Yaniv Nadav/Flash90

ארה"ב וישראל הפעילו לחץ; האו"ם דחה פרסום הרשימה השחורה

לאחר לחץ משותף לישראל וארה"ב: הנציב לזכויות אדם של האו"ם, זאיד ראאד אל חוסיין, פרסם דוח בו הודיע כי הוא דוחה למועד מאוחר יותר שאינו ידוע את פרסום "הרשימה השחורה" של חברות זרות וישראליות שפועלות בהתנחלויות, בכדי לאסוף "מידע נוסף"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

הנציב לזכויות אדם של האו"ם, זאיד ראאד אל חוסיין, פרסם היום (רביעי) דוח בו הודיע כי הוא דוחה למועד מאוחר יותר שאינו ידוע את פרסום "הרשימה השחורה" של חברות זרות וישראליות שפועלות בהתנחלויות. דחיית פרסום הרשימה מגיעה אחרי לחצים כבדים שהפעילו ארה"ב וישראל על הנציב בחודשים האחרונים.

על פי דיווח בחדשת עשר, בדוח כותב הנציב כי הוא התקדם מאוד בגיבוש "הרשימה השחורה", אך הוא זקוק לעוד משאבים כדי לאסוף מידע נוסף ולהמשיך במגעים עם כ-206 חברות ועסקים שונים לגביהם קיים מידע כי הן פועלות בהתנחלויות.

"לאחר שיושלמו המגעים עם כל החברות ובהתאם לניתוח תגובותיהן הנציב לזכויות אדם צפוי לספק את שמות החברות שפועלות בהתנחלויות במועד עתידי", נכתב בדוח. "לפני פרסום הרשימה בפומבי הנציב לזכויות אדם יעדכן את החברות הרלוונטיות".

בדוח כותב עוד הנציב לזכויות אדם כי בחן מידע לגבי 307 חברות ישראליות וזרות לגביהן הגיע מידע ראשוני שקשר אותן לפעילות בהתנחלויות. אחרי סינון ראשוני הוסרו מהרשימה 101 חברות. בחודשים האחרונים יצרו הנציב לזכויות אדם קשר עם 64 חברות מתוך ה-206 החשודות.

מתוך 206 החברות החשודות כבעלות פעילות בהתנחלויות – 143 הן חברות ישראליות, 22 חברות אמריקאיות, 7 מגרמניה, 5 מהולנד, 4 מצרפת, 3 מקוריאה הדרומית, 3 מבריטניה, 3 מאיטליה, 2 מקנדה, 2 משוויץ ו-2 מיפאן. מכל אחת מהמדינות הללו היתה ברשימה חברה חשודה אחת: אירלנד, מקסיקו, דנמרק, רוסיה, סינגפור, טורקיה, שבדיה, ספרד, בלגיה ודרום אפריקה.

הנציב לזכויות אדם כתב בדוח כי כמה מדינות וארגוני חברה אזרחית פנו אליו והביעו התנגדות חריפה לפרסום "הרשימה השחורה". מנגד הוא מדגיש כי כמה מדינות וכן ארגוני חברה אזרחית מישראל ומהרשות הפלסטינית הביעו תמיכה במהלך. הוא ציין כדוגמא עצומת תמיכה ב"רשימה השחורה" עליה חתמו 400 ישראלים ובהם יועץ משפטי לשעבר, דיפלומטים בכירים לשעבר, חברי כנסת לשעבר ודמויות ישראליות בולטות נוספות.

בחודש אוגוסט "הוושינגטון פוסט" דיווח כי הממשל האמריקני מנסה למנוע מהאומות המאוחדות לפרסם את ה"רשימה שחורה". על פי הדיווח, שמבוסס על מידע שנמסר על ידי דיפלומטים, הממשל של דונלד טראמפ מפעיל לחץ על מועצת זכויות האדם של האו"ם שלא לפרסם רשימת עסקים הקשורים ליהודה ושומרון.

הרשימה גובשה על ידי המועצה בשנה שעברה, זאת אף על פי שנרשמו התנגדויות מצד ארה"ב וישראל בנושא. מהדיווח עולה כי ישראל טוענת שהרשימה מקדמת למעשה חרם עליה. עוד עולה מהדיווח כי ברשימה נמצאות בין השאר חברות אמריקניות גדולות כגון Caterpillar, Airbnb ו-TripAdvisor. עדיין לא ברור אם מדובר ברשימה סופית.

הת'ר נאוארט, דוברת מטעם משרד החוץ האמריקני, אמרה לוושינגטון פוסט כי "ארה"ב התנגדה לפרסום הרשימה מהרגע שבו גובשה ונלחמה נגד פרסומה מספר פעמים. החלטות מסוג זה לא עוזרות לקדם את הפתרון לסכסוך הישראלי-פלסטיני".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

לקנות מחברות של "הרשימה השחורה" דוקא!

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture