אבו מאזן משיב: "ללא ירושלים – גם ארה"ב תישאר מחוץ לשולחן"

בכירי הרשות הפלסטינית מגיבים בזעם לדבריו של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ אתמול בפגישתו עם נתניהו. לבינתיים בוושינגטון לא נבהלים ומאיימים להמשיך בסנקציות נגד הרשות אם לא תשוב לשולחן המשא ומתן

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן משיב לנשיא ארה"ב דונלד טראמפ על הדברים שאמר אתמול במהלך פגישתו עם בנימין נתניהו בשולי הפורום הכלכלי בדאבוס. לאחר שטראמפ אמר כי הנושא הקשה ביותר בקונפליקט הישראלי-פלסטיני היה ירושלים והוסיף כי ארה"ב "הסירה אותו מהשולחן" בעצם ההכרה בה כבירת ישראל, השיב אבו מאזן באמצעות דוברו: "אם סוגיית ירושלים תישאר מחוץ לשולחן – גם ארה"ב תישאר מחוץ לשולחן".

"סוגיית ירושלים היא סוגיה מקודשת והיא המפתח לשלום ולמלחמה באזור. אי אפשר יהיה לקנות את הסוגיה הזאת בכל הכסף שבעולם", נמסר מטעמו של אבו מאזן. הוא ציין כי האיום בהפסקת התשלום לאונר"א אינו מקובל על הפלסטינים, שמחויבים למתווה של שתי מדינות על בסיס גבולות 67', כשירושלים המזרחית היא בירתה של המדינה הפלסטינית. אבו מאזן שב והוסיף כי "אם ארה"ב לא תיסוג מהחלטתה בעניין ירושלים – לא יהיה לה תפקיד בתהליך השלום".

מזכ"ל הוועד הפועל של אש"ף, סאיב עריקאת, אמר כי "הצהרתו של טראמפ בדאבוס רק מאשרת שארה"ב פסולה מלשחק תפקיד כלשהו בהשגת שלום". עריקאת הוסיף עקיצה למנהיגי מדינות ערב ואמר: "דבריו של טראמפ ירושלים צריכים לשמש קריאת השכמה למנהיגים ערבים ולמקבלי ההחלטות – כמו גם לשאר העולם".

"ירושלים אינה מחוץ מחוץ לשולחן המו"מ – אלא ארה"ב היא זו שנמצאת מחוץ לקונצנזוס הבינלאומי. מי שאומר שירושלים ירדה מהשולחן, אומר למעשה שהשלום ירד מהשולחן" הוסיף.

חברת הוועד הפועל של אש"ף, חנאן עשראווי, הגיבה לטענתו של טראמפ לפיה הרשות הפלסטינית זלזלה בארה"ב בכך שסירבה להיפגש עם סגנו מייק פנס. "הסירוב להיפגש עם הצד שמדכא אותך, אינו ביטוי לזלזול אלא לשמירה על הכבוד העצמי שלך", מסרה.

מלך ירדן עבדאללה אמר בדאבוס כי ארצות חייבת להיות המתווכת בתהליך השלום. "אי אפשר לקיים תהליך מדיני מבלי שלארה"ב יהיה תפקיד. על כולנו לעבוד יחד כדי להבטיח שאנחנו עוזרים לאמריקנים, לישראלים ולפלסטינים להתקרב זה לזה", אמר מלך ירדן, במה שנראה כביקורת מרומזת על יו"ר הרשות אבו מאזן.

שגרירת ארה"ב באו"ם, ניקי היילי, תקפה את אבו מאזן בנאום שנשאה במועצת הביטחון והשוותה בין מנהיגים ערבים שהשיגו שלום כמו אנואר סאדאת והמלך חוסיין לאבו מאזן שמזיק לשלום. "הדבר החשוב ביותר להשגת שלום הוא מנהיגים אמיצים. סאדאת היה מנהיג כזה – הוא עשה דבר יוצא דופן, קיבל החלטה אמיצה לרדוף אחרי השלום ואחרי שהחליט על כך הוא הלך לירושלים ונאם בפני הכנסת. הדברים שאמר הובילו לשלום בין ישראל למצרים והוא גרם להבין שיש לישראל פרטנר".

"לעומתו, אבו מאזן אמר שהסכמי אוסלו מתים, העליב את נשיא ארה"ב וקרא לביטול ההכרה בירושלים. אבן מאזן הזכיר שקרים מכוערים על קונספירציה על היהודים. לא נרדוף אחרי מנהיגות פלסטינית שחסרה לה היכולת להוביל לשלום".

בדבריו אתמול, הבהיר הנשיא טראמפ כי "הפלסטינים לא כיבדו אותנו בשבוע שעבר בכך שסירבו להיפגש עם סגן הנשיא פנס – ואנחנו נותנים להם מאות מיליוני דולרים, סכומים שאף אחד לא מצליח לדמיין. הכסף הזה נמצא על השולחן, אבל הוא לא יגיע אליהם – אלא אם הם יישבו וידברו".

הוא הוסיף: "אני אשמח לראות התקדמות בשלום ואני יכול לומר לכם שישראל רוצה שלום. אני מקווה שגם הפלסטינים. הנושא הקשה ביותר שהיה צריך לדבר עליו הוא ירושלים: הסרנו את זה מהשולחן. הפלסטינים צריכים לכבד את תהליך אוסלו ואת העובדה שארה"ב נתנה להם תמיכה אדירה. הם צריכים להראות כבוד כלפינו, או שלא נתקדם. הם יצטרכו לעשות שלום, או שלא יהיה לנו עסק איתם".

אמש דווח בחדשות 2 על הסכומים העצומים שארצות הברית מעבירה לרשות הפלסטינית. על פי הנתונים מאז נחתמו הסכמי אוסלו העבירה ארצות הברית 5.2 מיליארד דולר לרשות הפלסטינית.

בשנה האחרונה לדוגמה הועבר 400 מילין דולר מהסוכנות האמריקנית לפיתוח בינלאומי. חלק נוסף מגיע כתקצוב של סוכנות הסעד והתעסוקה של האו"ם לפליטי פלסטין (אונר"א) דרך האו"ם, גם כן בסכום של 400 מיליון דולר בשנה. חלק אחר של הסיוע – כ-50 מיליון דולר – מגיע ישירות אל הרשות הפלסטינית, בעיקר לצורכי אימון, מימון ותחזוק כוחות הביטחון הפלסטיניים.

לבינתיים נראה שבארצות הברית מתכוונים להמשיך אם הסנקציות כלפי הרשות כל עוד היא תמשיך לזלזל בטראמפ. לדברי גורמים בוושינגטון, אם יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן לא יתעשת בזמן הקרוב, הנשיא האמריקני דונלד טראמפ לא יסתפק בקיצוץ בסיוע לרשות והסנקציה הבאה תהיה סגירת משרדי אש"ף בבירה האמריקנית ושליחת השגריר הפלסטיני חזרה לרמאללה.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

יהודים הם המיעוט בפלסטין .
מדינה ערבית ללא יהודים כבר קיימת בפלסטין דה-פקטו . .
לצערינו ישראל מזמן הפכה למדינה דו – לאומית . .
האם על היהודים נגזר לעולם לדאוג לשלומם וחיים טובים של מיליוני ערבים בארץ ?
פתרון "שתי מדינות" חסר משמעות בלי שינוי אזרחותם של ערביי ישראל . .
כיוון שמדינה ערבית "מינוס" ממערב לנהר ירדן כבר קיימת, אז ערביי חיפה, נצרת, עכו, גליל, נגב, רהט, כפר קאסם, סכנין, יפו, ירושלים, לוד וכו` – חייבים להפוך לאזרחים של מדינה שלהם החדשה . .
אין שום הבדל בין ערבים ברמאללה, חברון, עזה לבין ערבים בירושלים, עכו, יפו . .
די לכפות אזרחות ישראלית על לאום עוין !
ערבים אשר מתגוררים בישראל ישלמו מיסים לרמאללה ורק משם יקבלו קצבאות, ביטוח בריאות, תקציבים לבתי ספר וכו` . .
לאחר הפרדה כלכלית יבוא גם טרנספר מרצון ויהודים יעזרו לערבים . .
ערבים לא הצליחו להרוס את מדינת היהודים מבחוץ , אסור לתת להם להשלים את המזימה מבפנים . . נצחנו בכל מלחמות . . האם יש עוד מקרה בהסטוריה כאשר המנצח העביר חלקי ארצו לאויב המובס ?
גבול המזרחי נקבע לפי מאזן הכוחות . .

הגיע הזמן לשחרר את ה"נכבשים" ולהשוות זכויות ערבים בחיפה ויפו לזכויות יהודים ברמאללה ועזה . .
אזרחות פלסטינית-ירדנית , אבו דיס ושועפאט לערבים,
אזרחות ישראלית וירושלים ליהודים . .
שני עמים – שתי מדינות – שתי אזרחויות !

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture