David Cohen/Flash90

ביטול תורה: דעת הראש"ל וראש הישיבה נגד הנסיעה למירון

"עכשיו היה חופש, איך אפשר עוד פעם לעשות חופש?", תמה הראשון לציון שהביע התנגדות לנסיעת בני ישיבות ואברכי כוללים להילולת הרשב"י. מרן ראש הישיבה: "בישיבות לא נהוג לנסוע בל"ג בעומר. זה עלול להיות כמו טיול, ויש בזה חשש ביטול תורה"

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

מאות אלפים צפויים להגיע ביממה הקרובה אל ציון התנא רבי שמעון בר יוחאי באתרא קדישא מירון, לרגל יום ההילולא אותו מציינים בל"ג בעומר. מנגד, יש מגדולי ישראל המתנגדים לנסיעה זו, ומביעים דעתם שאין לנסוע בל"ג בעומר למירון, מחשש לביטול תורה.

לפני כמה ימים, נשא דברים ראש הישיבה הגרי"ג אדלשטיין בפני תלמידיו ואמר להם כי "הנה עוד מעט, בי"י באייר, יחול ל"ג בעומר, ובאמת יש אנשים רציניים שאצלם זה דבר רציני, ומנהג אבותיהם לנסוע למירון בל"ג בעומר, והם נוסעים כפי המסורת המקובלת בידם. ויש גם כאלו ששמחים שיש הזדמנות לנסוע לטיול כביכול. אמנם, בישיבות שלנו לא נהוג לנסוע".

"ידוע שגם דעת ה'חתם סופר' היה נגד הנסיעה למירון בל"ג בעומר. ומסופר על נכדו הגאון רבי עקיבא סופר זצ"ל, אב"ד פרשבורג, כשהגיע לארץ ראה שיש הרבה שנוסעים למירון, וחשב גם הוא לנסוע, ויצא לדרך, אבל אירעה תקלה ברכבו, ותיקנו את התקלה, ושוב אירעה תקלה, והבין כי זהו מן השמים, מפני שזקנו החתם סופר מתנגד לזה, ואינו מניחו לנסוע לשם, וחזר על עקבותיו".

ראש הישיבה הוסיף כי "זה לא מתאים לכולם, וכאמור בישיבות לא נהוג לנסוע בל"ג בעומר, אלא יושבים ולומדים כרגיל, אדרבה יש צורך בהתמדה גדולה יותר בימים אלו, שהם ימי הספירה והכנה לקבלת התורה, ואם נוסעים זה עלול להיות כמו טיול, ויש בזה חשש ביטול תורה. לכן, מנהג הישיבות שלנו הוא שלא לנסוע".

במסגרת שעורו השבועי הנמסר במוצאי שבת, התייחס מרן הראשון לציון, הגר"י יוסף לנושא ואמר כי "אין לנו מצווה ללכת דווקא בל"ג בעומר למירון. ללכת להרוס את סדרי הישיבה והכולל. ישיבת 'פורת יוסף' לפני 40 שנה, לא היה דבר כזה, היה סדר הישיבה כרגיל". הראש"ל אף סיפר כי אביו, מרן הגר"ע יוסף זצוק"ל, נסע לראשונה למירון רק לאחר גיל ארבעים.

"יש כמה כוללים – הולכים, יש לך חברותא, מה אתה הולך? 'יש לו חלאקה', חלאקה? עשה הפסקת צהריים בשמעון הצדיק, בשמואל הנביא. למה ביטול תורה? מי שלא לומד תורה ואין לו סדרי ישיבה – שיסע. אבל מי שקובע עיתים לתורה, לבטל תורה בשביל זה? אם ישאלו את רשב"י, 'מה אתה מעדיף, שיבואו אליך כולם למירון, או לשבת ללמוד דף גמרא', מה יענה רשב"י? יש לכם ספק? תלמדו את הגמרא, התורה למעלה מהכל".

הראשון לציון הוסיף: "יש בין הזמנים, זה לא הורס את אווירת הכולל והישיבה, שיסע לקברות צדיקים פעם בכמה שנים. אבל מירון זה נהיה כאילו זו חובת היום, זה בעיקר אצלנו הספרדים והחסידים, הליטאים קצת התקלקלו מאיתנו, אבל בשביל מה? בואו נחזיר עטרה ליושנה, כל הכוללים והישיבות ילמדו כרגיל. עכשיו היה חופש, איך אפשר עוד פעם לעשות חופש?", תמה הראש"ל.

הכתבות המעניינות ביותר

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture