תיאום עם ישראל על חשבון איראן: מפת האינטרסים מאחורי התקיפה בסוריה

למרות שהאשימה את ישראל באחריות לתקיפת הבסיס האוויר באזור חומס, מוסקבה נמנעה מלגנות את עצם הפעולה או לאיים בתגובה - מה שמלמד על התיאום בין ישראל לרוסיה מחד, ועל היחסים המתוחים בין הקרמלין למשמרות המהפכה מאידך

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

ההודעה הרוסית החריגה שהטילה את האחריות לתקיפת הבסיס האוויר באזור חומס על ישראל, עוררה בתחילה את הרושם לפיו בקרמלין זועמים על ישראל בעקבות פעולותיה באזור.

אלא שעיון מדוקדק בהודעה מגלה כי היא כוללת הטלת אחריות בלבד, ללא גינוי או איום בתגובה, זאת בניגוד להודעותיה המילטנטיות של רוסיה ביחס להצהרות האמריקניות השונות בענין תקיפה אפשרית במדינה.
מה אפוא עומד מאחורי ההתנהלות הרוסית? "הסיבה למהירות שבה רוסיה נקבה בשם המדינה התוקפת, ברורה. יום לפני התקיפה, כאשר החלו להתברר ממדי ההתקפה הכימית המיוחסת לאסד והושמעו האיומים של ארה"ב וצרפת להעניש את הקצב מדמשק, הרוסים דאגו להזהיר שפעולת העונשין נגד אסד תגרור את תגובתם. "הגילוי" שישראל עומדת מאחורי התקיפה שחרר את הרוסים מן ההכרח להגיב. מהלך הדברים מדגים מחדש את עומק ההבנות שירושלים השיגה מול מוסקבה וממחיש את חופש הפעולה שממנו נהנית ישראל בהגנה על האינטרסים שלה.", מסביר הפרשן אריאל בולשיין בטור שהוא מפרסם הבוקר ב'ידיעות אחרונות'.

לדבריו, "הסנקציות החדשות מצד ארה"ב, שעל החלתן הוכרז לאחרונה, עלולות להביא לפגיעה משמעותית בכלכלה הרוסית. יעדי הסנקציות הם אישים וחברות שנסמכים על שולחנו של פוטין, ואלה כבר סופגים את המכות הראשונות, אולם הנזק יהיה רחב יותר. ביום הראשון שלאחר הכרזת הסנקציות הבורסה של מוסקבה נפלה ביותר מ־10 אחוזים, וזאת רק ההתחלה. לרוסיה אין נשק כלכלי שבו היה אפשר להגיב כדי להסב נזק דומה למדינות המערב. אך גם להשאיר את הפגיעה ברוסיה בלי תגובה אי אפשר, הרי זה יהרוס את התדמית של פוטין כמנהיג עוצמתי ונחוש הן בעיני מי שירא ממנו במערב, והן בעיני מי שמעריץ אותו מבית. לכן הקרמלין ימשיך להעלות את עוצמת המתיחות המילולית עם המערב, ויפעל כנגדו בזירות השונות".
//www.jdn.co.il/news/world_news/978927
יצוין כי בכלי תקשורת ערבים שונים דווח כי בטהרן זועמים מאוד על הממשל הרוסי מאחר וישראל – כך נטען – עדכנה את הגורמים הרלוונטים מבעוד מועד על התקיפה, אך הם לא שיתפו את המידע אלא אפשרו לפעולה להתבצע.

"רוסיה ואיראן משחקות ביניהן משחק מורכב, שכל צד בו מנסה לנצל את הצד השני. חיבה אין ביניהן, גם לא ברית. רק צירוף אינטרסים טקטי", מדגיש בולשיין.

שר השיכון וחבר הקבינט, יואב גלנט, נדרש הבוקר לנושא ואמר: "לישראל יש שלושה אינטרסים ברורים: שסוריה לא תהפוך למקפצה לאיראן עם נשק בלתי קונבציונאלי, לא נאפשר הקמה של צבא איראני על אדמת סוריה כי ברור לנו שהוא יכוון בעתיד לכיווננו ונמנע פתיחת חזית נוספת עם חיזבאללה בחסות איראן. כל אלו מהווים סכנה לישראל ועלינו לפעול כדי למנוע אותם. הקווים האדומים של ישראל ברורים ואנחנו פועלים כדי לשמור עליהם".

בראיון ל'רדיו ללא הפסקה' הוסיף גלנט: "גם רוסיה וגם ארצות הברית מתייחסות אלינו ברצינות, ויש לנו קשר הדוק עמן. אנחנו מדברים עם כל הגורמים מעת לעת. שמעתי את דברי שר החוץ הרוסי ודברי השגריר על התקיפה ואני רוצה להזכיר לכולם שרוסיה רואה בסוריה חצר אחורית, הם עדיין תומכים בה ולכן לא הכל הם צריכים לדעת, לפעמים שתיקה היא החוכמה האמיתית".

לדבריו, "רוסיה וישראל אינן אויבות למרות התמיכה בצדדים השונים. כיום יש לנו את שיתופי פעולה הכי טובים שהיו עם רוסיה מאז קום המדינה ולכן אין לרוסים אינטרס ללכת נגדנו. זכרו שהצד השני עדיין לא מכיר בזכות של המדינה היהודית להתקיים ומעת לעת נוצרות מלחמות. אם לא נכין את עצמנו למלחמה הבאה אנחנו נשלם מחירים כבדים. עלינו לעשות זאת בצורה ראויה ורחבה".

//www.jdn.co.il/video/978779
//www.jdn.co.il/breakingnews/978764

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

עם בלי עבר אין לו עתיד
מה קשה להוציא מילה מהפה עכשיו יצאנו מימצרים פה סח.
קשה לומר הקם להורגך תשקים להורגו
בושה מנסים ליצור עם חדש שפה חדשה…
חחח עם בלי עבר אין לו עתיד

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture