ארכיון. צילום פלאש 90

לילה לבן: הכנסת מצביעה על התקציב בקריאה שנייה ושלישית

הלילה מתקיימות ההצבעות על תקציב המדינה לשנת 2019, שר האוצר "במקום בחירות - מביאים בשורות". יו"ר ועדת הכספים: "מה שמביא מנדטים זה מי שדואג לנושא החברתי". בסיום ההצבעות הכנסת תצא לפגרה עד לחודש אייר

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

חברי הכנסת מצביעים הלילה (בין רביעי לחמישי) על הצעת חוק תקציב המדינה לשנת 2019. ההצבעה תימשך בין שלוש לחמש שעות. בסיומה, הקואליציה צפויה לתמוך בתקציב בקריאה שנייה ושלישית ולאשר אותו באופן סופי. זאת, אחרי שבועיים של אי ודאות בעקבות המשבר הפוליטי על חוק הגיוס שהגיע לסיומו אתמול בעקבות הסכמות בין השותפים הקואליציוניים. בסוף ההצבעות הכנסת צפויה לצאת לפגרה שתימשך כחודש וחצי. ראש הממשלה בנימין נתניהו לא ישתתף בהצבעות בשל מחלה.

בהופעה פומבית ראשונה מאז המשבר בקואליציה, התייחס שר האוצר משה כחלון בהומור למתיחות שאיימה לפרק את הממשלה ולהוביל לבחירות. "אני שמח שחצינו חורשה ארוכה של אקליפטוסים, במקום בחירות, הערב אנחנו מביאים להם בשורות", אמר הערב (רביעי) השר כחלון בכנסת לקראת ההצבעה על תקציב המדינה לשנת 2019.

שר האוצר הביע שביעות רצון מסיום המשבר, דקות לפני שחברי הכנסת מצביעים חוק התקציב. "לפני שבוע אמרתי שבמידה שתקציב המדינה לא יעבור עד ליל הסדר, אני אאלץ, לא שרציתי אבל לא הייתה לי ברירה, לעזוב את התפקיד", אמר. "הערב אני שמח שאפשר כבר לומר שגם נשב לליל הסדר וגם אהיה בתפקיד ונמשיך לשרת את עם ישראל".

כחלון התייחס לביקורת שהושמעה מצד האופוזיציה על כך שהתקציב מאושר תשעה חודשים מראש: "רציתי לשדר יציבות של הממשלה ושל הכלכלה". בהמשך אף שיגר עקיצה לעבר יו"ר האופוזיציה ח"כ יצחק הרצוג על כך שהמשבר נפתר: "זה לא לטובתכם שהזמן רץ".

כחלון המשיך: "אני חושב שגם באופוזיציה וגם בקואליציה מבינים שזה התקציב הטוב ביותר שאפשר היה להעביר. זה תקציב שיש בו תוספות מדהימות בתחומים האזרחיים. שמעתי הערות מהאופוזיציה. אתם צודקים, זה לא מספיק. המשאבים מוגבלים".
יו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני תקף בדבריו את יו"ר יש עתיד יאיר לפיד בעניין הגיוס ואמר: "איפה לפיד מסר את הנפש – בבתי המרזח בתל אביב? בעיתון במחנה? שהוא יטיף לנו מוסר?".

יו"ר ועדת הכספים, ח"כ משה גפני, אמר: "הנושא של דת ומדינה, הוויכוח הזה שפעם היה סוחף אנשים ומביא מנדטים, הוא לא מביא היום כלום. הוא לא מביא היום קולות. מה שמביא מנדטים זה מי שדואג לנושא החברתי, זאת האמת. אם יש כאן מישהו, אני לא מאמין שיש כאן מישהו כזה, שהפעילות שלו נגזרת מהבאת מנדטים, שלא יטפל בדת ומדינה, זה לא מביא כלום – לא לנו ולא ליריבים שלנו".

גפני תקף בדבריו את יו"ר יש עתיד יאיר לפיד בעניין הגיוס ואמר: "איפה לפיד מסר את הנפש – בבתי המרזח בתל אביב? בעיתון במחנה? שהוא יטיף לנו מוסר?".

את הרעיון לאשר את התקציב וחוק ההסדרים יותר מחצי שנה לפני המועד הנהוג ושנה לפני התאריך האחרון המותר בחוק העלה לראשונה ראש הממשלה יחד עם השר כחלון בחודש אוקטובר אשתקד. בסביבת נתניהו הסבירו אז כי המטרה היא להבטיח את יציבות הממשלה עד מועד הבחירות המתוכנן בנובמבר 2019, אך במערכת הפוליטית העריכו כי גם אישורו של התקציב הלילה אינו מעניק יציבות לממשלה אחרי המשבר האחרון.

סך התקציב עומד על 397 מיליארד ו-400 מיליון שקלים.

המשרדים שקיבלו את התקציבים הגדולים ביותר הם משרד הביטחון (כ- 73 מיליארד שקלים), משרד החינוך (כ-64 מיליארד שקלים), משרד הבריאות (כ-43 מיליארד שקלים). עוד כולל התקציב 21 מיליארד שקל למשרד התחבורה, כ-20 מיליארד למשרד לביטחון פנים, כ-15 מיליארד למשרד הרווחה וכ-9 מיליארד למשרד השיכון. רק 0.8 מיליארד יופנו למשרד התיירות ואילו משרד המשפטים יתוקצב בכ-5 מיליארד שקלים.

לפי נתוני האוצר, בתקציבי הבריאות, הביטוח הלאומי, ניצולי השואה וכן בתקציב הביטחון – חל גידול של בין 60-37 אחוזים מאז שנת 2014. עוד פרסמו באוצר כי בין הרפורמות שבמסגרת התקציב נכללות: תכנית נטו משפחה; תכנית הסיעוד הלאומית; הגברת התחרות בשוק הטלוויזיה; מעבר מבנק לבנק בלחיצת כפתור; קיצור שבוע העבודה ועוד.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture