צילום:freepik

האם ביציאה משכירות חייבים לצבוע את הדירה?

על-פי הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, 3 מכל 10 ישראלים גרים בדירה שאינה בבעלותם אלא על בסיס חוזה שכירות

כתבות נוספות בנושא:

שלושה מתכונים קלילים לשולחן ליל הסדר
מהו טיח הסלע של Dryvit?
אחרי אסם: גם חברת דיפלומט 'תדחה' את עליית המחירים בשלושה חודשים
כיצד גרביים מעוצבות הפכו לפריט אופנה מבוקש?

הנתון הנ"ל עדכני ל-2018, ומעניין לגלות שמדובר בעלייה בלתי מבוטלת בהשוואה למצב בארץ 20 שנים קודם לכן, כשרק 24% גרו בשכירות. אוזלת היד של הממשלה והמשך מגמת עליית המחירים בשוק הנדל"ן מובילה להמשך גם במגמת הגידול של שיעור השוכרים בארץ, ולכן השאלה שבכותרת הופכת לנפוצה יותר ויותר.

התשובה הקצרה: צביעת דירה ביציאה משכירות היא חובה רק אם בחוזה השכירות מופיע סעיף שדורש זאת באופן מפורש. יחד עם זאת יש עוד היבטים שכדאי לקחת בחשבון כדי לא לשלם בסופו של דבר מחיר יקר.

מה חשוב לבחון בחוזה השכירות?

החובה לצבוע דירה שכורה לא נובעת כאמור מחוק כלשהו, אלא אך ורק מקיומו של הסכם שבו השוכרים מתחייבים לעשות זאת. מומלץ בחום לבחון היטב את החוזה, וכמובן שלא כדאי לחתום על הסכם שכירות שכולל סעיף כזה אם לא מקבלים את הדירה צבועה כחדשה.

דגש חשוב נוסף לגבי ההסכם הוא סוג הצביעה. בפרט ישנה השאלה האם היא חייבת לכלול גם את התקרה ואת המשקופים, דבר שמייקר את העבודה, או שמא אפשר לצבוע "רק" את הקירות. עוד מקור לחילוקי דעות אפשריים הוא הצבע שבו צבועים החללים השונים: אם למשל השוכרים צבעו את אחד החדרים בסגול – האם בעל הדירה רשאי לדרוש מהם לצבוע שוב את החדר לפני העזיבה, והפעם הלבן?

התשובות כאמור חייבות להופיע בחוזה. ללא פירוט ברור הסוגיה עלולה להגיע לבית משפט, וההכרעה תהיה תלויה בפרשנות שייתן השופט הספציפי להסכם השכירות. המלצה זו תקפה גם למי שמשכיר דירה ולגם למי ששוכר. בכל מקרה כדאי לקחת בחשבון שכיום ישנה האופציה לבצע צביעת דירות במחיר זול ובאיכות גבוהה, כך שלפעמים כדאי להתפשר.

לצבוע לבד או עם אנשי מקצוע?

שוכרים שמחויבים על-פי החוזה שלהם להשאיר את הדירה צבועה מתלבטים בדרך כלל האם לבצע את העבודה בכוחות עצמם או שמא להזמין אנשי מקצוע. חשוב להדגיש כי גם אם בחוזה מופיעה ההתחייבות לצבוע את הנכס, בעל הבית לא רשאי לחייב את השוכרים להזמין חברה מקצועית – ואם השוכרים ביצעו עבודה סבירה, קרוב לוודאי שגם בית המשפט לא יפסוק נגדם אם במקרה תוגש תביעה.

מצד שני כדאי לזכור שגם צביעת דירה קטנה היא מלאכה תובענית למדי שגוזלת שעות רבות. כשיש צורך לצבוע בשתי שכבות נדרשת גם המתנה ביניהן, וכל זאת כשבמקביל צריך לארוז את כל תכולת הבית. אופציה נוספת היא לצבוע את הדירה אחרי שכבר עוזבים אותה, אולם במקרה כזה בנוסף לעלות החומרים ולזמן המוקדש לעבודה ישנו גם התשלום עבור ימי שכירות נוספים, כך שהעלות הופכת גבוהה למדי.

כמה עולה צביעת דירה מקצועית?

עבודה מקצועית חוסכת זמן יקר בתקופה עמוסה ולחוצה. בנוסף מדובר בשירות שמוצע בעלות סבירה לחלוטין. כך למשל צביעת דירה עם הצבעים של תצבע לי כשמדובר על 2 חדרים הוא החל מ-650 ש"ח, ועבור דירת 3 חדרים תתבקשו לשלם החל מ-1,500 ש"ח. המחיר כולל את צביעת הסלון, המטבח, חדר הרחצה, חדר השירותים וכמובן 2 חדרי השינה, בשתי שכבות ואפילו בשלוש במידת הצורך, וכמובן שמדובר בצבע איכותי.

העלות בכל דירה ספציפית נקבעת בהתאם למצב הקירות, כשאם נדרשים תיקונים המחיר מעט מתייקר. בכל מקרה חשוב לבחור חברה אמינה, שתבצע את הצביעה בדיוק במועד שנקבע, כך שלא תיווצר עוגמת נפש עקב פינוי הדירה כשהיא עדיין לא צבועה.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture