל מהותה היא הרמת יד בתורת משה, כדי לבצע את זממם, עליו הם חולמים כבר שנים רבות.

קרא עוד:

[postim]

אבל, במיוחד בימים אלו, אפשר להבין את נחיצותו של כלי המבטא לעולם התורה "יתד נאמן", העומד על משמר ההשקפה הצרופה, מביא לתודעת הציבור את דעתם של כל גדולי התורה והיראה, המתריעים מפני הסכנה המרחפת, ומורים את דרכי המאבק וההתמודדות בשעות קשות אלו. המערכת הפוליטית כולה, דרוכה וקשובה לראות את הכתוב ב"יתד נאמן", כמי שמבטא את עמדת הציבור היראים בכללותו, ודומה כי הנסיגה הקלה, בינתיים, מאותן מסקנות הדו"ח הדרקוני והמרושע בניסיון למצוא משהו מרוכך יותר, חדרה לתודעת קברניטי המדינה, הרואים את הנכתב ב"יתד נאמן" ומבינים שאם אין ברצונם להגיע לידי קיטוב חמור שסופו מי ישורנו, עליהם לרדת מעט מהעץ הגבוה עליו טיפסו. אכן, זו רק דוגמא אחת לנחיצות העיתון, כאשר במהלך כל שנות קיומו הוא שימש כאיום ממשי — ולא במרכאות — על גורמים שונים, באיצטלה זו או אחרת, שביקשו להחדיר רוחות רעות וזרות אל מחנה היראים, אך תמיד חששו פן ייחשפו מעלליהם מעל דפי העיתון, כפי שאכן היה פעם אחר פעם.

בעת כזו, כאשר "יתד נאמן" עומד בחזית המערכה הקשה מול הורסי התורה, מן הראוי להזכיר מעט מההיסטוריה הרחוקה של שנות הקמת העיתון, הנראה כיום בעיני ציבור היראים, כדבר כה פשוט וכה נצרך, בעומדו על טוהר ההשקפה ובהביאו לידיעת ותודעת הציבור את דעת מרנן ורבנן גדולי ישראל זיע"א ויבלחטו"א. מרנן ורבנן גדולי ישראל זיע"א, רבותינו הגדולים מרן הסטייפלר זצוק"ל ומרן הגראמ"מ שך זצוק"ל, הם שראו בעיני רוחם את החשיבות העצומה לקיומו של ביטאון לעולם התורה, הם שראו יחדיו את ייסודו והקמתו, ולאחר פטירתו של רבינו בעל ה"קהילות יעקב", נטל רבינו בעל ה"אבי עזרי" על שכמו את עול נשיאת העיתון, עם כל הקשיים האדירים והמכשולים הבלתי-עבירים שליוו את העיתון שנים רבות, עד שביסס את מעמדו ככלי המבטא המוביל והמרכזי ביהדות הנאמנה.

מאבקים קשים ומרים ניהל העיתון מאז הוקם, מבית ומחוץ. בתקופה בה "החושך יכסה ארץ" ו"האמת נעדרת", לא קל לשאת את דגל האמת ברמה, ללא חת וללא מורא. גורמים רבים ראו — ורואים עד היום — ב"יתד נאמן" את הגורם המונע מהם להפיץ את ארסם בקרב ציבור היראים לדבר ד´, מחשש פן יחשפו מעלליהם לעין-כל. אבל רבינו הגדול זצוק"ל, איש האמת הצרופה, שעמד על משמר ההשקפה הטהורה לבל תהיה ממנה כל סטייה אפילו קלה ביותר, היה זה שבמשך שנות הקמתו והתבססותו של העיתון, ראה בו את כלי המבטא האחד והיחיד המפיץ את השקפת התורה הצרופה ברמה.

לו היינו באים לספר את כל שלבי הקמתו וביסוסו של העיתון, היינו צריכים למלא גיליונות רבים. אלו שעמדו על ערש הקמתו ואלו שליוו אותו מתחילתו ועד ימים אלו ממש — בהם כותב השורות הללו — יכולים לספר סיפורים מרתקים על הסייעתא דשמיא שליוותה אותו כל העת, מול המכשולים והמפריעים הרבים שניצבו בדרכו, עד שנראה היה כי בדרך הטבע, אין לו כל סיכוי לשרוד. כמו כל דבר חשוב וקדוש, שיש לו מפריעים רבים ומכשולים לאין-מספר, גם "יתד נאמן" מאז יומו הראשון, ובמשך שנים ארוכות, עבר קשיים ומשברים חמורים שלעיתים סיכנו את עצם קיומו, ורק עמידתו האיתנה של רבינו הגדול זצוק"ל לימין העיתון, תמיכתו המעשית והרוחנית, הם אלו שהעניקו לו את הסייעתא דשמיא המופלאה שלוותה אותו כל השנים. די אם נציין כי שבועות ספורים בלבד לאחר הקמתו, ללא בסיס כלכלי של ממש, הוא עמד לפני קריסה מוחלטת, ורק פעילותם של שני עסקנים חשובים, אשר היו נאמנים ביותר על מרן זצוק"ל, חברי הנהלת העיתון מאז ועד היום, שנתבקשו על ידי מרן זצוק"ל להציל את העיתון מסגירה, ואף כיתתו רגליהם אל מעבר לים לשם כך בשליחותו של רבינו הגדול זצוק"ל, היא זו שמנעה את קריסתו וסגירתו.

רק כדי להמחיש מעט, עד כמה ראה רבינו הגדול זצוק"ל בעיתון, כאחד המפעלים החשובים ביותר שהקים, נספר כי כשנתיים ומחצה לאחר הקמת העיתון, הוא נקלע למשבר קיומי קשה ביותר, עד שריחפה סכנה ממשית להמשך הוצאתו לאור. כותב השורות שעלה באותם ימים לבית ברחוב ראב"ד, מעולם לא ראה את רבינו הגדול מודאג ומוטרד כל-כך ממצבו של העיתון, וההתבטאות הקשה שנשמעה מפיו אם חלילה ייסגר העיתון, ספק אם נשמעה אי-פעם במצבים אחרים. רבינו ראה ב"יתד נאמן" את הכלי המרכזי להפצת ההשקפה הטהורה ולשמירת לומדי התורה מפני כל הרוחות הזרות והרעות המנשבות מבחוץ, ובהיעדרו ראה רבינו הגדול זצוק"ל סכנה של ממש לטהרת ההשקפה.

מספר חודשים לאחר הקמתו של העיתון, בחודש שבט תשמ"ו, כאשר המאבקים נגד עצם קיומו, הידרדרו לא אחת לפסים אלימים, ראו מרנן ורבנן גדולי ישראל שליט"א, את חובת השעה, לכנס את בני התורה לכינוס חירום, כדי להביע את התמיכה בעיתון ולפעול לחיזוקו. במכתב שהתפרסם מעל דפי העיתון, ועליו חתומים מרנן ורבנן גדולי ישראל: מרן ראש הישיבה הגראי"ל שטינמן שליט"א, הגאון הגדול רבי נסים קרליץ שליט"א והגאון הגדול רבי חיים קניבסקי שליט"א, נקראו "ראשי הישיבות, ראשי כוללים ובני-תורה" ל"אסיפה חשובה לחיזוק דעת רבותינו שליט"א בעניינים העומדים על הפרק". כל גדולי ישראל, הבינו את נחיצות העיתון, ופעלו במלוא כוחם, כדי להבטיח את עתידו ולבסס את קיומו. לקראת האסיפה פירסם רבינו הגדול מרן הגראמ"מ שך זצוק"ל מכתב ובו הוא מסביר את נחיצותו של העיתון ותפקידו. מכתב זה, הראשון שנכתב על ידי רבינו הגדול זצוק"ל בעניין "יתד נאמן", מתווה את תפקיד העיתון, דרכו ומהותו, וכך נכתב במכתבו:

"אי אפשר לי לצערי להשתתף בכינוס שלכם גדולי תורה ויראה, כינוס לשם שמים שהוא הנאה להם והנאה לעולם, והכינוס הוא צורך השעה. ובקצרה אחווה דעתי בזה, כי בזמן האחרון כל דבר-מה שכל אחד הוגה מלבו בין טוב ובין רע, הכל מודפס ואין רוב הציבור מבחינים מה לקרב ומה לרחק, מה מותר ומה אסור, ורובא דרובא של העיתונים מלאים דברי כפירה, ומכניסים רעל דעות כוזבת על כל שקדוש לנו, ויש שבגלוי לא נראה שזה מינות וכפירה ודעה כוזבת, אבל הדברים האלו נקלטים בלב שהקריאה היא בשטחיות מבלי להתעמק. והרבה נכשלים בזה משום שאפילו בעיתונים היותר טובים אין הכתבים מביעים במאמרים את דעת תורה והשקפתה לפעמים מגיעים גם לידי סילוף הדברים, וגם מבליטים ומעדיפים מי שקרוב לדעת חוג מסויים ומשתלטים על מה שמשותף לכולם. ולזה מה טוב שהתכנסתם לעודד ולבסס העיתון יתד נאמן, שמרן הגרי"י קנייבסקי זצוקלל"ה עודד את הקמתו, ויש עליו פיקוח מת"ח מובהקים…"

בעצרת ההמונים שהתקיימה בבני-ברק לאור קריאת גדולי ישראל, נתקבלו החלטות שהוקראו ברבים על דעתם ובהכוונתם. בסעיף הראשון נאמר: "האסיפה מכריזה — בבחינת קיימו וקיבלו — על ציות מוחלט לדעת מרנן ורבנן זיע"א ויבלחטו"א לדעת מרנן ורבנן שליט"א שלאורם ניסע ונלך ובנתיבתם נצעד עד ביאת גואל צדק בב"א". סעיף זה, הוא יסוד היסודות של העיתון: "ציות מוחלט לדעת מרנן ורבנן זיע"א ויבלחטו"א". זו תשתית העיתון. זהו זכות קיומו. סעיף נוסף המופיע בהחלטות: "האסיפה שולחת עידוד וברכה לביטאון ´יתד נאמן´, שנוסד על דעת רבותינו, כבמה להשמעת דעת תורה לבני תורה, לא לגרוע ממשהו או ממישהו, וקוראת לכל מי שבידו לסייע בדבר, איש איש כיכולתו, על ידו ועל ידי אחרים".

במלאת שלש שנים לעיתון, פירסם רבינו הגדול זצוק"ל, מכתב נוסף ובו הודה לכל אלו שסייעו להקמת העיתון ולהחזקתו "שהוא מאוד נחוץ בזמנינו שיהיה עיתון שאפשר לקרוא בו בלי שום לוי´ של השקפות זרות ומנוגדות לדעת תורתנו הקדושה, ולכן כל מנוי ומנוי יש לו חלק בחיזוק הדת בארצנו הקדושה". רבינו הגדול זצוק"ל, נקט בצעד שהיה נחשב יוצא דופן באותם ימים, כאשר הקים ועדה רוחנית, ובה תלמידי חכמים מובהקים, שתפקידה היה לפקח על כל הנכתב בעיתון. מה שהיום כל איזה עלון קיקיוני מתהדר באיזו ´ועדה רוחנית´, שלא ידוע מי הקימה ולעיתים עלומה ו´נסתרת´, חסרת ערך ומשמעות, היה חידוש גדול באותם ימים, כאשר כל הנכתב בעיתון, מהכותרת הראשית ועד אחרון המודעות, עבר דרך עינו הבוחנת של נציג הוועדה הרוחנית ולא נשלח לדפוס לפני שקיבל את האישור הנדרש.

במשך שנים ארוכות, ליווה רבינו הגדול את העיתון, הדריך את העומדים בראשו על כל צעד ושעל, ושמח לראות בביסוסו וגידולו. כאשר נחלש רבינו הגדול, וחש שאין הוא יכול יותר לשאת על כתפיו את משא הדור, הוא ביקש ממרן רבינו הגרי"ש אלישיב שליט"א, ליטול על שכמו את ענייני הכלל, כולל הנהגת העיתון וניווטו. ואכן, במשך השנים הללו זכה העיתון להדרכתו והכוונתו של מרן רבינו שליט"א, שראה את עצמו כמי שמבצע את שליחות רבינו הגדול, ובגיליון העשור לפטירת רבינו הגדול זצוק"ל, אמר מרן רבינו הגרי"ש אלישיב שליט"א כי "יש לעמוד על כל תקנותיו והוראותיו של הרב שך ולא לסטות מהן כמלוא הנימה. צריכים להעביר יסוד ברור לציבור כי רק התורה היא זו שמחנכת ומלמדת אותנו איך לנהוג, יש לה הוראות ברורות בכל חלק מחלקי החיים, לא קיים מושג או עניין שלתורה אין דעה בו".

זוכים אנו עד היום, כי מרנן ורבנן גדולי ישראל שליט"א ובראשם רבותינו גדולי הדור שליט"א, מורי ומכווני דרכינו, ממשיכים לעמוד מאחורי העיתון, ולראות בו את כלי המבטא המרכזי של היהדות הנאמנה, כאשר הם מורים את דרכו, מכוונים ומנווטים, ודרכו מעבירים לכלל כולו את דעת התורה הצרופה, בכל התחומים ובכל הנושאים. וכפי שפתחנו את הדברים, בימים אלו, ימי מאבק קשים ומרים, כאשר שונאי התורה הרימו ראש, וברוב עזות וחוצפה, מנסים הם לפגוע בקודש הקודשים של עם ישראל, הרי נחיצותו של כלי-מבטא חזק ובעל השפעה לגדולי ישראל ולכלל נוטריה, ניכרת לעין-כל.

בצאתנו מן הקודש, לקראת שנת הכ"ח — "וקווי ד´ יחליפו כח" — כולנו תפילה ותחינה, שנזכה להמשיך בדרך שהותוותה בראשית דרכו של העיתון — "הציות לדעת מרנן ורבנן שליט"א שלאורם ניסע ונלך ובנתיבתם נצעד עד ביאת גואל צדק בב"א", להביא את דבר ד´ ברמה, מתוך בקשה מבורא עלם, לבל ייצא מכשול תחת ידינו ונזכה להגדיל קרן התורה ולהאדירה.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
17 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

היום גם הפלס יוצא לדרך!!!!!
שיצליחו בעז"ה

כנראה שהאתר ממונה ע"י שמעון גליק

שבעז"ה לא יצליחו

מה אכפת לך ? קנאי!

למה חורה אפך בהצלחתם?

אם בוערת בך קנאת ה'-קשוט עצמך תחילה.

במערכות בין גדולי ישראל על האנשים הקטנים לבלום פיהם שמה יבולע להם .

נשיכתן נשיכת שרף.

מחוייך:
היו אנשים במדבר, לפני כ3300 שנה, שגם דיברו בשפה שלך.
נראה לך שקורח לא היה מגדולי ישראל? אבל צריך תמיד להבחין מי עומד בראש עולם התורה ומי מנסה לעמוד מנגד.
ח"ו לדבר על אי מי מגדולי ישראל, אבל ברור שצריכים לדעת מי עומד בראש המחנה, ועל כולם להיות כפופים לו.

בטח אתם העורכים והמחליטים איזה תגובה נכנס או לא אתם בטח מהמנה שלהם יופי קלטנו ואנחנו נפרסם את זה!!!!!!!!!!!!!!!!!111

זה לא נכון אף פעם לא כתבתי כך ,,,,,תתביישו לכם אתם לא אנשים ישרים

האתר הנכבד שלנו, לא משתייך לשום עדה או שום פלג, אלא לכוווווווווולם ביחד, אך כאשר מתחילים לכתוב תגובות נגד גדולי ומאורי הדור, ברור הדבר שהאתר הנכבד לא יכניס תגובות אלו, כי אלו מתאימים יותר לאתרים האחרים, וד"ל.

סליחה לא כתבתי מלה אחד נגד אף גדול בישראל , לכם יש בעיה שאתם כך מתרגמים את דברי כך, אני רק כתבתי על מציאות הדברים כמו שהיה וכמו שהיא עכשיו רק שם אחד כן כתבתי והוא גליק האם כבר אחד מהגדולים שלנו ? וכן פעם כתבתי על גפני האם הוא גם גדול בישראל? וזה נקרא שאתם לכווווולם ביחד? וכן אנו וחברינו רואים שיש כן דברים שאתם כן מפרסמים שהוא ממש הרבה יותר חרופים מדברינו ואעפ"כ הכנסתם אותם למה? שהוא כן תואם לכם???

גליק פעל כשלוחו של הגראי"ל שטיינמן שליט"א, ויותר מזה לא צריך לומר כלל.
ונכון גם הרב נתן זאב גרוסמן פעל כשלוחם של מרנן הרב שך זצ"ל, ויבלחט"א הגרי"ש אלישיב שליט"א, אך כפי שכתב מרן הגר"ח קנייבסקי שליט"א במכתב התמיכה במהלכו של הגראי"ל שטיינמן, וכל מי שפועל ומדבר נגד גליק הרי שהוא פוגע בכבודם של גדולים אלו.
נ.ב. אני בכלל משתייך לציבור החסידי, ומכבד את כל גדולי התורה וגדולי הדור ללא הבדל, כולם קדושים כולם צדיקים וכולם גאונים, אך כמשקיף מן הצד, חבל שנכווה ח"ו בגחלתם!

הרב גרוסמן פעל בשליחות הרב שך, והרב שך נפטר זצ"ל זיע"א, וכיום המנהיג הוא הרב שטינמן שיבלחט"א, והוא רוצה שהרב יצחק רוט שגם נשלח ע"י הרב שך זצ"ל, יהיה העורך שלו, ולא הרב גרוסמן.
מה לא פשוט?
אפילו ליצמן הבין את זה. כשהפני מנחם לקח את ההנהגה, ליצמן זז הצידה. הוא חזר רק כשהרבי שליט"א מגור קיבל את ההנהגה. כל מנהיג עם האנשים שהוא סומך עליהם. חד וחלק.

כן אתה כלל חסידי ומסתיר את עצמך בגלימה החסידית כמו אלה מירושלים שאמורים להציג את הבלל חסידי אפי' שהם בעצמם אין להם שום שייכות לחסידות בכלל, והכל בשביל כבוד וכסף, וכמו כן גפני הרי לובש שטריימל בשבת ומה לכהן וכו' ועוד, וכי ליצמן לא שליח של אחד מגדולי עולם, ועליו מותר לומר הכל, ועליו לא נאמר הווי זהיר בגחלתן ????.ואני חוזר כאן ואומר לא דברתי ולא התכוונתי לאף גדול בישראל יהיה מי שיהיה, אני רק מביא הס"ה של העובדות של השנים שחזרנו לארץ ישראל ועד היום, ואגמור עם התפלה הידוע עושה שלום במרומיון הוא יעשה שלום עלינו (ובחו"ל) ועל ישראל אמן

העיתון הזה שונה לגמרי מהמבשר, שאני זכיתי להיות מבין מיסדיו!!!
המבשר לא יצא נגד גדולי ישראל אלא בעד קבוצות מסויימיות "קטנו " ביהדות החרדית.
העיתון הזה הוא נטו נגד מרן הרב שטיינמן
בושה לגרוסמן וחבורותו שהם מתדרדרים לרמה נמוכה כ"כ.

לתש"ב – הוא אשר דברתי שהכל מכל כל עומד להרוס במקום לחפש עד הנקודה הקטנה להתאחד ולהראות לעם בני א-ל חי איך לוותר אחד להשני , זה לא , רק להפריד ולהרוס וכו',

וכי אם אני לא מצדד בשום צד, נהייתי 'כלל חסידי', יש לי אדמו"ר שלאורו הגדול אני צועד והולך אי"ה עד ביאת משיחנו בב"א, וכאחד שגדל ומסתובב בחסידות בה זכיתי להסתובב, לימדו אותי כי כל אחד מגדולי הדור וגדולי ההוראה מנהיגי הדור ענקי הרוח והתורה, הם הם אשר יורו מה לעשות, ולא חבורת אורחי פרח למיניהם, (כן גם כשפתחו את המבשר, זה לא היה מהלך טוב, אכן לאחר מעשה שוב מסכימים אם הדרך, – וכן לא אמרתי או דיברתי מאום נגד הרב גרוסמן ושות', אלא שלא יהיו לך תלונות מדוע משמיטים תגובות שלא מתאימות, וד"ל)!.

לשונך:

כן גם כשפתחו את המבשר, זה לא היה מהלך טוב .אכן לאחר המעשה שוב מסכימים עם הדרך, איני מבין אותך זה לא היה מהלך טוב ? ואח"כ זה כן היה טוב? הרי הוא המייסד הסתובב כמה וכמה שנים אצל הבית ישראל זצוק"ל כמו אחיו המבוגר ממנו שעדין הוא בגור , ומי לא יודע כמה הבית ישראל זצוק"ל מסר את נפשו בעד המודיע וזה היה אחד משני דברים שהלך הוא בכבודו ובעצמו לאסוף כסף בשביל המודיע והדבר השני היה החינוך עצמאי והוא לא פחד לעשות דברים בגלוי נגד רצונו ומעשיו הקדושים שהם קיימים לנצח??? ועוד אתה עכשיו מצדיק את מעשיו , ר"ל!!!!!!!!!! וזה נקרא הווי זהיר בגחלתן?.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture