כרטיסי ביקור מנייר הם דבר שנעשה בו שימוש שוטף ויומיומי בכל תחומי התעשייה והמשק. הסיבה המרכזית לכך היא שכרטיס ביקור מכיל בצורה מסודרת ומאורגנת את פרטי הקשר של האדם שמחלק אותו, וגם מהווה סוג של פרסומת ותזכורת שיווקית באותו הזמן. כרטיס הביקור מזכיר למי שמקבל אותו על קיומו של העסק או בעל התפקיד שנתן לו אותו, וכך גדל הסיכוי שיבחר בהמשך לעשות שימוש בפרטים שעל אותו הכרטיס.
בשנים האחרונות, כרטיס הביקור מנייר עבר שדרוג משמעותי, וכיום קיים דבר הנקרא כרטיס ביקור דיגיטלי. כרטיסים כאלה הם בעצם מיני-אתרים שנמצאים ברשת ומכילים את המידע הבסיסי על העסק שמפרסם אותם, בנוסף למידע מהותי נוסף שאותו העסק רוצה להכניס אליהם.
כרטיס ביקור דיגיטלי לעסקים
כרטיסי ביקור דיגיטליים משמשים בהצלחה עסקים קטנים ובעלי תפקידים, וכיום ניתן למצוא לא מעט עצמאים בתחומים מגוונים שמשתמשים בהם. ניתן לראות לא מעט רואי חשבון, למשל, שהם בעלים של כרטיס כזה, וניתן למצוא בשוק גם לא מעט משפטנים שיש להם כרטיס ביקור דיגיטלי לעורכי דין.
כאשר יוצרים כרטיס ביקור כזה, ניתן בעזרת מערכות אוטומטיות לשלוח בקלות במסרון את הקישור לכרטיס בטלפון. כך יכול מי שמקבל את הכרטיס ללחוץ על הקישור ולקבל גישה לכל פרטי הקשר והמידע של החברה ששלחה לו אותו. עסקים רבים אף מפעילים שירות שבו בכל סיום של שיחה עסקית עם לקוח או עם קולגה, נשלח לו קישור עם פרטי הכרטיס הדיגיטלי.
ישנם לא מעט אתרים וגם פורטלים ברשת (כמו Industrialnet) שכבר עושים שימוש בכרטיסי ביקור דיגיטליים, וכמוהם בעלי מקצועות רבים שעד כה נמנעו מלפרסם באופן פעיל במדיה של האינטרנט. עבור אותם אנשים, שעד כה חששו מכניסה לעולם של השיווק הדיגיטלי עבור עצמם או עבור החברה שלהם, פתיחת כרטיס ביקור כזה היא דרך פשוטה ויעילה להתחיל ולפרסם ברשת. כרטיסי הביקור הדיגיטליים גם ניתנים להפצה דרך הרשתות החברתיות, וכך מייצרים חשיפה גדולה יותר לשם העסק ולמותג שלו.
אילו סוגי עסקים יכולים ליהנות מפתיחת כרטיס כזה?
כרטיס הביקור הדיגיטלי יכול לשמש בכל תחום במשק, מכיוון שהוא בעצם אתר קטן ומשודרג שיש לבעליו שליטה מלאה על התוכן והעיצוב שלו. הכרטיס יכול להתאים מבחינה עיצובית לכל תחום עסקי, ויכול להכיל מידע שיווקי רלוונטי בהתאם לצורך. כך ניתן, למשל, להוסיף לכרטיס פרטי קורות חיים, וכן מידע שיווקי שיכול לעניין לקוחות פוטנציאליים שנכנסים לכרטיס ובוחנים את התוכן שלו.