בתמונה: שער מחנה אושוויץ, דרום פולין. צילום: פלאש 90

"אסור להכחיש את השואה"; סגן שגריר פולין יוזמן לשיחת הבהרה

בישראל מביעים גינוי נחרץ להצעת החוק שאושרה בפרלמנט הפולני, לפיה יושת עונש מאסר על כל אזרח שיאשים - במפורש או ברמז - את המדינה באחריות לפשעים נגד היהודים בשטחה בתקופת השואה • וגם: העימות בין לפיד לשגרירות הפולנית

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

הצעת החוק שאושרה בליל שבת בפרלמנט הפולני וקובעת עונש של עד שלוש שנות מאסר למי שישמיע אמירות מרומזות או מפורשות לפיהן פולין נושאת באחריות לפשעים נגד האנושות שבוצעו בידי גרמניה הנאצית בזמן מלחמת העולם השנייה, מעוררת זעם רב בישראל.

עם צאת השבת פרסם רה"מ נתניהו את ההודעה הבאה: "החוק מופרך, אני מתנגד לו בתוקף. אי אפשר לשנות את ההיסטוריה, ואסור להכחיש את השואה. הוריתי לשגרירת ישראל בפולין להיפגש עוד הערב עם ראש ממשלת פולין, ולהביע בפניו את עמדתי הנחרצת נגד החוק".

מיד לאחר מכן הודיע משרד החוץ כי סגן השגריר הפולני, הממונה כעת על השגרירות בהיעדר השגריר, יזומן לשיחת הבהרה במשרד החוץ. במשרד החוץ אמרו גם כי יתכן ושגרירת ישראל בפולין תוחזר לישראל להתייעצות ״לגבי השגרירה ושמועות על החזרתה להתייעצויות – הנושא אינו מוסר מהפרק, אך כעת המשימה הראשונה היא שיחה של השגרירה עם ראש ממשלת פולין על מנת להביע עמדתנו בנושא החוק״.

מוקדם יותר כתב יו"ר 'יש עתיד', יאיר לפיד, בחשבון הטוויטר שלו: "החוק מנסה להכחיש את חלקה של פולין בפשעי השואה. אמנם השואה נהגתה בגרמניה, אבל מאות אלפי יהודים נרצחו מבלי לפגוש חייל גרמני. היו מחנות השמדה פולנים! זאת עובדה ששום חוק לא ישנה".

בשגרירות הפולנית הגיבו ללפיד וכתבו: "טענותיך הבלתי נסבלות מראות עד כמה נחוץ לחנך באופן נכון על השואה, אפילו כאן בישראל…מטרתו של החוק היא לא לטייח את העבר אלא להגן מפני עיוותים".

בתגובה לתגובה כתב לפיד: "אני בן של ניצול שואה. סבתי נרצחה בפולין ע"י גרמנים ופולנים. אני לא צריך חינוך שואה ממכם. השגרירות שלכם צריכה לפרסם התנצלות מיידית".

עוד תגובות במערכת הפוליטית בישראל:
ראש האופוזיציה, ח"כ יצחק (בוז'י) הרצוג: "כעת משלמדתי יותר ויותר את החוק שעבר בפרלמנט הפולני, אני דורש כראש האופוזיציה לראש הממשלה ושר החוץ, בנימין נתניהו, לקרוא לשגרירת ישראל בוורשה להתייעצויות בנוגע לחוק שהוא פסול מעיקרו. יש להבהיר את חומרת החוק לממשלת פולין ולפרלמנט הפולני".

נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין צוטט את נשיא פולין לשעבר שאמר מעל בימת הכנסת: ״אי אפשר לזייף את ההיסטוריה, אי אפשר לשכתב אותה, אי אפשר להסתיר את האמת. כל פשע, כל עבירה, צריכים להיות מוקעים, צריך להוקיע אותם, צריך לבדוק אותם ולחשוף אותם״.

ריבלין הוסיף: "רק 73 שנים חלפו מאז נפתחו שערי הגהינום. ניצולי השואה החיים הולכים ונעלמים מן העולם ועדיין עלינו להאבק על זכרון השואה כפי שהיתה.על העם היהודי, מדינת ישראל והעולם כולו לוודא כי את השואה נכיר על מוראותיה ונוראותיה. גם בקרב העם הפולני היו שנתנו יד לפשעים הנאציים. כל פשע, כל עבירה, צריכים להיות מוקעים. צריך לבדוק אותם ולחשוף אותם. היו ביניהם גם שהושיטו יד, נאבקו וזכו להכרה כחסידי אומות עולם. ביום השואה הבינלאומי עוד יותר מבכל יום אחר, תעמוד מול עניינו מחויבותינו לזכרון אחינו ואחיותינו שנרצחו מעל כל השיקולים".

ביד ושם הגיבו לחוק ומסרו הערב ״יד ושם מתנגד לחקיקה הנוכחית של הפרלמנט הפולני שעלולה לגרום לטשטוש האמת ההיסטורית בדבר הסיוע לו זכו הגרמנים מצד האוכלוסיה הפולנית בתקופת השואה. אין ספק שהמושג 'מחנות השמדה פולניים' הוא עיוות היסטורי. מחנות ההשמדה הוקמו בפולין הכבושה על ידי גרמניה הנאצית במטרה לרצוח את בני העם יהודי במסגרת תכנית 'הפתרון הסופי'".

עוד אמרו ביד ושם "הגבלות על התבטאויות של חוקרים ואחרים בנוגע לשותפות של העם הפולני – במישרין ובעקיפין – לפשעים שבוצעו על אדמתם בתקופת השואה, היא עיוות חמור. יד ושם ימשיך לתמוך במחקר החותר לחשיפת האמת המורכבת של יחס האוכלוסיה הפולנית ליהודים בתקופת השואה״.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
4 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

זה כל מה שהם יכולים לעשות נגד האניטשמיות והכחשת השואה הזו? להזמין את סגן השגריר לשיחה?

צריך לדעת שלאחר כיבוש פולין ממשלת פולין הגולה ישבה באנגליה, ובעקבות מידע ממרגלים היא התריעה רבות על פשעים נגד האנושות שהגרמנים מבצעים בשטחה.

חגי ,אתה טועה בגדול,המחתרת הפולנית שהיתה תחת חסותה של ממשלת פולין הגולה ,לא קיבלה לשורותיה יהודים וגם במרד גטו ורשה לא עזרה בהעברת נשק ליהודים למרות שהיה להם גישה למחסני הנשק של הצבא הפולני הממוטט ,פולנים היו מסתובבים מחוץ לדטו לחפש יהודים שברחו כדי לקחת מהם את הגרוש האחרון בשביל שלא יסגירו אותם לגרמנים וגם לאחר שקיבלו מהם את הכסף הם בכל זאת הלשינו אליהם,ועוד הרבה הרבה צרות שעשו הפולנים ליהודים,

לחגי,
אַנְלָיוֹדֶעַ אם אתה לא מבלבל במוח, אך בכל מקרה השערוריה זה בגלל מה שעשה העם הפולני ולאו דווקא הממשל הפולני. וכן החובה – לפי החוק המדובר – לערוך את ההבחנה הזו בין הממשל הפולני לבין העם הפולני.
דווקא על-ידי החוק המדובר, קושר את עצמו הממשל הפולני למעשי הזוועה של העם הפולני בשואה (לשיתוף הפעולה הפורה שלו עם הנאצים, להלשנות, לאנטישמיות, לרצח בדם קר, לַבִּיזַה וְכוּלֵי) בכך שהוא מסייע לו להכחיש את מעורבתו הפעילה בשואה!!!

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture