מתי צריך הובלות קטנות וכמה זה יעלה לכם?

.

כתבות נוספות בנושא:

שלושה מתכונים קלילים לשולחן ליל הסדר
מהו טיח הסלע של Dryvit?
אחרי אסם: גם חברת דיפלומט 'תדחה' את עליית המחירים בשלושה חודשים
כיצד גרביים מעוצבות הפכו לפריט אופנה מבוקש?

הזמנת מוביל היא פעולה שעלולה להיות מלחיצה. מצד אחד אנחנו שואפים למצוא את המוביל הטוב ביותר שישמור על הציוד ויעביר אותו במהירות ומן הצד השני, אנחנו מחפשים הובלה זולה במחיר משתלם, ובזמן שיהיה הכי נוח לנו.

המצב מסתבך אפילו יותר כשאנחנו זקוקים רק להובלה קטנה, ולא בטוחים איך בדיוק לעשות את זה. אז איך אנחנו יודעים שההובלה שלנו היא "קטנה"? כיצד מתבצע התמחור עליה? ומה הם הטיפים שיכולים לחסוך לנו כסף כשמדובר בהובלה קטנה של מספר פריטים בלבד?

מהי הובלה קטנה?

ההגדרה של הובלה קטנה היא יחסית שנויה במחלוקת, וכל מוביל יגדיר זאת אחרת. ההגדרה הרווחת היא שעד חמישה פריטים, מובילים מסוימים מתייחסים גם למרחק כפרמטר להגדרת "הובלה קטנה", וקובעים שבטווח ה-20 קילומטרים, ההובלה מוגדרת כקטנה ויש כאלה שיאמרו שגם הובלת דירת חדר תיכנס לקטגוריה.

איך מובילים את הפריטים?

ברוב המקרים הובלה קטנה תתבצע על ידי רכב מסחרי, או טנדר עם עגלה – אז אל תצפו למשאית גדולה. הדבר מגיע לטובת הלקוח, וחוסך את עלויות ההובלה. ההובלה עם רכב קטן זולה בהרבה מהובלה עם משאית הובלה ענקית והזמנת חברה להובלות גדולות יכולה להתברר כצעד יקר ומיותר.

איך אפשר לדעת אם ההובלה שלכם "קטנה"?

רק כדי לסבר את האוזן, הנה מספר דוגמאות להובלה שמוגדרת כקטנה – אם אתם רוצים להקפיץ לסבתא שלכם כורסא חדשה, כשעברתם מבית ההורים לתל אביב, ואתם צריכים להעביר תכולת חדר אחד, כשאתם מעוניינים לתרום מיני מקרר לחייל בודד, או להעביר את הפסנתר של דוד שלכם אליכם הביתה.

אלו מספר דוגמאות למקרים בהם נצטרך להעביר מספר פריטים בודדים, ונצטרך להיעזר בשירותי הובלה קטנה אשר נמצאת בדיוק על התפר בין פריטים שיותר מדי גדולים בשביל להיכנס לרכב פרטי, אך עם זאת קטנים מכדי למלא משאית.

כמה זה עולה לנו?

הובלה של כמה פריטים היא אמנם קלה יותר, אך בכל זאת מדובר בהעמסה, ופריקה. המחיר משתנה כמובן בהתאם לפריט, אבל מדובר בסדר גודל של 150-200 ₪ לכל פריט. למשל – ארון, מיטה, ספה, מקרר, וכן הלאה. חפצים מסוימים מוגדרים כ"הובלת פריטים מיוחדים", כמו פסנתר, שדורש טיפול זהיר ומורכב יותר והתעריף מן הסתם ישתנה בהתאם.

מאחר שההפרשים בתמחור של מובילים יכול להגיע למאות שקלים ויותר, מומלץ להשוות כמה הצעות מחיר וכך להימנע מתשלום מחירים יקרים.

ניתן להשוות הצעות לשירותי הובלות קטנות באתר 'בקטנה' וכך להוביל כמעט כל דבר במחיר זול במיוחד.

האם נהוג לתת למוביל טיפ כשמדובר בהובלה קטנה?

שאלה שחוזרת הרבה פעמים היא סוגיית הטיפ בהובלות קטנות. מן הסתם שלא מדובר באותה כמות של ציוד כפי שמדובר בהובלה רגילה, ובכל זאת נהוג לתת טיפ כמחווה למוביל שלנו.

הטיפ הנהוג בטווח של 50 ₪, אך הדבר אינו חובה, ותלוי בשירות שקיבלתם מהמוביל שביצע עבורכם את ההובלה הקטנה.

איך המחיר נקבע?

המחיר נקבע לרוב על ידי שלושה גורמים, שיקבעו כמה תעלה לכם ההובלה הקטנה.

מעבר לגודל והמשקל, מרחק ההובלה משחק תפקיד. ככל שהמרחק בין הנקודה בה תרצו להעמיס את הפריט, רחוקה יותר מנקודת הפריקה, המחיר יעלה בהתאם.

נקודה נוספת שכדאי לקחת בחשבון היא שירותים נוספים, כמו העמסה עם מנוף, שירות אריזה, ובמידת הצורך פירוק והרכבה. בדקו זאת מראש על מנת לכלול את השירותים בהצעת המחיר.

שירותי פירוק והרכבה

עוד בשלב הבירור הראשוני, כשאתם מתקשרים למוביל, חשוב שתודיעו לו בדיוק אילו רהיטים דורשים פירוק. הסיבה לכך, היא שהדבר דורש זמן יקר וידע מקצועי.

נצטרך לפרק את הרהיטים במקרים בהם הם לא עוברים בדלת, במעלית, או בחדר המדרגות.

הודיעו מראש למוביל על רהיטים שדורשים פירוק יחסוך לכם אי נעימות מול המוביל, ואת ההפתעה של המחיר שקפץ.

איך בוחרים מוביל להובלה קטנה?

לפני שתבחרו את המוביל המושלם עבור ההובלה הקטנה שלכם, כדאי לכם כאמור להשוות מחירים של מובילים שונים על מנת להבטיח שתמצאו את הדיל הטוב ביותר.

קיימים מספר אתרים שמאפשרים להזמין מוביל באינטרנט אך כשזה מגיע להובלות קטנות, רבים בוחרים להיעזר באתר 'בקטנה' בגלל הפריסה הארצית והמחירים התחרותיים.

להתפשר על מועד ההובלה כדי לחסוך במחיר

הרבה פעמים ניתן לחסוך במחיר ההובלה על ידי שינוי המועד ומובילים מסוימים יהיו מוכנים לעשות הנחות כדי למלא חורים בלוח הזמנים.

הובלה קטנה היא הובלה יחסית גמישה, בניגוד להובלה גדולה שצריכה להתבצע בתאריך מסוים. הגמישות הזו מאפשרת לכם לחסוך כסף באמצעות הובלה בימי חול בשעות הערב.

רכישת הפריט באותה עיר של ההובלה

כפי שכבר ציינו, המרחק הוא פרמטר מרכזי בקביעת המחיר. אם יש לכם אפשרות לצמצם את טווח מרחק השינוע – עשו זאת. למשל, במידה ואתם רוכשים כורסא ללא שירותי הובלה, סעו לקנות אותה בעיר היעד, ובכך תוכלו לחסוך סכום כסף משמעותי.

לדוגמה, רכישת ארון בעיר המכורים שלכם, תבטיח שההובלה שלו תהיה הרבה יותר זולה ביחס לרכישת אותו ארון בחנות מעיר אחרת, ולא משנה מי עושה את ההובלה, צמצום מרחקים יכול לעתים להתבטא במאות שקלים.

בסופו של דבר הובלות קטנות שונות מכל מה שאנחנו מכירים ולמרות שכל חברה ומוביל יכול לבצע אותן, על מנת להוביל באופן יעיל שמשלב שירות מקצועי ומחיר זול, חשוב להשוות ולבחור במובילים ייעודיים לתהליך.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture