צילום: pixabay

בודק תוכנה: QA זה הטרנד הנוכחי

ישראלים רבים מחפשים מקצועות שיעניקו להם ביטחון כלכלי רב, וזה לא מפתיע. במדינה קטנה כמו שלנו לא קל להתקיים ממשכורת מצומצמת

כתבות נוספות בנושא:

שלושה מתכונים קלילים לשולחן ליל הסדר
מהו טיח הסלע של Dryvit?
אחרי אסם: גם חברת דיפלומט 'תדחה' את עליית המחירים בשלושה חודשים
כיצד גרביים מעוצבות הפכו לפריט אופנה מבוקש?

ומי שמעוניין לקנות בית, לפרנס משפחה, לתחזק את הרכב או לצאת לטיולים לחו"ל, מוכרח שתהיה לו עבודה מסודרת. על כן, לא מעט ישראלים מחפשים את הטרנדים החמים של עולם ההייטק המשתלם והבטוח. אחד הטרנדים הבולטים יותר נכון להיום הוא בודק תוכנה QA, טרנד שכדאי בהחלט להכיר.

QA – נעים להכיר

לפני שנדבר על הטרנד עצמו, נבין תחילה מהו QA. QA אלה ראשי תיבות של Quality Assurance שפירושה "בקרת איכות". לפני שמוצר כלשהו יוצא אל השוק, הוא עובר בדיקה יסודית כדי שניתן יהיה להוציא אותו ללקוחות. בדיקת QA היא בדיקה משמעותית שנועדה לבחון את כל הבאגים למערכת, על מנת לאתר אותם, לטפל בהם ולהוציא את המוצר המוגמר אל השוק. שלב הבדיקה הוא אחד השלבים הקריטיים ביותר הקיימים, ולכן הביקוש לבודקי תוכנה QA רק הולך וגובר. חברות רבות שעובדות על מוצרים מעוניינות בעובדים מקצועיים שיבדקו היטב את המוצר או המוצרים שהן מפתחות.

כמה מרוויחים?

מכיוון שמדובר בתחום מבוקש, השכר ההתחלתי של בודק תוכנה מתחיל יכול להגיע כבר ל-10,000 שקלים בחודש. לאחר מכן, השכר יכול לעלות בהתאם לדרישות ולהכשרתו של הבודק. במקומות רבים לא נדרשת השכלה גבוהה, והבודקים מתקבלים על סמך המוטיבציה שהם מגלים במהלך העבודה ועל סמך הניסיון הקודם שצברו לאורך זמן. כי בסופו של דבר, לא התואר מעיד על יעילות בודק התוכנה אלא ההתנהלות שלו במהלך הבדיקה עצמה. בודק תוכנה טוב ואיכותי הוא כזה שיודע לחשוב מעבר, לשמור על ראש פתוח ולחשוב מחוץ לקופסה. הוא דרוך בכל עת כדי למצוא את התקלות ויודע היכן לבדוק כדי לאתר גם באגים שאינם נראים לעין. כך, לא כל אחד יכול להיות בודק תוכנה. נדרשת אוריינטציה טכנולוגית וכן גישה פתוחה. במילים אחרות, העובד בהייטק נדרש "לחשוב כמו בודק תוכנה".

לומד כל הזמן

בודק התוכנה האידיאלי הוא כזה שלומד בכל רגע דברים חדשים. ברגע שהוא לומד מיומנות כלשהי, הוא לא "ננעל" עליה וממשיך כדי להרחיב את האופקים שלו. בתור התחלה, בודקי תוכנה QA צריכים להבין כיצד פועלים ממשקי API וכיצד עובדים עם קבצים שונים דוגמת JSON, שהם מבין הקבצים הנפוצים יותר שבהם נתקלים בודקי התוכנה.

בודקי תוכנה – ארגונים גדולים מחפשים אתכם

מי שמחליט לפנות לתחום בודקי התוכנה, צריך להבין שיש לו סיכוי לא רע להתקבל לחברות גדולות ומובילות, והתנאים בהתאם לכך. לדוגמה, אחד הגופים הגדולים יותר המחפשים בודקי תוכנה הוא הבנק הדיגיטלי הראשון. אם יש לכם ניסיון של כ-3 שנים בתחום בדיקת תוכנה, ניתן להגיש מועמדות ולהתקבל לגוף פיננסי גדול. מקום נוסף שכדאי לתת עליו את הדעת הוא Fyber. החברה מעניקה פתרונות טכנולוגיות לפיתוח אפליקציות ומחפשת בודקי תוכנה עם ראש על הכתפיים.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture