אברהם עטר, מנכ״ל עמותת ׳להושיט יד׳, בפעילות עם אחד מילדי העמותה

האנשים שמסרבים לתת לקושי לנצח

״להושיט יד״, העמותה למען ילדים חולי סרטן בראשות אברהם עטר, מספרת על הניצחונות

כתבות נוספות בנושא:

שלושה מתכונים קלילים לשולחן ליל הסדר
מהו טיח הסלע של Dryvit?
אחרי אסם: גם חברת דיפלומט 'תדחה' את עליית המחירים בשלושה חודשים
כיצד גרביים מעוצבות הפכו לפריט אופנה מבוקש?

רובנו פגשנו בשלב כזה או אחר במקרה בו פנו אלינו, לרוב דרך המדיה, עבור גיוס תרומות לטיפולים מיוחדים של חולי סרטן או מחלות אחרות. מודעה פה ופוסט שם, ותמיד המקרים הקשים הללו, שלא תמיד אנחנו רוצים לדעת עליהם, מעדיפים לקוות שחלילה לא נצטרך לדעת ולהכיר מקרוב סיפורים כמו אלו.

אחד האנשים שהחליט באופן מודע שהמקרים האלה הם מרכז חייו הוא אברהם עטר. עטר (44), הקים לפני כ-16 שנה את ״להושיט יד״, העמותה למען ילדים חולי סרטן ושיתוק מוחין במנעד רחב של סוגי עזרה. ביום אחד בהיר, עטר התבשר שבנו חולה. לאורך ימים וחודשים עברה המשפחה מתחנת התמודדות אחת לחברתה, כשהם נחשפים בהדרגה אל הקשיים העצומים שבסיטואציה.

המחלה של בנם היוותה נקודת מפנה עבור עטר ואשתו. בעקבות מחלת בנו, החליטו השניים שהם מעוניינים להקדיש את פעילותם לעזרה עבור ילדים חולים ובני משפחותיהם. לאחר שהכירו מקרוב את הקשיים והצרכים שחווה משפחה שילדה חולה, הם הרגישו שזה ממש הייעוד שלהם.

עמותת ׳להושיט יד׳ מלווה לאורך כל הדרך

עמותת ׳להושיט יד׳ משלבת בפעילות שלה גיוס תרומות עבור טיפולים מיוחדים לילדים שבמקרים שלהם, לרוב מקרי קיצון, זקוקים לעזרה רפואית מיוחדת. במקרים האלו, הטיפול נמצא לרוב מחוץ לסל התרופות הרגיל, ומשפחות הילדים נאלצות לפנות אל הציבור הרחב בבקשה לעזרה. בנקודה הזו העמותה נרתמת, ויחד הם פונים בקמפיין מיוחד עבור הילד ומשפחתו.

בעוד שמרבית הציבור פוגש את המקרים הללו בעיקר בשלב הקשה שלהם, השלב בו ישנו ילד חולה הממתין לטיפול מיוחד, בעמותה מכירים היטב גם את הניצחונות, והם מבקשים להדגיש אותם.

כשמדינה שלמה שולחת ילד לקבל טיפול

אחד המקרים המרגשים מהזמן האחרון הוא המקרה של מאיר אשתר. במהלך השנים הראשונות לחייו, לאחר רצף בדיקות, התגלה אצלו גידול ממאיר בראש. הוא עבר טיפולים שונים, אך ללא הצלחה, ולבסוף קבעו רופאיו שהסיכוי היחיד שלו לשרוד הוא באמצעות טיפול הקרנות מיוחד בשיקגו, ארה״ב. משפחתו של מאיר, באמצעות עמותת ׳להושיט יד׳, פנתה אל הציבור בבקשה לתמיכה כלכלית בטיפול. ואכן, הסכום הנדרש גויס. מאיר טס עם משפחתו אל שיקגו לשנתיים שלמות, שבמהלכן עבר את הטיפולים הדרושים. ובימים אלו, מתרגשים לספר לנו שמאיר ומשפחתו חזרו ארצה, כשמאיר איתם, לאחר שהטיפולים הוכרזו כהצלחה כשהגידול נסוג ומאיר חוזר בריא.

אברהם עטר: ״מי שרוצה לתמוך בילד, שידע שכל רובד של תמיכה משמעותו הצלת חיים״

הסיפור, שעלה לכותרות, הוא מהמקרים בהם רואים הצלחה בצורה מוחשית בתוך פרק זמן קצוב. המקרים הללו ללא ספק מותירים חותם בפעילות העמותה, אבל בכל זאת, הם מהווים רק חלק ממנה, כאשר רוב הפעילויות מתקיימות באופן שוטף, כשאין בסופן הצלחה משמחת ומהדהדת כמו כאן. בנות ובני השירות ושאר מתנדבי העמותה מספרים על פעילות שמורכבת מחשיבה על אין סוף פרטים קטנים, כשגם הגדולים שבהם קשורים לנתינת מעטפת רגשית עבור החולים. טיולים מרגשים בחו״ל, מפגש עם אמנים, משחקי כדורגל של קבוצות אהודות, כל אלו הם חלק מהפעילויות שמספקת העמותה עבור הילדים. בנוסף, היא מארגנת אירועים קטנים יותר עבורם, כמו ימי הולדת ושאר שמחות.

מאיר אשתר, לאחר סיום הטיפולים שמומנו בעזרת עמותת ׳להושיט יד׳. חזר ארצה כשהוא בריא

 

בהקשר של הסיפור אמר עטר, ״סביב המקרה של מאיר נפגשנו בהמון רצון טוב ופשוט של אנשים. לאורך ההתרמות שערכנו עבור הטיפול המיוחד שלו, נחשפנו אל הלב הענק של האנשים במדינה הזו, שלאורך שני סבבים של טיפולים תמכו בו ללא שאלות, ובזכותם יכולנו לחוות את הנס הזה, שבו אנחנו רואים את מאיר חוזר אלינו בגיל שבע כשהוא בריא מתמיד. עמותת ׳להושיט יד׳ מספקת מענה של תמיכה עבור ילדים חולים ובני משפחתם. וחשוב לי לומר, שכל מי שרוצה לתמוך בילד, הוא צריך לדעת שכל רובד של תמיכה משמעותו הצלת חיים. בזה אני מאמין וזה מה שמוביל אותנו לאורך הדרך.״

כשאברהם עטר מדבר על תמיכה, הוא מתכוון למערכת שלמה שבראשה הוא עומד, אך רק הוא והחברים בה יודעים מה המשמעות האמיתית שלה ומה היקפה. החל מהכנת כריכים במו ידיו בכל בוקר עבור משפחות חולים שנמצאים באשפוז, ועד גיוס של מאות אלפי שקלים לטיפולים מיוחדים, עמותת ׳להושיט יד׳ בראשות עטר מובילה מערך של חסד, שמתוכו היא מאפשרת לכל אחד ואחת להשתתף ולתרום עבור ילדים ומשפחות במצבים הללו, ומזכירים לנו שוב ש״כולנו״, כמו שאומר השיר, ״רקמה אנושית אחת גדולה.״

 

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

אין על עם ישראללללל שה' ישלח רפואה שלימה לכל חולי עמך בית ישראל

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture