קלאסיקה של חסד

פרויקט החסד המתופעל והמאורגן מתחילתו ועד סופו על ידי תלמידות הקונסרבטוריון בעידוד של ההנהלה, מעניק טעימה של מוזיקה קלאסית עשירה ומקצועית, לאנשים שבשל מגבלות שונות כמו גיל מחלה וכדומה, נאלצים לוותר על החוויה של קונצרט קלאסי מקצועי.

כתבות נוספות בנושא:

שלושה מתכונים קלילים לשולחן ליל הסדר
מהו טיח הסלע של Dryvit?
אחרי אסם: גם חברת דיפלומט 'תדחה' את עליית המחירים בשלושה חודשים
כיצד גרביים מעוצבות הפכו לפריט אופנה מבוקש?

מידי ערב נשמעים קולות של שמחה וצהלה מאולמות השמחה 'תמיר'. כל לילה עוד בית או מספר בתים נאמנים מוקמים בישראל, לקול מצהלות התזמורות וגווני המוזיקה הקופצנית לסוגיה. התזמורת משמחת את בני הדור הצעיר המפזז ומכרכר בעוז למשמע הצלילים הבוקעים בטונים גבוהים לעיתים גבוהים מידי מקרבת במת האולם. באותו המבנה מצידו השני מתגוררים בני הדור השלישי בדיור המוגן 'רמת תמיר'. הם שומעים את קולות הזמרה וליבם מתרונן בקרבם-שמחת חתן וכלה. דא עקא, גם הם היו רוצים שמחה משלהם, עם אופי מוזיקאלי ייחודי.

למקום הזה נכנס פרויקט החסד של הקונסרבטוריון החרדי "רון שולמית". פרויקט החסד המתופעל והמאורגן מתחילתו ועד סופו על ידי תלמידות הקונסרבטוריון בעידוד של ההנהלה, מעניק טעימה של מוזיקה קלאסית עשירה ומקצועית, לאנשים שבשל מגבלות שונות כמו גיל מחלה וכדומה, נאלצים לוותר על החוויה של קונצרט קלאסי מקצועי.

תלמידות הקונסרבטוריון החרדי "רון שולמית" מבצעות בפני דיירי הדיור המוגן 'רמת תמיר' מופע מוזיקאלי קלאסי ויהודי ברפרטואר עשיר ומגוון. הדיירים שמרביתם חובבי מוזיקה קלאסית, נהנים מקונצרט מקצועי שעליו עמלות הבנות במשך מספר שבועות. למותר לציין כי הקונצרט המושקע, בוצע ללא עלות  כלל במטרה אחת ויחידה של התלמידות – לתת, להעניק ולשמח את הזולת עם הכוחות והיכולות שלהן, עם הכישרונות שהעניק להן הבורא. במשך שעה ארוכה ישבו הנשים המבוגרות והאזינו ברוב קשב לצלילים שהפיקו הבנות מהכלים. חלקן הצטרפו בזמזום חרישי לצלילים העשירים שבקעו ממגוון הכלים שהביאו בנות הקונסרבטוריון אל המופע. לאחר המופע המרגש, התקיימה שיחה בין תלמידות הקונסרבטוריון לנשים המבוגרות. שיחה חוצת גלאים ושנים, על מוזיקה קלאסית איכותית ועל הטעם שהיא נותנת לחיים מאושרים. בסיום השיחה הודו הנשים לתלמידות ולהנהלת הקונסרבטוריון החרדי "רון שולמית" על היוזמה המבורכת להביא את המיטב של המוזיקה הקלאסית לנשות הדור השלישי המתקשות להשתתף במופעים. ב"רון שולמית" רואים בקיום המופע חלק אינטגרלי מהלמידה המשלבת קלאסיקה וחסד. נגינה ביחד עם נתינה. בימים אלו נפתח הרישום לקונסרבטוריון החרדי היחיד בישראל. הקונסרבטוריון השוכן בשכונת הר נוף התרחב לאחרונה עם פתיחת סניף חדש בעיר בית שמש, לצד שלוחה נוספת בשכונת רמת שלמה בשיתוף המינהל הקהילתי במקום.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture