Yonatan Sindel/FLASH90

בדרכו חזרה למשרד הבריאות, מנסה ליצמן לחסום את לפיד

אחרי שחוקי השבת יעברו, מתכנן ליצמן לחזור למשרד הבריאות בתפקיד של סגן שר בהליך חקיקה שיקודם במהירות. בינתיים, מקדם ליצמן הצעה שתמנע מיאיר לפיד את ראשות הממשלה: רק בעל תואר אקדמי או בעל עבר צבאי משמעותי יכול לכהן בתפקיד

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

חודש אחרי שהגיש את התפטרותו מהממשלה ויצר מהומה ציבורית ופוליטית גדולה, יתחיל בשבוע הבא תהליך החזרה של יעקב ליצמן למשרד הבריאות – הפעם על תקן סגן שר. על פי הדיווח של יהודה שליזנגר בעיתון "ישראל היום", כבר ביום ראשון הקרוב תובא לממשלה הצעת חוק המבקשת לשנות את חוק יסוד: הממשלה, ולאפשר לליצמן לכהן כסגן שר. בכך מבקשים בממשלה לעקוף את פסיקת בג"ץ, אשר קבע כי לא חוקי למנות סגן שר במעמד שר.

לאחר אישור החוק בממשלה, יובא החוק עוד באותו היום לוועדת השרים ולמחרת לקריאה טרומית – שם יצטרכו 61 אצבעות שיאשרו את המהלך – זאת מכיוון שמדובר בשינוי חוק יסוד. עם אישור החוק, הוא יוגש לוועדת הכנסת. על פי התכנון, בתוך שבועיים יובא החוק לקריאה שנייה ושלישית. הוא יוגש לצד אחד מחוקי היסוד הנוספים שדורשים רוב של 61 חברי כנסת, כמו חוק ירושלים או חוק הלאום, ככל הנראה כבר ב־14 בינואר. אם המסלול הזה יסתיים כמתוכנן באישור המליאה, למעשה יוכל ליצמן לחזור למשרד באופן רשמי כבר למחרת.

כזכור, ראש הממשלה סיכם עם החרדים על העברת "חוק המרכולים" ו"חוק הרכבת" (מסורת ישראל) – שני חוקים שאמורים להבטיח כי לליצמן לא תהיה התנגדות אידיאולוגית לשוב ולכהן בממשלה. אמש הועבר חוק מסורת ישראל, ובשבוע הבא צפוי לעבור חוק המרכולים – ובכך, ולאחר אישור רשמי מהאדמו"ר מגור, נסללת דרכו של ליצמן בחזרה למשרד הבריאות באופן רשמי.

בסביבתו של ליצמן אמרו ל"ישראל היום": "מה שחשוב זה כבודה ושמירתה של השבת והסטטוס קוו. אחרי כל כך הרבה זמן שדיברנו על חילולי השבת ברכבת, אחרי הסחבת בחוק המרכולים, אחרי ההתפטרות וכל הרעש – דברים התחילו לזוז – והנה, חוק אחד עבר וחוק אחד יעבור בשבוע הבא".

"כשליצמן התפטר, הוא לא ידע שהוא יחזור", הדגישו, "היה איזה דיבור בלילה שקדם להתפטרות על פתרון אפשרי, אבל לא היה שום דיבור מעשי על זה. בכלל, במציאות הפוליטית והישראלית, שבה לכל מפלגה יש את הרצונות שלה ושבג"ץ מתערב בה בכל דבר, דיבור על שינוי חוק יסוד בתנאי שחוקים אחרים עוברים – הוא תהליך ארוך ומסובך שכלל לא בטוח שהיה קורה. ליצמן התפטר באמת. זה לא היה תרגיל". עוד אמרו המקורבים: "אחרי שחוקי השבת יעברו ליצמן יבוא לרבנים, ואם הם יאשרו – הוא יחזור לתפקיד סגן שר".

בינתיים, מקדם ליצמן הצעת חוק גאונית שתמנע מיאיר לפיד את ראשות הממשלה. ליצמן רוצה להגיש הצעת חוק פרטית לפיה אדם שאין לו תואר אקדמי או עבר של שירות משמעותי בצה"ל, לא יוכל לכהן כראש הממשלה -כך מדווח יקי אדמקר באתר וואלה. מדובר בהצעת חוק שנועדה למנוע מיו"ר מפלגת "יש עתיד", ח"כ יאיר לפיד, להיבחר לתפקיד, אך סיכוייה לעבור נמוכים לאור טענות על כך שהיא "אינה חוקתית".

העניין הציבורי סביב השכלתו של לפיד החל לפני שש שנים, כשהמועצה להשכלה גבוהה החליטה לחקור כיצד הוא התקבל ללימודי דוקטורט מבלי שהשלים את לימודי התואר הראשון שלו. לפיד, שהודיע באותה התקופה על כניסתו לפוליטיקה, נאלץ להתמודד עם ההחלטה לפיה הוא ייאלץ להשלים את התואר הראשון עוד בטרם יהיה זכאי לקבל את התואר השני ולהמשיך ללימודי הדוקטורט. הוא אף התייחס אז בפייסבוק לסערה התקשורתית סביבו, ובין היתר כתב: "לא משנה לי אם יהיה לי תואר או לא".

שר הפנים אריה דרעי הגיב אף הוא בעניין הצעת החוק. "ליצמן הוא יהודי חכם עם חוש הומור", אמר. מ"אני מבין שיש פה יותר אמירה בהצעה הזו". הצעתו האחרונה נובעת, לטענתו, מהעובדה כי תפקידו של ראש הממשלה הוא מורכב ודורש בין היתר ידע כללי. ההצעה מקודמת על רקע הנתק השורר בין ליצמן לבין לפיד, מאז כהונתו של האחרון כשר האוצר בממשלה הקודמת.

ליצמן רואה בלפיד "אויב החרדים", שקידם בימים ההם החלטות וחוקים נגד הציבור החרדי. מאז, הוא הצהיר כי לא יישב בממשלה עם לפיד, אף שחבריו בסיעות החרדיות ריככו את אמירותיהם נגדו. בנוסף הוא לא משוחח איתו ומסרב לומר לו "שלום" במסדרונות הכנסת. באחת הפעמים, ניסה לפיד לשוחח עם ליצמן בערב יום כיפור, אך האחרון סירב להגיב.

במקרה אחר, לפני כשנתיים, כששר הבריאות דאז ליצמן סיים לנאום מעל בימת הכנסת. לפיד, שעליו אחריו לנאום, טפח על כתפו. השר לשעבר "ניקה" בתגובה את חליפתו מיד לאחר מכן, ברקע בוויכוח המר בין שתי הסיעות סביב חוק הגיוס שהעבירה מפלגתו של לפיד, ותיקונו אושר באותו השבוע.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
10 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

לא יכול להגיד שאני מתחבר במאה אחוז לקשיות העורף של ליצמן. כל הכבוד שהוא עומד על עקרונות יהודיים אבל השנאה ליהודי איזה שיהיה היא סוג של קו אדום. בפרט שמנסה לפייס אפילו אם זה למראית עין…

ככה חשבו בציונות הדתית ערב ישיבתם של האחים יחדיו בממשלה, דבר שכידוע, לא החזיק מעמד, שיח השנאה של לפיד כלפי כל דבר שבקדושה לא מותיר ליהודי מאמין כל ברירה. "משנאיך ה' אשנא", לא כך כתוב?

"הלא משנאך ה' אשנא" לא מדובר על גויים, אלא על יהודים. והחנופה וההתרפסות לומר כולנו יהודים ואסור לשנוא יהודי, לא נובע מאהבת ה' אלא להיפך.

אפילו ר אהרן לייב זצוק"ל אמר שהוא מתפלל על כל עם ישראל חוץ מהלפידניקעהס.
יהיר לפיד

מקורי ביותר

האמירה של ליצמן משמעותית ביותר
ראשית "ויגזול את החנית מיד המצרי" או "אם עקש תתפתל" וכהנה רבות במקורות
אתה לפיד שהמטת עלינו אסון אמיתי עם ביטול חוק טל [זה ממש לא הולך קל לחה"כ החרדיים עם חוק חדש!!!]
אתה לפיד שמדבר גבוהה גבוהה בשם השוויון בנטל
ומתרברב מעל כל במה וליד כל מיקרופון שאתה כשיר להיות ראש ממשלה,
אז בבקשה פונה אליך ליצמן שידוע בדוגריות שלו
"טול קורה מבין עיניך"
הדברים אמנם ידועים אבל ליצמן שעזב ת'בריאות מצא בקעה להתגדר בה ולהביך את לפיד, נאחל לו המון הצלחה וסייעתא דשמיא
חזק ואמץ ו…לבריאות

חזזזזזזק!!!!
למה שלא יעבור? די מתקבל על הדעת שמי שלא שירת את המדינה בצבא כראוי ולא מבין מספיק בבטחון מפני שלא היה שם, אז למה שישב על כסא הממשלה?

לבעלי הזכרון הקצר שבינינו רק אתמול דיבר לפיד בזלזול ובארסיות על תפילת החקלאים בכותל 'היהפוך כושי עורו ונמר חברבורותיו ?!' ה'לפיד' קופץ לו לפעמים ומגלה את פניו האמיתיות, גם אני בתחילה חשבתי של יצמן טועה בהתנהגותו כי היה נראה שלפיד 'חוזר בתשובה' אבל הזמן הוכיח שהוא צודק בכל מה שעושה

ליצמן די ביסט גיט!!!!!!
ווי אזוי די ביסט העיים "מסנדל" חזק!
(איך וויל נישט שרייבן אויף לשון הקודש וואל מין רעבע רופט זיי האן "הינד")

שיעביר חוק שהמדינה תיתן מענקים זוג כדי לרכוש דירה. מה זה מעניין אותי החוקים האחרים סתם פופלזים זול. שידאג לציבור שלנו ולא איך קוברים מישהו אחר……

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture