"אני קורא לכל משרדי הממשלה לקחת דוגמא משרת התרבות ולתקצב בכבוד את הישובים ואת הציבור החרדי

כותרת משנה: בקבלת הפנים לשרת התרבות והספורט ביישוב רכסים, אמר הרב רייך לצוות משרד התרבות והספורט: "אנו שמחים להוביל מהפך בתחום פעילויות הפנאי במועצה ולהציע "תרבות יהודית אמתית" לתושבי רכסים והסביבה, תוך פיקוח הלכתי, על טהרת הקודש והחינוך"

כתבות נוספות בנושא:

שלושה מתכונים קלילים לשולחן ליל הסדר
מהו טיח הסלע של Dryvit?
אחרי אסם: גם חברת דיפלומט 'תדחה' את עליית המחירים בשלושה חודשים
כיצד גרביים מעוצבות הפכו לפריט אופנה מבוקש?

שרת התרבות והספורט, מירי רגב, ערכה היום סיור במועצה המקומית רכסים, יחד עם מנכ"ל משרד התרבות והספורט מר יוסי שערבי וצוות מחוז הצפון במשרד.

טרם הסיור נפגשה רגב עם ראש המועצה הרב יצחק רייך בלשכתו, יחד עם בכירי המועצה. במהלך הפגישה סקר ראש המועצה, הרב יצחק רייך, את תנופת ההתרחבות והפיתוח ביישוב לקראת הגדלת היצע הדיור ברכסים, כאשר כבר השנה צפויות להתחיל עבודות הפיתוח בשכונת 'גבעת הפרסה' המיועדת לבניית 2,000 יחידות דיור, מלבד מאות דירות נוספות הנבנות בימים אלו בגבעה ג' ביישוב.

ראש המועצה הרב יצחק רייך, הרחיב בפני השרה, על פעילויות המועצה המקומית עבור רווחתם ובריאותם של תושבי רכסים לאורך השנה כולה. על העשרת פעילויות הפנאי והספורט שמשרדה של רגב מופקד עליהם, והוסיף כי אלפים מתושבי היישוב מגיעים ומשתתפים במגוון הפעילויות והן מלאות עד אפס מקום. רכסים היא המועצה המובילה בתחום תרבות הפנאי והתרבות באזור, ותושבי היישוב כמו גם תושבים הבאים מהישובים הסמוכים, נהנים בימי החופשה מאירועי תרבות וימי פעילות מושקעים לכל המשפחה על טהרת הקודש והחינוך.

בקיץ, אך לא פחות מכך גם בכל ימות השנה, נהנים בני הנוער והילדים ממגוון החוגים המתקיימים ביישוב. רייך ציין את ימי החנוכה, בהם נהנו תושבי היישוב משלושה ימי פעילות מלאים והודה על כך שמשרד התרבות והספורט העמיד את המימון הדרוש ואפשר לתושבי רכסים לשמוח בימי החנוכה ללא עלות, ולצרוך תרבות איכותית, מבוקרת ומתאימה לרוח היהדות.

במסגרת הפגישה התקיים דיון וישיבת עבודה מקצועית באשר לצרכים ולאתגרים של המועצה בתחומי אחריות משרדה של השרה רגב, בהתאם לצרכי כלל תושבי היישוב והציבור החרדי.

בהמשך התקבלה השרה בארוחת צהרים חגיגית, כשבפתח הדברים בירך הרב יעקב ישראל הכהן בייפוס, מחבר סדרת הספרים 'לקח טוב': את השרה בברכת כהנים ושיבח אותה על עמידתה למען החינוך הערכי ברחבי הארץ. במעמד זה הוצגו פעילויות התרבות הרבות והמגוונות שנערכות במוסדות החינוך ביישוב. בפני השרה רגב הוצגו פעילות ימי התרבות שנערכו בימי החנוכה, כאמור, והשרה הביעה את התפעלותה מהיקף האירועים והביעה תקווה כי זו תהיה תחילתה של מסורת לקיום אירועים להעשרת תושבי רכסים.

במהלך הביקור, נפגשה השרה רגב עם כותבות וסופרות מהציבור החרדי, רגב שמעה את הסופרות שהדגישו את העושר הקיים בספרות החרדית, אך מנגד את הבעיות והקשיים איתם הם מתמודדות מבחינה כלכלית וחוסר הסיוע מצד המשרד בראשו היא עומדת. השרה ביקשה מצוות משרדה לבדוק לאלתר את הנושא ולהקים צוות שיבחן את הנושא לסיוע ולהכרת הספרות החרדית בתקציבי משרד התרבות והספורט.

בתום הסיור הודתה שרת התרבות והספורט מירי רגב לראש המועצה הרב יצחק רייך על דאגתו לפעילות התרבות והספורט ביישוב, מתוך הבנה בצורך החיוני והחשוב בפעילות זאת למען תושבי המועצה. רגב הוסיפה: "התרגשתי כל כך לשמוע שהשינוי התפישתי שאני מובילה במשרדי 'נתן חיים', בישוב כפי שאמרה אחת הנשים היקרות שפגשתי היום ברכסים. כשרת התרבות והספורט אני מחויבת לקדם ולפתח פעילויות עבור כלל הציבורים בישראל ובתוכם כמובן גם הציבור החרדי, שראוי ליחס שוויוני וצודק. ראיתי כאן ברכסים איך המהפכה שאני מובילה במשרד הביאה ליצירת אירועים נהדרים, על פי ההלכה והייחודיות של הציבור החרדי באופן שהותאם במיוחד עבור אוכלוסיית רכסים. שמחתי לשמוע את התושבים כאן ברכסים שנהנים לראשונה מאירועים עשירים וזה מחמם את הלב, לראות כאן תרבות פורחת ומתפתחת, ייחודית וערכית".

ראש המועצה הרב יצחק רייך סיכם את הביקור והודה לשרה מירי רגב על תמיכתה ועל היענותה לצרכי התרבות והספורט בציבור החרדי המבוססים על טהרת הקודש והחינוך ומותאמים לרוח יהודית וחינוכית טהורה. "התרבות התורנית ברכסים זוכה לפריחה משמעותית, ואנחנו שמחים שיש לנו חלק בכך – ושמחים לתת את האפשרות לתושבי רכסים ליהנות מהפעילויות השונות".

ראש המועצה הודה בהזדמנות זו לגב' פלונצ'ק מנהלת מחלקת החינוך והתרבות, שמקדמת במקצועיות את התרבות והפנאי בישוב. "כמי שאמונים על טיפוח יוזמות חברתיות וקהילות, מחובתה של המועצה המקומית לדאוג לאיכות חייהם של התושבים, בין אם בהשקעה בגינות המשחקים ובמרחב הציבורי של רכסים – ובין אם מדובר בפעילות תרבות ייחודיות בשעות הפנאי".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture