הקונסוליה הצרפתית והעובד שנעצר

עובד הקונסוליה שהבריח נשק יישפט בארץ וירצה את עונשו בצרפת

שגרירות צרפת הגיבה לכתב האישום נגד עובד הקונסוליה הצרפתית, שהעביר כלי נשק מעזה לגדה "שר החוץ דרש לפתוח בחקירה. אנו מייחסים לפרשה חשיבות רבה". דיווח: צרפת וישראל הגיעו להסכמות שהעובד יישפט בישראל וירצה את עונשו בצרפת

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

צרפת הסכימה לבקשת ישראל לשפוט את עובד הקונסוליה הצרפתית בירושלים שנעצר על ידי גורמי הביטחון הישראלים בחשד שניצל את חסינותו הדיפלומטית כדי להעביר אמצעי לחימה לעזה.

על פי הדיווח של העיתון הצרפתי לה מונד, ההסכמה הצרפתית התקבלה לנוכח חומרת מעשיו, בתגובה לבקשה מפורשת שהגיעה מטעם הרשויות הישראליות.

צרפת שיתפה עם ישראל פעולה מהרגע הראשון. שגרירת ישראל בצרפת, עליזה בן נון, התקבלה בלשכת שר החוץ הצרפתי בבהילות עם חשיפת המקרה. השר עצמו אמור להגיע בשבוע הבא לביקור בישראל.

על פי הדיווח, בפגישה הביע השר, ז'אן איב לה דריאן, את הסכמתו להעמדה לדין של האזרח הצרפתי בישראל ולא הערים מכשולים, נוכח העובדות והראיות הקשות שהוצגו בפניו. עם זאת, גורם צרפתי ציין כי בתום המשפט, אם ייגזר על עובד הקונסוליה עונש מאסר חמור, הוא ירצה אותו בכלא צרפתי ולא בישראל.

הותר לפרסום: עובד בקונסוליה הצרפתית הבריח נשק מעזה ליו"ש

שגרירות צרפת בישראל פרסמה הערב תגובה רשמית לפרשה "איש צוות טכני של הקונסוליה הצרפתית בירושלים נעצר על ידי הרשויות הישראליות בגין האשמות חמורות לחשד בסחר בנשק", מסרה השגרירות שהוסיפה: "אנחנו מייחסים לפרשה הזאת חשיבות רבה".

בנוסף, הבהירו בשגרירות כי "שר החוץ דרש לפתוח בחקירה אדמיניסטרטיבית מיידית במקום שהופקדה בידי המפקח הכללי במשרד החוץ. החקירה תאגד את כלל המידע העומד לרשותנו הנוגע לפרשה הזאת. מדובר גם בהסקת מסקנות שתאפשר לצוות עובדי הקונסוליה הכללית להמשיך בעבודתם החשובה בתנאים הטובים ביותר ובנסיבות קשות".

במקביל, הבהירו בשגרירות כי "היות שמדובר במקרה שנדון בבית משפט ישראלי, אין אנו מגיבים עליו ואנחנו משגיחים שכלל זכויותיו של בן-ארצנו יכובדו. בן-ארצנו זוכה להגנה קונסולרית מלאה ולביקורים מטעם שגרירותנו בתל אביב, גם של השגרירה עצמה. אנחנו עומדים בקשר רציף עם משפחתו של בן-ארצנו ועם הרשויות הישראליות".

מוקדם יותר היום הותר לפרסום כי בתום חקירת שב"כ בשיתוף משטרת ישראל נחשפה תשתית של פלסטינים מרצועת עזה, איו"ש ומזרח ירושלים, שהבריחה בחודשים האחרונים אמצעי לחימה מרצועת עזה לגדה המערבית באמצעות רומן פרנק, אזרח צרפתי העובד בקונסוליה הצרפתית בירושלים. החקירה התנהלה בתיאום עם משרד החוץ הישראלי ותוך עדכון שוטף של הרשויות הצרפתיות. גורמים מדיניים הבהירו כי הפרשה לא תזיק ליחסים עם צרפת.

על פי הודעת שב"כ, עובד הקונסוליה הבריח את אמצעי הלחימה במספר הזדמנויות בחודשים האחרונים, תוך ניצול הרכב הקונסולרי של הקונסוליה הצרפתית, שזכה להקלות בבידוק הביטחוני במעבר הגבול. החשוד ביצע 5 העברות של אמצעי לחימה דרך המעבר, במסגרתם העביר כ-70 אקדחים ו-2 רובי סער.

כמו כן העלתה החקירה כי עובד הקונסוליה קיבל את אמצעי הלחימה מפלסטיני תושב רצועת עזה, המועסק ב"מרכז התרבות הצרפתי" ברצועה. לאחר שמימש את ההברחה, העביר את אמצעי הלחימה לגורם באיו"ש שמכר אותם לסוחרי אמל"ח. מלבד עובד הקונסוליה, נעצרו לחקירה במסגרת הפרשה 8 חשודים נוספים, בהם מספר אזרחים פלסטינים מרצועת עזה ששהו שלא כחוק באיו"ש. נגד 6 מהם הוגשו היום כתבי אישום.

הרכב ששי

חבר הפרלמנט הצרפתי (היהודי) מאיר חביב הגיב לפרסום ואמר "בושה. יש לצערי תחושה כי הקונסוליה למעשה הפכה להיות שגרירת צרפת מול הרשות הפלסטינית. לצערי לא מדובר בפרשה הבעייתית הראשונה בה הקונסוליה הצרפתית בירושלים מעורבת".

חביב הזכיר שורה של אירועים נוספים בהם הייתה מעורבת הקונסוליה הצרפתית וביניהם: מעצר של מנהל המוסך של הקונסוליה במעבר אלנבי, מעבר הגבול עם ירדן, כאשר ברכבו הנושא לוחית דיפלומטית נמצא משלוח של 152 קילו זהב וצ'קים בשווי של למעלה מ-2 מיליון דולר, מאות טלפונים סלולריים ו-500 קילו טבק. בנוסף הזכיר חביב את המקרה בו סירבו לעמוד בזמן הצפירה ביום השואה לבקשתו של מנהל בית הספר הצרפתי הפועל מטעם הקונסול הכללי של צרפת, ההצבעה באונסק"ו בעניין הר הבית והדואר שנשלח מהקונסוליה לאזרחים צרפתיים עם הכיתוב "ירושלים – שטחים פלסטיניים".

גורם בכיר בשב"כ אמר הבוקר כי "מדובר באירוע חמור ביותר, שבו נוצלו באופן ציני החסינויות וזכויות היתר המוענקות לנציגויות זרות בישראל לטובת הברחת אמל"ח תקני, בהיקף של עשרות כלי נשק שעלולים לשמש לפיגועי טרור נגד אזרחים ישראלים ואנשי כוחות הביטחון". על רקע מעצרם לחקירה של חשודים העובדים בקונסוליה הצרפתית, התנהלה החקירה בתיאום עם משרד החוץ הישראלי ובעדכון שוטף של הרשויות הצרפתיות.

גורמים מדיניים אמרו כי "מדובר באירוע קשה מאוד. אנחנו מתייחסים אליו בחומרה רבה". עוד ציינו כי הפרשה לא תשפיע על היחסים עם צרפת: "אנו מודים לשלטונות הצרפתיים על שיתוף הפעולה".

מתאם פעולות הממשלה בשטחים, אלוף יואב (פולי) מרדכי, אמר בתגובה: "מדובר באירוע חמור של ניצול ציני ובלתי פוסק של תשתיות הטרור את אפיקי הסיוע ההומניטרי והסיוע הבינלאומי. אירוע זה מחדד את ההכרח במדיניות קפדנית ומחמירה של מתן היתרים. הגורמים הבינלאומיים נדרשים לבצע בדק בית פנימי כדי להבטיח סיוע לתושבי עזה ולא לטרור.

"ארגוני הטרור ברצועה לא בוחלים באף ערוץ, בין אם הוא נועד לתת סיוע רפואי או בינלאומי לניצול צורכיהם. שוב ושוב אנו נוכחים לדעת שטובת האוכלוסייה ברצועת עזה אינה מעניינת כלל וכלל את ארגוני הטרור".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

הודעת השגרירות הצרפתית אינה כוללת גינוי! ~ בכל הודעת השגרירות הצרפתית לא נאמרה מילה של גינוי! כמו כן הודעת השגרירות הצרפתית מספרת על עובד שנחשד ב"סחר בנשק", אך המציאות חמורה שבעתיים: העובד חשוד בהעברת נשק לטרוריסטים! כמו כן הצרפתים אמורים להתייחס למקרה בחומרה, ולא "לייחס לו חשיבות" כלשונם!…

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture