צילום יחצ

פתרונות אקוסטיקה לבידוד רעשים

.

כתבות נוספות בנושא:

שלושה מתכונים קלילים לשולחן ליל הסדר
מהו טיח הסלע של Dryvit?
אחרי אסם: גם חברת דיפלומט 'תדחה' את עליית המחירים בשלושה חודשים
כיצד גרביים מעוצבות הפכו לפריט אופנה מבוקש?

רעש מהווה ללא ספק גורם מפריע. לא משנה אם מדובר ברעש מן הרחוב אשר חודר באופן צורם לחלל הבית הפרטי או רעש חזק מדי במקום העבודה, הרי שמדובר בגורם אשר מסיח את הדעת ויוצר אי נעימות רבה לאדם המצוי בסביבה. כיום ניתן למצוא לא מעט פתרונות אקוסטיקה מתקדמים לבתים פרטיים, לאולפני הקלטות, למתחמי עבודה תעשייתיים ועוד. ככל שהפתרון האקוסטי מותאם בצורה טובה יותר למקום וככל שהפתרון האקוסטי איכותי יותר, כך הנטרול של המקום מרעש חיצוני יהיה איכותי יותר ויסב הנאה רבה לאדם השוהה במקום, מהשקט היחסי אשר שורר במקום.

פתרונות אקוסטיקה- במה מדובר

כאשר מדובר על פתרונות אקוסטיקה, מדובר על שימוש במוצרים שונים שתפקידם הוא לצמצם חדירה של רעש חיצוני לתוך מבנה פנימי שבו מצויים אנשים. באמצעות טכנולוגיות שונות ניתן כיום להפוך לא מעט מוצרים למוצרים מפחיתי רעש. כיום ניתן למצוא בשוק פתרונות האקוסטיקה מגוון רחב של אלמנטים ומוצרים שניתן להתקין בכל חלל, על מנת שהוא ינוטרל באופן הטוב ביותר מרעשים חיצוניים. כמובן שחשוב מאוד לבחור את הפתרון האקוסטי היעיל והמתאים ביותר לכל מקום, על מנת שהוא יממש את ייעודו ומטרותיו.

 

סוגים של פתרונות אקוסטיקה

בין פתרונות האקוסטיקה המוצעים כיום לנטרול רעשים חיצוניים ממבנה פנימי, ניתן למצוא כמה פתרונות יעילים מאוד כגון:

  1. תקרות אלומיניום- אלוקובונד וגם אלופלקס הם חומרים חדישים טכנולוגית המשמשים לחיפוי מבנים וביישום של תקרה אקוסטית או חיפוי קיר, חיפויים אלו מאלומיניום מכילים חומרים המסייעים בטיפול אקוסטי בחללים שונים.
  2. כאשר מדובר על קירות גבס ביתיים אשר מהווים חלוקה בין דירות, ניתן להשתמש בצמר זכוכית או צמר סלעים במרחק של כמה ס"מ מהקירות. מדובר על מוצר מבודד רעשים באופן איכותי ויעיל.
  3. אם יש בביתכם חדר עבודה, קליניקה או אפילו אולפן ביתי ואתם מחפשים פתרון אקוסטי יעיל הרלוונטי לצורך יצירת חלל שקט ונפרד משאר הבית, ניתן להשתמש בספוג ביצים אקוסטי שיבודד בין החדר לבין שאר חלל הבית.
  4. מחיצות אקוסטיות– אחד מהפתרונות הטובים ביותר לצורך הפחתת רעש במבנה קיים הוא מחיצות אקוסטיות. ניתן לשלב כיום מחיצות אקוסטיות ניידות או מחיצות אקוסטיות נייחות ובכדי שלא לפגוע במראה הדקורטיבי של הבית, ניתן למצוא כיום גם שלל מחיצות דקורטיביות אקוסטיות אשר ניתן לשלב באופן הרמוני במראה המעוצב של הבית. המחיצות האקוסטיות לרוב משלבות בהן דפנות של לוחות אקוסטיים וחומרי מילוי הרלוונטיים להפחתת רעש. כמובן שיש לבחור את המחיצות האקוסטיות בהתאם למבנה שבו יש צורך להציב אותן, בהתאם לאיכות שלהן, בהתאם לסוג הרעש שהן אמורות לנטרל ועוד.
  5. אריחים אקוסטיים- מדובר על אריחים מיוחדים שמטרתם היא להפוך כל תקרה לתקרה אקוסטית. חשוב מאוד לבחור את האריחים בצורה הטובה ביותר, המותאמת באופן האידאלי לתקרה הספציפית של המבנה, על מנת שהם אכן יממשו את המטרה שלהם ויסייעו לתקרה לבודד רעשים מלחדור אל המבנה שעליו היא מגנה.
  6. פנלים אקוסטיים- מדובר על פתרון האקוסטיקה הטוב ביותר עבור בתים פרטיים, משרדים ועוד. הפנלים מהווים מוצר מיוחד ודקורטיבי אשר עשוי מפוליאסטר. את הפנלים ניתן להדביק באופן קל ונוח לקירות החדר במגוון צורות שונות. ככל שהפנלים מודבקים בצורה נכונה יותר בחלל, כך היכולת שלהם לבודד רעשים מהחלל תהיה טובה ויעילה יותר.

בטרם בוחרים פתרון אקוסטי כלשהו, כדאי מאוד להתייעץ עם אנשי המקצוע הטובים ביותר בתחום פתרונות אקוסטיים לכל חלל

 

.

 

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture