Yonatan Sindel/Flash90

דיווח: "ניר ברקת לא רוצה לראות אחריו ראש עיר חרדי"

הבחירות המקומיות מתקרבות והמירוץ לראשות העיר ירושלים מתחממת כאשר על פי דיווחים, ניר ברקת מעוניין בהתמודדותו של זאב אלקין לתפקיד, אך ממתינים להכרעת ראש הממשלה. עדיין אין החלטה האם להריץ מועמד חרדי, אך הוא עשוי לנצח בהתמודדות

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

בעוד כחצי שנה יפנה ראש העיר ירושלים, ניר ברקת את לשכתו בכיכר ספרא, בדרך להתמודדות על מקום ברשימת הליכוד לכנסת הבאה. בינתיים, ברקת ממשיך לבחוש בנעשה בעיר ירושלים מתוך רצון להשפיע על זהות המועמד שיחליף אותו בתפקיד. על פי דיווח בידיעות ירושלים, גורם בכיכר ספרא אמר כי "ניר ברקת לא רוצה לראות אחריו ראש עיר חרדי".

על פי הדיווח, ברקת עשוי לתמוך פומבית במועמדותו המסתמנת של זאב אלקין, אשר ממתין להכרעת ראש הממשלה בנימין נתניהו לפני שיחליט על התמודדות לתפקיד. גורם בליכוד צוטט כאומר כי יש שתי סיבות לתמיכת ברקת באלקין: ראשית, כי הוא יהיה מועמד הליכוד, המפלגה אליה הצטרף ברקת, בנוסף, הדבר ישפר את סיכויו של ברקת להגיע למיקום גבוה יותר ברשימת הליכוד לכנסת.

מועמד אפשרי נוסף מטעם הליכוד, הוא יו"ר הקואליציה, ח"כ דודי אמסלם שאף העביר את כתובת המגורים שלו לירושלים. בין אמסלם לאלקין קיימת הסכמה כי לא יתמודדו האחד מול השני. על פי גורם בליכוד, אלקין לא יבזה את מעמדו כשר אם לא יידע בוודאות כי סיכויו לנצח בירושלים גבוהים, וכי הוא מקווה כי המפלגות החרדיות לא יריצו מועמד נגדו.

ב"כל העיר" ירושלים דווח כי השר אלקין ואנשיו נפגשו השבוע עם אנשי מפתח ירושלמים ודמויות בולטות בעיר, חלקן מזוהות עם המחנה של ראש העיר ניר ברקת. בין הגורמים שנפגשו השבוע עם השר אלקין נמנה גם יו"ר מינהל קהילתי ארמון הנציב יהודה בן יוסף, שנחשב לאיש מפתח בירושלים ויכול אף לשמש כמועמד מטעם רשימתו של אלקין, אם וכאשר תהיה, ולהוות משקל כנגד שילובו הצפוי של יו"ר מינהל קהילתי גילה עופר איובי ברשימתו של המועמד לראשות העיר משה ליאון. בן יוסף סירב להתייחס לדברים.

עיקר דאגתו של אלקין הוא ממועמד חרדי, וליתר דיוק ממועמדותו המסתמנת של סגן ראש העיר יוסי דייטש, נציג יהדות התורה. עוד טוענים אותם גורמים בליכוד כי במידה ודייטש אכן יתמודד על ראשות העיר, הסבירות שאלקין יציב את מועמדותו נמוכה ביותר. גם אמסלם ממתין להחלטה של סגן ראש העיר דייטש. ל"כל העיר" נודע כי אמסלם הוא תומך נלהב במועמדותו של דייטש לראשות העיר, כך שאם דייטש ירוץ בבחירות, אמסלם צפוי לתמוך בו.

אחד הגורמים שנפגש עם השר אלקין באחרונה מספר ל"כל העיר": "השר אלקין זימן אותי לפגישה כדי לפרוס בפני את תפיסת העולם שלו על ירושלים. הוא נשמע מבטיח והיה מעניין לשמוע אותו. אנחנו מכירים הרבה שנים, אני חושב שזה מכבד את ירושלים ששר רוצה להיות ראש העיר שלנו. כרגע, ממה שהבנתי הוא עדיין שוקל אם לרוץ".

לדברי אותו הגורם השר אלקין "רואה את ירושלים כעיר פלורליסטית. היתרון שלו על הכוכבים האחרים, כמו יום טוב סמיה ונחמן שי, זה שהוא מכיר את העיר. כשר לענייני ירושלים עוברים דרכו המון תקציבים, הוא יודע איך לטפל בעיר. הוא איש אהוד בסך הכל. ישבנו ודיברנו, היה לו חשוב להבין איך העיר נראית, להבין את יחסי הכוחות, הוא איש חכם ושקול".

דייטש עצמו אמר באחרונה בשיחה עם "כל העיר" כי "מה שקורה כרגע רק מוכיח שהדרך שלנו היא הנכונה. אפשר לראות את ריבוי המועמדים שכבר הכריזו – משה ליאון, עופר ברקוביץ, מאיר תורג'מן שאי אפשר לדעת מה יהיה איתו, אבי סלמן ויוסי חביליו – ואת אלה שמדברים עליהם כאופציות כמו זאב אלקין, דודי אמסלם ואפילו יום טוב סמיה. כל יום צצים שמות חדשים. כך שאין שום סיבה מבחינתנו להיכנס לקלחת הזו כיום, כשיש עוד חצי שנה לבחירות".

דייטש מוסיף ואומר: "אני לא אשקר, יש אצלי את היצר והרצון, אבל אם לא אפעל בתבונה לא אגיע רחוק. זה יעשה לי רק נזק. אני חושב שמה שקורה כיום לא הגיוני. לא יכול להיות שמשה ליאון כבר על האוטובוסים, עופר ברקוביץ על אוטובוסים וגשרים, יוסי חביליו ואבי סלמן על שלטים בכביש בגין ובמלונות בכניסה לעיר ואף אחד מהם לא יודע אם יש או אין מועמד חרדי. הרי אין אף מועמד שבא איתו עם בנק של כ-100,000 קולות כמו שרק חרדי יכול להביא. צריך לזכור שבבחירות הקודמות לעירייה, לגוש החרדי אשכנזי – אנחנו, יהדות התורה, עם בני תורה הבאנו 65,000 קולות, לש"ס היו 30,000 קולות ואם מוסיפים לזה את הגידול הטבעי מגיעים ל-100,000 קולות. אז למה אני צריך לרוץ שישה חודשים לפני הבחירות לבזבז כספים ולהפריח סיסמאות? אני יודע לעבוד ולדחוק יצרים וסיפוקים ולהמתין עם זה קצת".

הוא מאשר את ההערכה כי ההחלטה אם להציב מועמד חרדי לראשות העיר ומי הוא יהיה תתקבל רק כשלושה חודשים לפני הבחירות עצמם. "אנחנו שוקלים ונמשיך לשקול זאת בכובד ראש", הוא מסביר, "אנחנו עושים בדיקות האם יש סיכוי למועמד חרדי. בדיקות מקצועיות וסקרי עומק רציניים. אם יהיה פיצול בקול החילוני, אני לא רואה סיבה שלא יהיה מועמד חרדי. מועמד שהוא לא מהזרם המתלהם, אחד שיודע לגשר בין התרבויות והקהלים השונים בירושלים. מסקרים שעשינו ולא רק אנחנו – נושא היחסים בין החרדים לחילונים הוא לא זה שעומד בראש מעייניו של הציבור הירושלמי. יש נושאים הרבה יותר מהותיים וחשובים כמו דיור, תעסוקה, ניקיון העיר וחינוך. כל אלה נמצאים לפני יחסי חילונים-חרדים. על כן ראש עיר חרדי שיידע לטפל בזה וגם לחבר בין הקהלים הוא לא אופציה מופרכת.

"זו בהחלט אופציה שקיימת על השולחן. אם יהיה מועמד חרדי, אנחנו נבוא בשיח של אחים אנחנו, אנחנו יכולים לחיות ולגור אחד ליד השני ואחד עם השני. הרי בראש סדר העדיפויות של הציבור הירושלמי עומד נושא השארת צעירים בירושלים. איך גורמים להפסקת ההגירה השלילית. איך מביאים לבניית דירות בשביל זוגות צעירים ולא דירות יוקרה לתושבי חוץ? איך מגדילים את מספר המטרים לתעסוקה כדי להביא הגירה חיובית לעיר? את הירושלמים פחות מעניין אם בית קולנוע יהיה פתוח בשבת או לא. כולם מבינים שירושלים היא לא תל אביב והיא לא חיפה. יש לנו אחריות לעיר. ירושלים צריכה להיות נעימה לעין עבור אנשים שמגיעים אליה וזה לא מה שקורה כיום, שברחובות מסוימים יש לכלוך, זוהמה וג'יפה. איך נוכל להביא אנשים לכאן כשזה המצב? את זה צריך לשנות ובהחלט אפשר לעשות זאת".

"אני לא בא להיות ראש עיר של להסתובב ולגזור סרטים מול טראמפ או להתעסק בנושאים מדיניים", מסכם דייטש. "זה לא מעניין אותי. אני בא כדי להיות מנהל עבודה של ירושלים, כזה שידאג ויבדוק שבשעה 5 בבוקר ינקו את כל העיר, וכאשר אנשים הולכים לבלות, לבקר או להתפלל בעיר נעים להם להסתובב בה כי היא נקייה ומטופחת. זה תפקידו של ראש העיר, לדאוג שהתושבים ירגישו שהם מקבלים תמורה לארנונה שהם משלמים. אני בטוח שבעזרת שיח מתון ותרבותי בין הציבור החילוני לבין הציבור החרדי אפשר יהיה להביא לשינוי גדול בירושלים ובמגוון תחומים".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
11 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

סוף סוף הוא הולך החילוני הזה שכל חול מועד סוגר את כל הכבישים כדי לא לראות חרדים זורמים לכותל.
רר על הצער שגרם לי ולכל ישראל אני לא מקנא בו .
הלוואי ויהיה כמו בימים עברו ראש עיר חרדי .
ואז ישיב הקדוש ברוך הוא ימינו כבתחילה ונוכל שוב לעלות לרגלים מבלי צער .

הוא יכול לרצות.
אני רוצה לזכות בלוטו.

ירושלים אוהבת את יוסי מניסיון !!!!!!!!! יוסי ! יוסי !

מי הוא שיקבע השם קובע מי יהיה ראש העיר הבא

אני בכל מקרה כאדם חרדי, מתכוון להצביע חביליו, אדם שעוסק שנים רבות בעזרה לאוכלוסיות מוחלשות, לצורך ההשוואה האם קיים אדם פרטי שנעזר פעם על ידי דייטש, כן דייטש לקח שטחים ציבוריים ששייכים אילי ולשאר תושבי העיר והעביר אותם לאחריות בעלי אינטרסטים הפוגעים בנו באופן עיקבי.

ליעק
סתם השמצה זולה
יוסי דייטש עוזר במאור פנים לכל אחד ואחד שפונה אליו ללא הפרדה של מגזר או חסידות
אם כי איני יודע מה עשה חביליו, אבל אדם חרדי מירושלים צריך להצביע למועמד הכי חרדי

אין על יוסי תותח

מתוך 65000 קול של יהדות התורה על פי סקרי עומק 48000 שיכים לדגל ועוד 19000 לאגודה אם כל אגודה רק 19000 קול אז מה אתם עושים עסק מעצמכם

גם בביתר צריך ראש עיר חרדי הפעם מדגל הסיבה שפרוש ניצח בביתר הוא בגלל שס אם שס חוזרת לדגל מנצחים גם בביתר גם באלעד וגם בבית שמש וגם בירושלים

אין על יוסי!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
הוא עזר לי מאוד אפילו שאין לי קשרים ואני לא הולך עם כובע וחליפה
אין עליך יוסי העם איתך בדרך ללשכת ההשפעה

שלא ירצה

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture