"ישראל תהרוג אותך": האיום המפורש של ישראל שהוביל להתקפלות חמאס

הטיסה לקהיר, הצעקות של המצרים וההתקפלות של הנייה: במערכת הביטחון חששו מהחרפת המהומות על הגדר לאור ההרוגים הרבים ביום שני, אלא שבאופן מפתיע החליט חמאס לבלום לפי שעה את "צעדות השיבה". כעת נחשפות הסיבות לתפנית

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם


בוידאו: ההתפרעויות ביום שני. תיעוד נרחב מהאירועים תמצאו כאן

אתמול פורסמו בהרחבה בכלי התקשורת החששות של מערכת הביטחון יום נוסף של עימותים מדממים על הגדר זאת לאור מספר ההרוגים הגבוה בצד הפלסטיני ביום שני , אלא שבניגוד לההערכות המוקדמות, כמעט ולא נרשמו אתמול אירועים חריגים בגזרה לאחר שחמאס פירק את האוהלים באזור וחדל לשנע אליו את ההמונים.

מה עומד מאחורי התפנית המפתיעה? העיתון 'ישראל היום' מדווח כי מאחורי השינוי עומד מסר מאיים שהעבירה ישראל לראשי חמאס באמצעות מצרים, לפיו אם המהומות ימשכו הרי שהם יהוו יעד להתנקשות.

"בזמן שחמאס שילהב ושיחד את תושבי עזה להגיע בהמוניהם אל הגדרות המפרידות בינם לבין ישראל ביום שני האחרון והעמיד אותם בסכנת חיים, מאחורי הקלעים התחוללה דרמה של ממש שהובילה להרגעת הרוחות. בשעות אחר הצהריים הוטס בדחיפות ראש הלשכה המדינית של חמאס, איסמעיל הנייה, לקהיר – ושם ננזף קשות על מעשיו", כך ע"פ הדיווח של העיתונאי דניאל סיריוטי.
//www.jdn.co.il/video/995758
סיריוטי מתאר את התגלגלות האירועים, כפי שחשף אותה גורם ביטחוני מצרי. "במטה מנגנוני הביטחון והמודיעין בקהיר נדהמו ממספר ההרוגים בגדר הגבול ומהוכחות שהעבירו אליהם גורמי מודיעין ישראלים כי אנשי הביטחון של חמאס מאיימים על מפגינים להגיע לגבול ואף מתגמלים בכסף משפחות ובודדים על מנת שיסכנו את חייהם וינסו להתקרב לגדר הגבול".

"כמו כן התברר לאנשי המודיעין המצרי כי בקרב הפלגים הפלשתינים בעזה נשמעת ביקורת חריפה כנגד חמאס בשל מספר ההרוגים הגבוה והחשש היה כי בעזה יפרוץ עימות בין הפלגים הפלשתינים החמושים שידרדר את המצב החמור ברצועה ממילא לכאוס ואנרכיה מוחלטים".

לדברי הבכיר המצרי, "איסמעיל הנייה הגיע לקהיר בתוך פחות משעה יחד עם שני מאבטחים שלו שהגיעו עמו במסוק שנשלח להביא אותו. מי שטוען שהמודיעין המצרי ביקש לעשות להנייה כבוד בכך ששלח מסוק במיוחד להביא אותו לקהיר טועה בהחלט. היה זעם רב כנגד הניה והנהגת חמאס.
//www.jdn.co.il/video/995430
ראש המודיעין המצרי נתן להנייה והמלווים שלו להמתין מחוץ ללשכה. זה היה מאוד מביך, אפילו משפיל. כאשר הנייה נכנס לחדר אי אפשר היה שלא לשמוע את הצעקות כלפיו. הנייה אפילו לא ענה. צעקו עליו ואמרו לו בזעם ובאופן שאינו משתמע לשני פנים שהדם של ההרוגים הפלשתינים בגדר על הראש שלו ושל סינואר וחליל אל חייה וכל הנהגת חמאס. אפילו הראו לו צילומים כיצד פעילי חמאס משלמים לצעירים ומשפחות סכומים של עשרות דולרים כדי שילכו למות בגדר".

"לדברי הבכיר המצרי להנייה ההמום הובהר ע"י ראש המודיעין המצרי עבאס ואנשיו כי המשך ההפגנות שיביא למותם של עוד ועוד פלשתינים יהיה על אחריותו ואחריות הנהגת חמאס. הדגישו בפניו שההיסטוריה לא תסלח לו ולהנהגת חמאס על מספר ההרוגים הלא הגיוני….את השיחה עם הנייה חתמה אזהרה כי המשך האלימות בגדר יביא את ישראל לבצע חיסולים ממוקדים של ראשי חמאס אחד אחר השני, וכי מצרים ומדינות נוספות באזור המעורבות במאמצי ההרגעה יסתפקו בגינויים הצהרתיים בלבד, במקרה שישראל תשוב למדיניות החיסולים נגד ראשי חמאס".

"עבאס דרש מהנייה לשוב לעזה במסוק שהביא אותו ולהורות לאנשיו לחדול לאלתר מהאירועים בגדר הגבול עם ישראל. לעת עתה חמאס לא קיבל שום מחווה מלבד השבת סוגיית עזה לסדר היום הציבורי העולמי. יתכן שבהמשך כאשר הרגיעה בגדר תימשך יהיו מחוות כלפי חמאס והאוכלוסיה בעזה אבל המסר שהועבר היה תקיף והטיל על חמאס את האחריות להשיב את הסדר על כנו", אומרים גורמים שנכחו בפגישה.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

יופי, רק את השפה הזו הערבים מבינים, כח יענה ביתר כח, ואם לא תרגעו אז תמותו, וטוב שהמנהיגים הישראלים (והעולמיים – ע"ע טראמפ) מבינים את זה, בינתיים בס"ד השיטה קוצרת הצלחות, לתדהמתו של השמאל הישראלי והעולמי המטומטם

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture