צילום pixbay

גביע לקידוש – איך לבחור גביע איכותי

.

כתבות נוספות בנושא:

שלושה מתכונים קלילים לשולחן ליל הסדר
מהו טיח הסלע של Dryvit?
אחרי אסם: גם חברת דיפלומט 'תדחה' את עליית המחירים בשלושה חודשים
כיצד גרביים מעוצבות הפכו לפריט אופנה מבוקש?

קידוש בליל שבת (וגם ביום שלמחרת) הוא אירוע משפחתי מיוחד שכולנו מחכים לו. לאחר שחוזרים מבית הכנסת ושרים את "שלום עליכם" ו"אשת חייל" מגיע הרגע למזוג את היין לכוס הקידוש הגדולה. אבל רגע אחד, בדיוק נזכרתם שהגביע הישן שלכם נסדק, ולכן אתם נאלצים להסתפק בכוס פלסטיק. אתם יודעים שהקידוש הוא לא אותו הדבר ללא הגביע הכסוף והמעוצב, ואתם ממהרים לקנות גביע חדש כבר ביום ראשון.

הגביע הוא שלכם – צריך רק לבחור אותו

אין תענוג גדול יותר מלהתחיל את הקידוש עם גביע חדש שאך זה יצא מהניילונים. אך לפני שאתם מתנפלים על גביע הקידוש הראשון שאתם רואים, ישנם כמה דברים שכדאי להביא בחשבון בקנית כוס לקידוש הגדולה:

  • גודל הגביע – גביע הקידוש מיועד לברכה, ולכן עליו להיות בגודל הנכון. לפי ההלכה, כוס קידוש צריכה להכיל רביעית יין, כלומר – 86 גרם. כמו כן, כאשר עושים קידוש, הגביע צריך להתמלא על גדותיו.
  • העיצוב – בימינו קיימים סוגים שונים של עיצובים ועיטורים. ניתן לבחור גביע מזהב ועליו עיטורי ירושלים, או גביע כסוף ופשוט הכולל עיטורים מינימליסטיים בלבד. מכיוון שאתם מכירים את הסגנון האישי שלכם, תוכלו לסמוך על האינטואיציה שלכם ולבחור את הגביע המתאים.
  • קל לניקוי – חשוב לשמור על ניקיון הגביע שלכם למען בריאותכם, ולכן יש צורך לנקותו לאחר השימוש. ישנם גביעים המגיעים עם התקן מפלסטיק שאפשר לנתק ולשטוף בקלות.
  • גביע איכותי המותאם לשתייה – מכיוון שמדובר בגביע לקידוש שבו אתם משתמשים מדי שבת, אין מקום לפשרות. כדאי לבחור גביע שאושר על ידי משרד הבריאות, גביע עמיד ואיכותי שדפנותיו אינן מתקלפות.
  • גביע לקידוש קונים במקום מוכר – לפני שאתם באים לקנות את הגביע, מומלץ לבדוק את המשווק ולוודא שמדובר באיש מקצוע שיודע מה הוא מוכר.

גביע לקידוש במתנה לרגעים השמחים בחיים

גביע לקידוש הוא מתנה נפלאה שכל אחד ישמח לקבל. זה יכול להיות חתן בר מצווה שרוצה להתחיל לערוך קידוש בקרב חבריו. גם זוג צעיר שהתחתן לא מזמן ישמח לקבל גביע קידוש לשולחן השבת הראשון שלו. כמו כן, גביע הקידוש הוא מתנה נפלאה לאב, לסב או לכל מי שפשוט לא יכול לערוך קידוש ללא גביע מעוצב ואיכותי.

איך עושים קידוש?

קיבלתם גביע של קידוש במתנה, אך מעולם לא עשיתם קידוש לפני כן? האמת, זה די פשוט. כל שאתם צריכים לעשות הוא לפתוח את הסידור בעמוד הנכון ולעקוב אחר ההוראות. בשלב הראשון, חשוב למזוג את היין לגביע הקידוש, כך שייתמלא עד גדותיו. לאחר מכן, יש להחזיק את הגביע ביד ימין ולברך את ברכת "בורא פרי הגפן", לשתות מעט מן היין, להעביר לשאר הסועדים ולאחר מכן, כשהגביע חוזר אליכם, לשתות את כל היין. זה הכול. כעת, אתם מוזמנים ליטול ידיים וליהנות מסעודת השבת.

מדוע אנחנו עושים קידוש?

הקידוש מוזכר בתורה בעשרת הדיברות, ואנו מצווים לזכור את השבת לקדשו. בקרב החכמים קיימת מחלוקת האם הקידוש על היין נקבע מן התורה, או שמדובר במצווה מדרבנן (כלומר, מצווה שנקבעה על ידי חכמים בשלב מאוחר יותר). בדומה לגברים, גם הנשים חייבות במצוות הקידוש, והן אף יכולות לקדש בעצמן ולהוציא את הגברים. כך שבסופו של דבר, גביע לקידוש הוא מתנה איכותית לא רק לגבר, אלא גם לאישה.

קידוש של שבת נוהגים לעשות לא רק בבית, אלא גם בבית הכנסת באמצעות גביע הקידוש איכותי ומעוצב. כך שאם אתם מחפשים גביע לקידוש ועדיין לא החלטתם איזה לבחור, תוכלו להתבונן בגביע של רב בית הכנסת ולקבל רעיונות יצירתיים.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture