צילום אילוסטרציה: פלאש 90

נפילת ה F-16: החיילים נטשו בצניחה – וחייהם ניצלו

מטוס F-16 שלעברו נורתה אש נ"מ התרסק - הטייסים הספיקו לנטוש, אחד מהם נפצע קשה. בחיל האוויר העריכו כי ההתרסקות אכן נגרמה כתוצאה מפגיעת הטיל והטייסים לא הספיקו לדווח בקשר על הנטישה משום שהטילים הסוריים ננעלו במהירות על המטוס

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

ההתחממות בצפון: הבוקר הופל מטוס F-16 של חיל האוויר לאחר שחזר מתקיפת מטרות בסוריה.

מטוס ה F-16 היה בדרכו חזרה מתקיפה בסוריה והופל בתוך שטח ישראל מירי נ"מ לעברו. הטייסים נטשו את המטוס בצניחה טייס אחד נפצע קשה והשני נפצע באורח קל.

במהלך הבוקר נשמעו אזעקות רבות – בגליל, בגולן ובעמק הירדן. צה"ל מסר כי הן נשמעו כתוצאה מירי הנ"מ הסורי. בישראל היו שלוש או ארבע נפילות של רכיבים מטילי הנ"מ הסוריים בשטחים פתוחים. בסך הכול ירו הסורים כ-20-15 טילי נ"ט.

בהודעת צה"ל לקראת 10:00 על התקיפות הנוספות שביצע הצבא בשטח סוריה נמסר כי האזעקות שהופעלו בגליל ובגולן בסביבות 9:00 הופעלו בעקבות ניסיונות של הסורים לבצע ירי נ"מ נגד מטוסי צה"ל. "צה"ל פועל בנחישות כנגד ניסיון ההתקפה האיראני והסורי ונגד הפרת הריבונות הישראלית", נמסר מהצבא. "צה"ל נמצא במוכנות למגוון תרחישים וימשיך לפעול על פי הצורך ככל שיידרש".

בצה"ל אישרו כי במהלך האירוע ננטש מטוס F-16. הוא התרסק ליד הרדוף. בתחילה נמסר מצה"ל כי מצב הטייסים טוב, אולם אחר כך התברר כי אחד מהם נפצע קשה. הטייס השני נפצע קל. הטייס שנפצע קשה נותח בבית החולים רמב"ם. לפני הצהריים אישר צה"ל כי נטישת המטוס נעשתה עקב תקיפת נ"מ רחבה של הצבא הסורי – כלומר לא כתוצאה מתקלה טכנית. לדברי צה"ל "הטייסים שנטשו זיהו נעילת נ"מ על מטוסם ואז נטשו".

סגן מנהל בית החולים רמב"ם, ד"ר מיקי הלברטל, עדכן הבוקר ששני הטייסים הובאו לבית החולים בהכרה מלאה: "אחד מהם סובל מפציעה חודרת וקשה יותר, והוא הורדם בחדר המיון. הוא נלקח לבדיקות דימות ומשם לחדר הניתוח. הניתוח הסתיים והוא נמצא בטיפול נמרץ, מורדם ומונשם. הטייס השני הגיע עם פציעות קלות. הוא סובל מחבלות ומצבו יציב לחלוטין. שניהם תקשרו עם הצוות הרפואי, ושתי המשפחות פגשו את יקיריהן".

נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין שוחח עם הטייס שנפצע קל בתקרית התרסקות "הוכחתם שלא חוזרים עד שמבצעים", אמר הנשיא. "אני מאמץ אותך ואת חבריך אל ליבי". ריבלין שוחח גם עם הרמטכ"ל רב-אלוף גדי איזנקוט ומפקד חיל האוויר אלוף עמיקם נורקין: "אני מבקש לשבח ולחזק את כוחותינו על צעד הגנה תקיף ונחוש מול הוכחה נוספת לסכנת ההתבססות האיראנית – שאותה מדינת ישראל לא תאפשר".

גורם ישראלי: "המטוס נפגע מטיל נ"מ סורי"

הסברה המובילה בחיל האוויר היא שמטוס ה-F-16 שהתרסק הבוקר בכניסה לקיבוץ הרדוף, היא שטיל נ"מ סורי פגע בו וגרם להפלתו. כך העריך קצין בכיר בחיל האוויר. לדבריו, הטייסים לא הספיקו לדווח ברשת הקשר על הנטישה. לעבר המטוס שוגרו כמה טילי נ"מ מסוגים שונים, וככל הנראה נעילה מהירה של הטילים על ה-F-16 גרמה לתגובה הקיצונית של שני הטייסים. גורם ישראלי אף הגדיל לומר בשיחה עם סוכנות הידיעות רויטרס כי המטוס אכן נפגע מטיל נ"מ סורי.

ראש מטה חיל האוויר, תת אלוף תומר בר אמר היום כי "נתחקר את מה שקרה, אבל יש לשבח את תפקוד הצוותים. המטוס שנפגע ננטש בשטח ישראל, משם ביצע חיל האוויר את כל פעולות הקרב שלו מאז תחילת ההסלמה, בניגוד לפעולות דומות בעבר שבוצעו מעל לבנון. בשלב התכנון אנו עושים פעולות רבות כדי שאזרחינו לא ייפגעו. מקרה של נטישה הוא קיצוני".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
3 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

הזוי לחלוטין !
מדינת ישראל הושפלה, כפי שלא תיארה לעצמה.
חיל האוויר מתברר, כחבורה שאננה למדי,
תרבות ה'סמוך' , מכה שנית.

לא מבין. הרי קבלו מתנת יום הולדת לשנת ה 70 של המדינה, f 35 שלא נקלט בראדר. אז למה סומכים על הנס כאילו שהסורים והאירנים יושבים שם רק בשביל לשתות נס-קפה…

אולי במקום לבלבל בשכל
תגידו תודה רבה להשם….

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture