צילום: לע"מ

נתניהו: "ישראל פועלת כדי להגן על ריבונותה וביטחון אזרחיה"

ליברמן על החלטת מועצת הביטחון "מקהלת הצבועים". מבדיקת שב"כ וצה"ל עולה עשרה מההרוגים אתמול הם בעלי רקע של טרור. במר"צ קוראים לחקור את האירועים, השר ארדן: "עד לאן ידרדר השמאל הישראלי"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, התייחס הערב להתפרעויות בגבול רצועת עזה בהובלת ארגון הטרור חמאס ואמר כי "‏כל הכבוד לחיילינו ששומרים על גבולות המדינה ומאפשרים לאזרחי ישראל לחגוג את החג בשקט". עוד אמר ראש הממשלה כי "ישראל פועלת בתקיפות ובנחישות כדי להגן על ריבונותה וביטחון אזרחיה".

שר הביטחון אביגדור ליברמן התייחס להחלטת מועצת הביטחון של האו"ם על הקמת ועדת חקירה ואמר כי "חיילי צה"ל הדפו את פעילי הזרוע הצבאית של החמאס בנחישות ובמקצועיות, בדיוק כפי שציפינו מהם. אני מגבה אותם באופן מלא. בזכותם חגגנו את ליל הסדר בביטחון".

עוד אמר השר כי "אינני מבין את מקהלת הצבועים שרוצה ועדת חקירה. הם התבלבלו וחשבו שהחמאס אירגן אתמול את פסטיבל וודסטוק ואנחנו צריכים לחלק להם פרחים".

במשרד החוץ מסרו עם צאת השבת: "הגדר בין ישראל לבין רצועת עזה מפרידה בין מדינה ריבונית לבין ארגון טרור. הגדר מפרידה בין מדינה, שמגינה על אזרחיה לבין רוצחים השולחים את בני עמם אל הסכנה. הגדר מפרידה בין צבא שמפעיל כוח מתוך הגנה עצמית ובצורה ממוקדת ופרופורציונאלית לבין החמאס, שמנסה לפגוע מזה שנים, כולל אתמול, במיליוני ישראלים ושמקדש את הרצח והמוות. מי שטועה לראות במפגן הרצחני הזה ולו קמצוץ של חופש ביטוי הוא עיוור לאיומים עימם מתמודדת מדינת ישראל".

או"ם שמום: מועצת הביטחון החליטה לחקור את האירועים בגבול רצועת עזה

בתיעוד שפורסם בכלי התקשורת הפלסטיניים, נראה מפגין בן 18 נורה בגבו, למרות שנסוג מהגדר. לטענת הפלסטינים, המפגין נורה על ידי צה"ל, ונפל אל הקרקע בזמן שניסה לברוח.

בסיעת מרצ קראו לחקור את התקריות, בהן גם זו שתועדה. "יש לחקור את אירועי אמש בגבול רצועת עזה", אמרה יו"ר מרצ תמר זנדברג. "לאור פגיעה נרחבת בפלסטינים אתמול בגבול רצועת עזה – 16 הרוגים ומאות רבות של פצועים, ביניהם מירי חי, ולאור עדויות על ירי במפגינים לא חמושים לרבות צילומים בהם נראה ירי בגב, קוראת מרצ לחקירת האירועים אתמול ולהסקת מסקנות מהירה".

"התוצאות הקשות והעדויות המצולמות מחייבות בדיקה ישראלית עצמאית, לרבות בחינת הוראות הפתיחה באש וההתכוננות הצבאית והמדינית לאירועים", ציינה זנדברג. "זוהי חובה ישראלית לדעת מה קרה שם, ומעבר לכך זהו גם אינטרס ישראלי כדי למנוע הידרדרות לסבב אלימות מסוכן. אסור שמדיניות יד קלה על ההדק תביא לאובדן חיים של חפים מפשע ותדליק את כל האזור".

בתגובה לביקורת הבהירו בצה"ל כי מבדיקה משותפת עם השב"כ עולה כי לפחות עשרה מההרוגים אתמול הם בעלי רקע של טרור, ביניהם אנשי חמאס, בתוכם אנשי הזרוע הצבאית ופעילים המערך חפירת המנהרות, ופעיל בג'יהאד העולמי.

השר לביטחון פנים גלעד ארדן תקף את חברי הכנסת ממרצ והרשימה המשותפת על קריאותיהם לפתוח בחקירה. "‏האינטרס הישראלי הוא להתאחד מול ארגוני טרור רצחניים ולגבות את צבא ההגנה לישראל, ולא להטיל ספק בחיילינו ולהחליט ש'היד קלה על ההדק'", אמר. "עד לאן ידרדר השמאל הישראלי, שגם מול ארגון שחפץ בהשמדת ישראל אינו מסוגל לתת גיבוי נחרץ לצה"ל ולממשלה".

יו"ר העבודה אבי גבאי, התייצב אף הוא לצד חיילי צה"ל. "איש לא רשאי לחצות את הגבול ללא רשות – וודאי לא עם נשק חם, בקבוקי תבערה, צמיגים ואבנים", אמר. "צה"ל נערך לארועי הגדר ואין לי ספק שחיילנו עשו כל שניתן על מנת לצמצם את מספר הנפגעים. עזה היא פצצה מתקתקת – דמוגרפית, כלכלית, הומניטרית. חמאס שבוחר שוב ושוב בדרך הטרור הוא האחראי הבלעדי על המצב הקשה ברצועה. למרות זאת, האינטרס הישראלי הוא למצוא את הדרך להקל ולסייע על חיי האוכלוסיה האזרחית בעזה ולמנוע את קריסתה".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
3 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

שחברי מרצ יעברו לעזה ושינסו להתקרב לגדר ואז נירה בהם…ספק בכלל אם הם יהודים הרשעים האלו..
אני מתפלץ מזה שמנובלים כאלו יושבים בכנסת!

לקיים את הפסוק מהרסייך ומחריבייך

קדימה במרץ חברה לא לישון. יש לכם מרץ? אז קדימה . לכל השמאלנים תתקדמו לעזה כדי שנירה בכם בטעות. שפלסטיני יתפוצץ לכם בפרצוף. אז תחלקו בעזה תעודת הצטיינות לכל טרוריסט חמס. תרקדו איתם.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture