צילום: שאטרסטוק

בעיות נפוצות של שערים חשמליים

חשוב לדעת כי ניתן לעשות רבות על מנת למנוע תקלות בשערים חשמליים,לא להתעלם מרעש חשוד או שינוי באופן תנועת השער ולבצע פעולות תחזוקה נדרשות במועד

כתבות נוספות בנושא:

שלושה מתכונים קלילים לשולחן ליל הסדר
מהו טיח הסלע של Dryvit?
אחרי אסם: גם חברת דיפלומט 'תדחה' את עליית המחירים בשלושה חודשים
כיצד גרביים מעוצבות הפכו לפריט אופנה מבוקש?

שערים חשמליים הפכו נפוצים מאוד בבתים פרטיים בארצנו. הם מספקים פתרון נוח למי שמעוניינים שהחצר תהיה מגודרת וסגורה מכל צדדיה, ובו בעת מאפשרים להכניס בקלות רכב אל חניה בתוך החצר ולהוציא אותו ממנה. אם בעבר שערים כאלו נחשבו לנחלתם של בעלי ממון בלבד, הרי שמחיריהם כיום מאפשרים לכל מי שלו בית צמוד קרקע עם חניה להתקין שער חשמלי.
ברבות השנים המנועים והמנגנונים של שערים חשמליים השתכללו והפכו עמידים, איכותיים ומאריכי ימים. למרות שהשערים החשמליים של ימינו, כל עוד תוכננו, יוצרו והותקנו כהלכה, הם אמינים וממעטים להתקלקל, ישנן עדיין תקלות אופייניות. פנינו לפורץ מנעולים בגבעתיים כדי לאסוף מידע אודות בעיות נפוצות בשערים חשמליים.

היקף הפעילות הגדול בתחום נענה בהיצע של בעלי מקצוע המציעים שירותי התקנה, תיקון ותחזוקה של שערים חשמליים, ופעמים רבות מדובר במנעולנים המתמחים גם בתחום זה. כך יוצא עבור מי שמתמודד עם תקלה – חיפוש פשוט ברשת, יספק לכם רשימה ממנה תוכלו לבחור בעל מקצוע מתאים. חשוב לקחת בחשבון שלא כל מי שמפרסם עצמו כמומחה הוא באמת בעל הידע והניסיון הדרושים לביצוע המלאכה כמו שצריך. ולכן, אל תבחרו רק לפי הצעת המחיר, אלא וודאו כי מדובר בבעל מקצוע אמין שיש לו את הכישורים הדרושים.
לפניכם תיאור תקלות אופייניות בשערים חשמליים. תקלות מן הסוג שפורץ מנעולים המתמחה גם בתיקון שערים חשמליים מטפל בהן באופן שוטף.

תקלות במנגנון
ישנם סוגים שונים של מנגנונים המשמשים לפתיחה וסגירה של שערים חשמליים. ישנם שערים הנעים לצדדים על גבי מסילה, שערים המותקנים על צירים ולהם זרוע הפותחת וסוגרת אותם, ישנם שערים חשמליים המתרוממים מעלה, אחרים מתגלגלים כמו תריס ועוד. לכל סוג מנגנון תקלות אופייניות משלו.
ביקשנו מפורץ מנעולים מוסמך לפרט מעט על תקלות נפוצות במנגנונים וקיבלנו רשימה הכוללת בעיות כגון מנוע שנשרף, חלקי מנגנון שזזו ממקומם, מסבים שצריך להחליף, עינית או רגש שחדלו מלספק אות חשמלי תקין ועוד.

מערכות פיקוד מתקדמות
שערים חשמליים השתכללו ברבות השנים. בעבר, השליטה בשערים לפתיחה וסגירה נעשתה באמצעות שלט לו טווח פעולה מוגבל. כיום, ישנם שערים אותם ניתן לפתוח ולסגור באמצעות אפליקציה המותקנת על הטלפון החכם. תקלות תקשורת ופיקוד עדיין מתרחשות – פורץ המנעולים בגבעתיים עמו נועצנו סיפר כי ככל שהדבר נוגע לתקלות במערכות פיקוד, בדרך כלל מדובר בבעיות שניתן להתגבר עליהן בקלות ובמהירות, מכיוון שאין צורך להחליף חלקים יקרים, ותיקונים של מערכות פיקוד הם בדרך כלל זולים יחסית.

נזקים מפגיעה פיזית בשער
תקלות נפוצות נוספות בשערים חשמליים נגרמות מנזק פיזי לשער. למשל, כתוצאה מפגיעת רכב בשער החשמלי של החניה, נפילה של עץ או ענף על השער או המנגנון וחבלות נוספות כגון אלה. תיקון נזק מפגיעה פיזית בשער עשוי לכלול עבודות מסגרות קלות ולפיכך לא כל פורץ מנעולים יוכל לבצען בעצמו אולם מי שמתמחה בתחום יודע לגייס בעל מקצוע מתאים לעזרה.

מניעת תקלות בשערים חשמליים
חשוב לדעת כי ניתן לעשות רבות על מנת למנוע תקלות בשערים חשמליים. פורץ מנעולים המתמחה גם בתחום תיקון שערים חשמליים ממליץ להקפיד להפעיל את השער בהתאם להוראות היצרן והמתקין, לא להתעלם מרעש חשוד או שינוי באופן תנועת השער ולבצע פעולות תחזוקה נדרשות במועד (כגון שימון וגירוז פעם בשנה, ניקוי מסילות בעת הצורך וכד'). חשוב מאוד לפנות רק לבעלי מקצוע אמינים בעלי ידע וניסיון – רכישת שער חשמלי איכותי המותקן כראוי ומטופל כהלכה הם ערובה לכך שניתקל במספר תקלות מועט ככל האפשר.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture