התחבורה לכותל: הפתרון בדרך?

לנוכח הפניות המרובות שהתקבלו בלשכה המרכזית לפניות הציבור שע"י מרכז אגודת ישראל בירושלים, בנושא התחבורה הציבורית בירושלים, ובמיוחד בקווי הכותל המערבי, יזמו צוות הלשכה מפגש ראשון מסוגו של כלל הגורמים הרלוונטיים בדרך לשינוי

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

אמש נערך סיור נרחב ברחבת הכותל המערבי, בהשתתפות קשת רחבה של גורמים, בכדי לדון בפתרון לקשיי התחבורה שקיימים, לנוסעים לעבר הכותל המערבי.

בראש הסיור ובהובלתו עמדו סגן השר מאיר פרוש, יו"ר מרכז אגודת ישראל בירושלים יחד עם סגן ראש העיר יוסף דייטש. הסיור אורגן ע"י צוות הלשכה המרכזית לפניות הציבור שע"י מרכז אגודת ישראל, בעקבות קו פתוח שהתקיים לא מכבר בנושא תח"צ, כשנושא קווי התח"צ לכותל וממנו ורמת השרות היה הנושא המרכזי מתוך אלפי הפניות, ואי לכך ניאותו צוות הלשכה להוביל את המלאכה ולהתחיל בטיפול נושא התחבורה הציבורית לכותל המערבי.

במפגש האמור השתתפו: רב הכותל והמוקמות הקדושים הרה"ג רבי שמואל רבינוביץ שליט"א, סגן שר החינוך מאיר פרוש, סגן רה"ע ירושלים יוסף דייטש, חבר הנהלת העיר ומחזיק תיק מנהלים קהילתיים שלמה רוזנשטיין שידיו רב לו בטיפול בתחבורה הציבורית למגזר החרדי בכל רחבי הארץ, יצחק מולכו מ'אגד' ירושלים, ארז לבחר מהנהלתה הארצית של חברת אגד ועמו תומר מתוק, פנחס גרשון ואילן כהן גם הם מההנהלה הארצית, הגב' הילה בלומנטל וכן אסי אברהמי מצוות תכנית אב לתחבורה בירושלים, סולי אליאב – מנכ"ל הקרן למורשת הכותל. ומפקד משטרת הכותל משה אוחיון, משה המר מנהל הלשכה לפניות הציבור, יצחק קליין מזכ"ל מרכז אגודת ישראל בירושלים ויו"ר התנועה למען ירושלים ותושביה חיים מילר המרכז את הטיפול בנושא התחבורה הציבורית בלשכה לפניות הציבור.

פתח את הסיור, סגן השר מאיר פרוש, שאמר בפני הנוכחים, "התאספנו כאן הערב בכדי לדון ולפתור את המצוקה הגדולה של בעיות התחבורה והנסיעה, אל עבר הכותל המערבי אחת ולתמיד בעז"ה, זה לא ייתכן שבמקום הכי מקודש לעם היהודי אלו הם התנאים שצריכים לעבור המעוניינים להגיע לכאן באמצעות התחבורה הציבורית, הגיע הזמן לפעול באופן סיזיפי ועד לפתרון הבעיה"

רב הכותל והמקומות הקדושים הרב שמואל רבינוביץ אישר את הדברים "אכן בעיה כאובה עד מאוד שידועה לכל, אין ספור פעמים שהתאספנו בנושא, ולוואי ונוכל להביא לפתרון לרבבות עמך בית ישראל, העולים אל עבר הכותל המערבי"

משתתפי הפגישה, האזינו משך שעה ארוכה להסבר הנרחב שמסר שלמה רוזנשטיין, המלווה את הטיפול בנושא במשך שנים רבות, לצד טיפול בכל נושא התחבורה הציבורית למגזר החרדי בכל רחבי הארץ.

סגן ראש העיר יוסף דייטש בירך על הסיור המקצועי הגדול שמתקיים זה עתה, לדבריו, זה מעיד שאכן שבאמת יש רצון גדול למצוא פתרון, "נרתום את כל הגורמים עד למציאת הנוסחה הטובה ביותר לפתרון, הבעיה שזועקת כמעט בכל יום מאלפי אנשים שמבקשים לעשות את דרכם לכותל המערבי, זה לא יתכן שבעיה זו קיימת זמן רב כל כך ועדיין ללא פתרון מוחלט, יחד עם ידידי הרב רוזנשטיין נרתום את כלל האגפים הרלוונטיים בעירייה בכדי שיפנו את כלל המשאבים לפתרון הבעיה"

"למעשה מדובר במכלול של בעיות המזינות זו את זו", פתח רוזנשטיין, "ויחד הן יוצרות מצב בעייתי מאוד הן מבחינת הנוסעים, והן מבחינת נותני השירות. בואו נסתכל רגע על הנתונים הקיימים: הכניסה לרחבת הכותל מתבצעת דרך שער האשפות, זהו שער צר ששני אוטובוסים או אפילו אוטובוס וכלי רכב קטן, אינם יכולים לעבור בו במקביל בשני כיווני הנסיעה. זאת, בנוסף להולכי הרגל הצועדים גם הם על הכביש, כי בשער אין מקום למדרכה. כדי להרחיב את השער צריך אישור מיוחד של אובמה", הוא אומר בחיוך, "מדור במשימה בלתי אפשרית. הוצעו עשרות רעיונות מקוריים ומעניינים, חלקם בעלות של מאות מיליוני שקלים כפי שארחיב בהמשך, אבל אף לא אחד מהרעיונות הללו מדבר על הריסת השער והרחבת הפתח. זה מצב נתון שאנחנו לא יכולים להתווכח אתו".

חיים מילר פנה למנכ"ל הקרן למורשת הכותל ולרב הכותל לקחת תחת חסותם גם את נושא התחבורה אל הכותל המערבי, "אחרי תנופת פיתוח והשקעה אדירה במחשבה ובמעשה לפאר ולרומם את הכותל המערבי וסביבותיו, לטובת עשרות אלפי היהודים הבאים לשפוך שיח במקום קדוש זה, עליכם לייזום מהלכים ואיגום משאבים לטובת שיפור הנגישות לכותל המערבי, בעבור אלפי משתמשי התח"צ הנוהרים למקום שממנו לא זזה שכינה מעולם"

סגן מנהל אגף תח"צ ומנהל תנועה ארצי ב'אגד' ארז לבחר הדגיש כי "חברת 'אגד' נכונה לשיתוף פעולה מלא על כלל הגורמים, ברמת השירות הניתנת לתחבורה הציבורית במיוחד לכותל המערבי. אנו רואים זכות אדירה מעבר לחובתנו לתת את רמת השירות הנדרשת. בגלל זה אנחנו כאן, כדי לשמוע ולהקשיב, לנסות ולמצוא פתרונות, כמו שנאמר "ותשועה ברוב יועץ". אנחנו מצדנו נתמוך בכל רעיון שיאפשר לנו להביא לשירות ברמה המקסימלית למען המתפללים בכותל המערבי".

אסי אברהמי, מנהל אגף תחבורה ציבורית בתוכנית אב לתחבורה בירושלים הוסיף: "השקענו את מירב המאמצים בשנים האחרונות למציאת הפתרונות הטכנולוגיים, הכנו מספר רב של סקיצות ויצרנו קשר עם טובי המתכננים בתחום. בעינינו המקום הזה הוא מרכזו של העולם היהודי, ואנחנו מביאים את התובנה הזאת לידי ביטוי בעצם הנחישות שלנו לשיפור מצב התחבורה בכותל המערבי"

לאחר שעה ארוכה של דיונים, חתם סגן השר פרוש את הפגישה בהחלטות האופרטיביות, וחילק את הביצוע בין הגורמים השונים. הוחלט כי דייטש ורוזנשטיין יפעלו במלוא הקצב כדי להביא לשינויים הגאומטריים בכיכר הגורן בשיתוף פעולה עם כלל הגורמים הרלוונטיים. במקביל התחילה הנהלת 'אגד', מיד עם תום הפגישה לקיים דיונים לקראת הגדלת מספר האוטובוסים העומדים לשירות הנוסעים לכותל, ועיבוי לוחות הזמנים בתיאום עם משרד התחבורה ועל פי אישורו, צוות תוכנית אב לתחבורה יפעל לשדרוג מערך הסנכרון והעברת המידע מכיכר הגורן אל הכניסה לשער האשפות הן לגבי כניסת אוטובוסים אל המתחם והן לגבי מקום קליטת הנוסעים המבקשים לחזור מהכותל למרכז העיר. הוחלט גם שאגד תפעל להביא יותר אוטובוסים דו מפרקיים לקווי הכותל, שיחליפו את האוטובוסים הקצרים שיכולת הקיבול שלהם מצומצמת, וההחלטה החשובה ביותר, עליה הכריז פרוש: "כולנו, כל משתתפי הפגישה הנוכחית, ניפגש בעזרת ה' פעם נוספת בעוד כחודש, כאן או במקום אחר בעיר, על מנת לבחון את ההתקדמות של ביצוע ההחלטות שקיבלנו זה עתה".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
14 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

איציק קליין התותח, כל הכבוד – עלה והצלח!!!

איציק קליין התותח, כל הכבוד – עלה והצלח!!! סוף סוף מישהוא מתחיל לעבוד שם…..

בלה בלה בלה !

אני מכיר את הרב יצחק קליין מזכ"ל אגודת ישראל בירושלים, ואני מעיד שהוא עזר לי כבר כמה פעמים בעניינים שונים בכזו חביבות, בכזה אכפתיות, ר' יצחק תודה רבה, תמשיך להרבות פעלים למען עם ישראל.

תכלס בשטח, כלום לא קורה ?

קצת הסבר, מי זה יצחק קליין ? ומה תפקידו ?
אני רק רואה שכוכב חדש מגיח בשמי העשייה של מרכז אגודת ישראל
לא נותר אלא לקוות שזה אכן יהיה עוד דבר טוב מבית טוב

אני מכיר אישית את הרב יצחק קליין מדובר בפצצה של אדם עוזר לכל מאן דבעי עוד לפני תפקידו הדי חדש
יצחק עלה והצלח והמשך לעזור לעם ישראל

בא נחשוב לגופו של עניין מה האינטרס של כל המשתתפים להופיע כאן
ח"כ הרב פרוש, הלא הוא איש ירושלים ודואג למענה כל הימים.
חיים מילר, מהדור הקודם של העשייה הרצינית למען הזולת בהחלט.
שלמה רוזנשטיין, קצת תחבורה והרבה תחבורה.
יוסי דייטש, משנס מתניים לקראת היעד הנכסף ראשות העיר (האיש המתאים במקום המתאים,) בהצלחה.
נציגי אגד, יעני דואגים לשיפור התחבורה אבל רק בכתבות ובכפולות.

הפתרון:
א. זמני יציאה מהירים. בלי שהאוטובסים יקיימו מנוחה במקום. כך יוכלו כל האוטובוסים לעלות לכיכר. ולצאת.
ב. לוח זמני ההגעה משוכלל ומותאם במיוחד למקום.

בס״ד
א.מ.נ. עם כל התודות והברכות על שיתוף הפעולה והרצון לפתור את הבעיה, לענ״ד אין בהם כדי לפתור את הבעיה, הפתרון היחיד שאפשרי הוא , להמשיך את המנהרה של הרכבת עד לכותל , ואולי גם להרחיב אותה להולכי רגל כדי שהתחבורה לכותל לא תהיה תלויה במה שקורה למעלה , והמנהרה תשמש גם מקלט לשעת חירום, בתודה ובברכה.

אם יצחק קליין יצליח לשנות משהו בענין של אגד
צריך להריץ אותו לראשות עירית ירושלים. אברך צעיר ונמרץ.

לא יהיה כלום כי אין כלום…

להוציא את הקו מאגד ולפתוח לתחרות

איציק קליין הוא בחור מדהים, לאחרונה השתמשתי בו בנושא סבוך שהסתבכתי עם עיריית ירושלים, הלוואי ויצליח להתקדם מעלה מעלה עד לראשות העיר!!! הוא אדם פצצה!!!

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture