הרבנים אישרו את פריוריטי: "למה שחרדים ירוויחו פחות?"

צעד נוסף לטובת המשקיעים החרדים, בדרך להשקעות כשרות שמניבות אחוזי תשואה גבוהים כמו במסלולים הרגילים: בית ההשקעות פריוריטי קיבל את כשרות תשואה כהלכה

כתבות נוספות בנושא:

שלושה מתכונים קלילים לשולחן ליל הסדר
מהו טיח הסלע של Dryvit?
אחרי אסם: גם חברת דיפלומט 'תדחה' את עליית המחירים בשלושה חודשים
כיצד גרביים מעוצבות הפכו לפריט אופנה מבוקש?

כשר אבל מרוויח: בשורה גדולה לציבור החרדי נרשמה השבוע, בית ההשקעות פריוריטי קיבל את כשרות וועד הרבנים תשואה כהלכה, המתייחד בכך שהוא מאשר השקעה במניות במסלול הכשר למהדרין, ובכך יכולים המשקיעים החרדים לקבל אחוזי תשואה גבוהים כמו עמיתיהם החילונים המושקעים במסלולים הרגילים.

במהלך הכינוס השבוע הונחו לפני הרבנים גרפים מקצועיים המשווים בין מסלולי ההשקעות הרגילים בחברות השונות למסלולים הכשרים, ומהם הוכח בוודאות כי ישנו פער ממוצע של כשני אחוזים בשנה בין המסלולים לרעת אלה הכשרים, כאשר בתחשיב מצטבר, בתיקי פנסיה למשל, הפער יגיע בגיל הפרישה ל40% ויותר.

הסיבה לפערים הדרמטיים: רוב המסלולים הכשרים אינם משקיעים במניות ובאגרות חוב באופן ישיר, רק באמצעות קרנות סל ומכשירים עוקבים. הכשרת המניות היא עבודת פרך של בירור על כל מניה ומניה בנפרד, כולל מעקב תמידי על כל שינוי במצב החברה הנסחרת, אם יש בה בעיות ריבית שבת או חמץ בפסח, ולכן ישנם שמוותרים מראש על אפיק המניות ואינם כוללים אותו במסלול הכשר שלהם.

"למה שעובד חרדי יקבל רק חצי פנסיה ממה שמקבל מקבילו החילוני?", קרא בכאב אחד מרבני וועד הכשרות של תשואה כהלכה, "במיוחד שאין שום סיבה לכך, כיוון שניתן  לעבוד ולהשקיע בבירור יסודי על כל המניות וכך לאשר אותן להשקעה עבור הציבור שלנו כמו שעושים בתשואה כהלכה".

הדיין הגרא"צ הכהן רב קהל חסידים שיכון ה' שידיו רב לו בענייני כשרות השקעות, אמר בכינוס כי לדעתו "הסיבה שבציבור החרדי ישנם רבים שנופלים קרבן לפיתיונות של השקעות שווא, נובעת מכך שאין מספיק אפיקי השקעה רווחיים לציבור שלנו, ולכן יש לברך על המסלול הכשר של בית ההשקעות פריוריטי שמציג אפיק מניות רווחי שיתאים לציבור המהדרים יראי ה'".

מנכ"ל החברה מר אבי ויטס ציין בפני הרבנים את התרשמותו מאנשי המקצוע בתשואה כהלכה, והדגיש בפני הרבנים את העובדה שהכספים המתנהלים בניהול תיקים עומדים תחת הפיקוח של רשות שוק ההון, וכן את הבשורה שבה ניתן לנהל תיק השקעות באופן אישי החל מ' 50.000  ₪ בלבד, ובדמי ניהול נמוכים מה שמההווה בשורה חשובה עבור המגזר החרדי.

בכינוס בו חתמו בכירי בית ההשקעות פריוריטי על היתר עסקה והתחייבו גם על סעיפי שבת וחמץ בפסח, השתתפו גאב"ד חניכי הישיבות הגר"מ גרוס, הגרש"ד גרוס רב חסידי גור באשדוד וגאב"ד רבני הקריות, הגרי"מ שטרן אב"ד קהילות יעקב ורב דחסידי ויז'ניץ, הגרש"א שטרן רב מערב ב"ב, הגרא"צ הכהן רב קהל חסידים שיכון ה', הרב בצלאל וקסלשטיין ראש ישיבת טשערנוביל ומדייני ביה"ד הישר והטוב, הרב אהרן  זיכרמן מבעלזא, והרב שלמון מסערט ויז'ניץ.

כמו כן השתתף הרב יצחק גולדקנופף מזכיר וועדת הרבנים למען השבת שדיבר על החשיבות של מסלולי 'תשואה כהלכה' המשקיעים רק בחברות שומרות שבת, ובכך גורמים לחברות רבות לשמור שבת כדי שהציבור החרדי ישקיע בהם.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture