Yaakov Cohen/Flash90

במכירה פומבית: בקבוק היין שהכין מרן הגראי"ל זצוק"ל

במכירה יוצעו שלושה פריטים מיוחדים מהרב שטיינמן: המכתב הציבורי הראשון שפרסם, בענייני השעה; בקבוק ובו יין שהכין בידיו הקדושות; וכן מכתב שלם בכתב ידו ובחתימתו. עוד ימכרו את הש"ס האישי של מונטיפיורי ועוד פריטים נדירים

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

בית המכירות king david יקיים בשבוע הבא מכירה של פריטים נדירים מיוחדים. הקטלוג מלא בפריטים היסטוריים ממגוון תחומים, איכותיים ונדירים. כמה מהם בבחינת תגליות, אשר שופכים אור חדש על פרשיות היסטוריות נודעות.

פריטים של הרב שטיינמן:
בצער וביגון נפרדנו ממרן רבי אהרן יהודה ליב שטיינמן זצ"ל, והכאב עודנו טרי. בצוואתו, שזכתה לפרסום רב, התבטאה ענוותנותו המיוחדת אשר היתה עטרה למידותיו, כשביקש שלא לעשות לכבודו שום דבר מיוחד בהלוויה, ושלא לכתוב שום תואר כבוד על מצבתו.

במכירה יוצעו שלושה פריטים מיוחדים מהרב שטיינמן: המכתב הציבורי הראשון שפרסם, בענייני השעה; בקבוק ובו יין שהכין בידיו הקדושות; וכן מכתב שלם בכתב ידו ובחתימתו. פריטים אלו מעניקים לנו הזדמנות נדירה של זיכרון מדמותו הנערצת של האדם הגדול בענקים.

הש"ס האישי של מונטיפיורי
רבה היתה השפעתם של יהודי אנגליה על העולם היהודי כולו, ובמיוחד על בשורת יישוב ארץ ישראל ותחיית האומה. במשך הדורות קמו אישים חשובים מהקהילה היהודית שם, ובראשם השר משה מונטיפיורי. במכירה מוצע פריט מרגש ביותר: סט מפואר של הש"ס שבו למד השר הצדיק!

משה מונטיפיורי הוא שהחזיק וביסס את המפעל האדיר של יישוב ארץ ישראל; הדמות הלאומית הנערצת ביותר, בשל מעשיו הנשגבים לעזרת עמו. בכמה מהמסכתות מופיע תו ספר מעוטר ומפואר של משה מונטיפיורי, עם סמל המשפחה, ובראש הדגל המתנוסס מופיע הכיתוב: "ירושלם" – מוקד חייו ומשוש לבו של מונטיפיורי. פריטים ספורים בלבד נותרו ממשה מונטיפיורי.

לפנינו הפריט המשמעותי מביניהם: התלמוד הבבלי – יסודה ותמציתה של תורת ישראל, אשר ממנה ינקה פעילותו של השר הצדיק למען עם ישראל וארץ ישראל. אשרי מי שהסט המכובד ורב-הפאר הזה ישכון בטרקלין ביתו בעוז והדר! למעלה ממאה שנים חי משה מונטיפיורי, ואת כל ימיו הקדיש כליל לטובת העם היהודי. הוא קנה לו שם עולם בפעולותיו הכבירות לטובת עם ישראל על כל פזוריו: באירופה, באסיה, באפריקה, ובמיוחד למען הישוב היהודי המתחדש בארץ ישראל, אשר אי אפשר לתאר את קיומו מבלי עזרתו של מונטיפיורי. הודות למעמדו הרם, סגולותיו הנפשיות והשפעתו הנעלה, נעשה האיש מעין שגרירם של היהודים. הוא הופיע כדמות מופלאה וכמלאך גואל ומושיע, ובבתי ישראל רבים בדור הקודם היתה תלויה תמונתו של השר הצדיק – יחד עם תמונות הגר"א מוילנה, רבי יצחק אלחנן ספקטור מקובנה, ועוד.

לא היה כמעט בית יהודי בכל רחבי תבל – מרוסיה ועד מרוקו, מאוסטריה ורומניה עד למצרים וסוריה וארץ־ישראל – שלא היתה תלויה בו ב״כותל המזרחי״ תמונתו הפטריארכלית של השתדלן הישיש, בכיפה השחורה על ראשו, בלבושו האופייני. המוני בית ישראל העריצו אותו, רקמו אגדות סביבו ושרו שירים לכבודו. רבבות יהודים נשאו על שפתותם בהתפעלות ובחרדת קודש את השם הנכבד "מונטיפיורי". השם הזה היה לסמל הגדולה והכבוד, הנדיבות והצדקה, הישועה והרחמים.

לפסח- ההגדות הנדירות והמיוחדות
בתחילת הקטלוג מוקדש מדור מיוחד להגדות של פסח, הממשמש ובא.

כולנו מכירים את סימני הסדר: "קדש ורחץ, כרפס יחץ" וכו', אולם כאן מופיע בכלל נוסח אחר של "סימנים", אשר כתוב בשפה הארמית! סימנים אלו לא היו ידועים עד היום, וככל הנראה מדובר בשריד יחיד לסימנים קדמוניים שהיו נהוגים לפני דורות רבים, ונשתכחו במשך הגלות הארוכה. ההגדה שלפנינו שימרה והצילה את אותם סימנים קדומים.

בתחום ההגדות מצויה הגדה נוספת, מודפסת, כנראה הנדירה ביותר בעולם: ההגדה האנגלית הראשונה בעולם, תרתי משמע: ההגדה הראשונה שנדפסה באנגליה, וגם ההגדה הראשונה בעולם שנדפסה באנגלית. באותם ימים (בשנת 1770) היה בכך חידוש של ממש. כמובן מאז ועד היום נדפסה ההגדה בעשרות רבות של מהדורות באנגלית, שפתם העיקרית של רבבות יהודים.

בתחום של כתבי היד ישנם חיבורים וקונטרסים חשובים מאת מרנן גדולי הדורות, בהם תשובה הלכתית בכתב יד קודשו של רבינו עקיבא איגר זצ"ל (עם שינויים מהנדפס); קונטרס שלם בכתב יד קודשו של מרן ה'בן איש חי'; ועוד ועוד. ישנם לפנינו גם השלמות חשובות שלא נדפסו עד היום לספרים ידועים, כך למשל הספר "אל תקרי" שחיבר גאון פוסקי אשכנז רבי יצחק דב במברגר זצ"ל מוירצבורג, אשר לפנינו העותק האישי שלו עם הוספות בכתב ידו שלא נדפסו עד היום!

וישנו גם את הפתקא המפורסמת עליה הסלוגן של הננחים- נ נח נחמ נחמן מאומן. ה"פתק" הקדוש, בכתב ידו של "בעל הפתק" הצדיק רבי ישראל דב אודסר זיע"א. ה"פתקא" המפורסמת כתובה בכתב ידו של מי שקיבל וחשף אותה, הצדיק רבי ישראל דב אודסר זיע"א, עם החתימה המפורסמת: "נ נח נחמ נחמן מאומן". הפתק המקורי, שהתגלה בשנת תרפ"ב (1922) כבר לא קיים כיום. זוהי העתקה מקורית של "הפתקא" בכתב ידו של רבי ישראל דב אודסר. לא ידוע על העתקה נוספת של "הפתקא" בכתב ידו, וככל הנראה זהו עותק יחיד בעולם של "הפתקא" בכתב ידו.

הכתבות המעניינות ביותר

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
2 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

תעדכנו בכמה נמכר הדברים האלו, בעיקר מעניין אותי בכמה נמכר הפתק הקדוש

הליטאים נהיו חסידים, חי חי חי

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture