נתניהו, האבא והבן. צילום: פלאש 90

דיווח: נתניהו ייחקר בחשד לשיבוש בתיק 4000

על פי החשד: נתניהו הורה למחוק את ההתכתבויות עם משפחת אלוביץ • דיווח: בידי המשטרה מסרונים מיאיר נתניהו לניר חפץ לגבי הסיקור ב'וואלה'. לטענת חפץ, יאיר נתניהו, ידע על ההטבות שניתנו לבזק

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

הערב פורסם ב'חדשות 10' כי גורמים בכירים במערכת אכיפת החוק אומרים כי יאיר נתניהו, בנו של ראש הממשלה, הוא גורם מרכזי בתיק. אמירה זו מתבססת על העובדה שבידי המשטרה נמצאים מסרונים ששלח בנו של ראש הממשלה לעד המדינה ניר חפץ בעניין הסיקור באתר 'וואלה'. במסרונים, מתרעם יאיר נתניהו שסיקור הוריו הוא שלילי. משמעות הדבר היא שלא רק שרה נתניהו שלחה מסרונים, לכאורה.

בד בבד, חפץ סיפר בעדותו שיאיר נתניהו ידע על ההטבות לחברת בזק וקושר בין הסיקור החיובי להטבות. בנו של ראש הממשלה צפוי להיחקר בקרוב. במשטרה מתלבטים האם זו תהיה חקירה באזהרה או מתן עדות בלבד.

מטעם ראש הממשלה נמסר בתגובה לפרסום ב'חדשות 10' כי "הטענה שיאיר נתניהו ידע משהו על ענייני בזק היא שקרית, רשעית ונבזית. אם טענה זו אכן נאמרה על ידי עד המדינה ניר חפץ הרי שמדובר בעדות שקר חמורה ביותר".

בנוסף ב'חדשות 2' פורסם הערב כי ראש הממשלה בנימין נתניהו צפוי להיחקר גם בחשד לשיבוש החקירה בתיק 4000. על פי החשד, עד המדינה חפץ לא פעל להעלים ראיות ולהשמיד מסרונים על דעת עצמו, אלא ברשות ובסמכות.

ראש הממשלה ככל הנראה לא שלח הודעות באופן ישיר, אך החשד מתמקד בכך שהקשר מול אלוביץ' התבצע, בין השאר, באמצעות רעייתו שרה, בנו יאיר והמעגל שסבב אותו בהם שני עדי המדינה בפרשה, חפץ ופילבר. אלה יוכלו לספק את הראיות הדרושות כדי לקשור את כל החוטים בין נתניהו לאלוביץ'.

בתגובה לפרסום ב'חדשות 2' נמסר מלשכת ראש הממשלה כי "הדלפה של חומרים מחקירה, אפילו אם מדובר בטענות שווא, הן הניסיון האמיתי לשיבוש חקירה. ראש הממשלה פעל ופועל תמיד לפי החוק. הטענות על שיבוש הן קשקוש. לא שיבוש, לא דובים, לא כלום".

הבוקר פורסם ב"ידיעות אחרונות" כי חפץ, שהיה יועץ התקשורת לשעבר של בני הזוג נתניהו, סיפר לחוקריו כיצד ביקש מבני הזוג אלוביץ' למחוק מסרונים שהתקבלו משרה נתניהו שבהם היו הנחיות לכאורה כיצד להטות את הסיקור שקיבלו באתר "וואלה".

אלא שלמרות הניסיון להשמיד לכאורה ראיות, לאחר הפיכתו לעד מדינה מתברר שחפץ שמר העתקים של ההקלטות והסתיר ראיות אחרות במכשירים נוספים שלא הושמדו. החוקרים הצליחו להתגבר על הניסיונות לשבש את החקירה באמצעות הקלטות שסיפק חפץ בשילוב עדותו של מנכ"ל וואלה אילן ישועה, שסיפק גם הוא ראיות להוראות להטיית סיקור הזוג נתניהו בוואלה.

כשחקירת הפרשה החלה לפני שנה, נרשם לחץ בסביבת ראש הממשלה ומתיעוד הבקשות שנשלחו לזוג אלוביץ' עולה כי חפץ נשלח להעלים ראיות. במסגרת אותו ניסיון, הורה יועץ התקשורת לבני הזוג למחוק מסרונים שקיבלו מרעיית ראש הממשלה ואפילו הורה להם להשמיד את מכשיר הטלפון שלהם.

כשחוקרי המשטרה הראו לחפץ חלק מהראיות שהגיעו לידיהם והצביעו במפורש על ניסיונו לשבש את החקירה הוא נלחץ, וייתכן שזה אחד הגורמים שהביאו אותו לחתום על ההסכם. גורמים המעורים בפרטים סיפרו ל"ידיעות" כי "זאת הייתה פעולת שיבוש כמו של העבריינים הגדולים ביותר, מי שאין לו מה להסתיר לא פועל ככה לשבש".

בתוך כך הערב פורסם עוד ב'חדשות 2' כי טרם מינויו של אביחי מנדלבליט לתפקיד היועץ המשפטי לממשלה נערכה פגישה בינו למקורבו של ראש הממשלה ורעייתו, נתן אשל. הפגישה נערכה לאחר שאשל הורחק מלשכת ראש הממשלה ובשעה שהוא אינו חלק מלשכת וצוות ראש הממשלה.

בפגישתם שוחחו על ההתמודדות לתפקיד היועץ המשפטי לממשלה ועמדתו של מנדלבליט ביחס לנושאים ספציפיים הקשורים בתיקי ראש הממשלה.

גם מנדלבליט וגם אשל מסרו בתגובה לפרסום כי אינם זוכרים אם התקיימה או לא התקיימה פגישה ביניהם.

לאחרונה פירסם העיתונאי דן מרגלית, כי לפני מינויו של מנדלבליט לתפקיד היועמ"ש, תואמה פגישה בינו ובין היועץ המיועד ומי שמתווך ביניהם ומסדר את הפגישה הוא ניר חפץ, מקורב אחר של ראש הממשלה ועד המדינה בפרשת 4,000. הערב, מתברר שניר חפץ לא היה המקורב היחיד שנפגש עם מנדלבליט.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

שקרנים נמאסתם!!

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture