הרבנים קוראים לציבור להצלת חייו של הילד

מאחורי החיוך שמוישי מפזר לסובבים אותו, מסתתר מצב רפואי מסובך שעתה מאיים על חייו. הגאון רבי שמואל אליעזר שטרן רב מערב בני ברק, והגאון רבי דוד צבי אורדנטליך רב העיר ביתר, פנו לקרן "מאירים" המסייעת במימון חלק מהטיפולים המסובכים.

כתבות נוספות בנושא:

שלושה מתכונים קלילים לשולחן ליל הסדר
מהו טיח הסלע של Dryvit?
אחרי אסם: גם חברת דיפלומט 'תדחה' את עליית המחירים בשלושה חודשים
כיצד גרביים מעוצבות הפכו לפריט אופנה מבוקש?

מוישי, נראה כמעט כמו ילד רגיל. עם חיוך כובש ופאות מסולסלות המעטרות את הלחיים הוא מסתובב כאחד האדם, אבל איש אינו יכול להבחין כי מאחורי החיוכים שהוא מפזר כל העת, מסתתר מצב רפואי מסובך שעתה מאיים על חייו.

מזה תקופה שמוישי, סובל ממחלה גנטית הפוגעת במערכת הנשימה וכתוצאה מכך הריאות מתפקדות רק כ-46%. כדי להציל את חייו נדרש מוישי ליטול תרופה יקרה מאוד שאינה בסל הבריאות.IMG-20161005-WA0047

מאז התברר דבר מחלתו, משפחתו לא יודעת מנוח. מלבד הבעיה הרפואית עצמה מתמודדת המשפחה עם הנטל הכלכלי הכבד שנוצר בעקבות המחלה, כאשר עלות התרופה עומדת על כ-100 אלף ₪ מידי חודש!

המשפחה אבדה עיצות ורגע לפני הייאוש פנתה לרבנים הגרש"א שטרן והגרד"צ אורדנטליך, שיסייעו בעדה. הרבנים שהבינו כי על שולחנם מקרה רפואי סבוך שבלי עזרת הציבור, חייו של הילד בסכנה, פנו לקרן צדקה וחסד "מאירים" מיסודה של עמותת "שוועת עניים" העוסקת במתן סיוע למשפחות מעוטות יכולת במזון ובתחום הרפואה, ואלו הצליחו לתת מעט תקווה.

רב מערב בני ברק – הגרש"א שטרן, שכאמור מכיר את הסיפור המטלטל לעומקו, העיד במכתב ההמלצה כי על אביו של הילד "רובצות  הוצאות כבדות, מידי חודש בחודשו, בסך מאה אלף ₪, עבור בנו , אשר זקוק לבריאותו תרופות יקרות מאוד, להחזיקו ולהחיותו".

רב העיר החרדית ביתר עילית – הגאון רבי דוד צבי אורדנטליך פנה לציבור וכתב "תקצר היריעה מספר את תלאות הנוראות שעוברות על המשפחה בגין כך. והנה לאחרונה יצאה תרופה אשר מצילת חיים היא. ועלותה כ100,000 בחודש, ומצווה גדולה היא להחיות נפש מישראל. אנא פרשו את כפכם ועזרו בכל כוחכם ומרצכם".

יזהר נבון מנכ"ל קרן צדקה וחסד "מאירים" הסביר כי "אחד המצבים הקשים ביותר לחולה נוצר כשהוא נזקק לתרופות שאינן כלולות בסל הבריאות. תרופות, מכשירים רפואיים או טיפולים אחרים שאינם כלולים בסל, עלולים להסתכם בהוצאה של מאות ואפילו עד מיליוני שקלים. בחודשים האחרונים טיפלנו בכמה חולים במצב קשה ואלמלא התערבותנו מצבם היה מידרדר".

בהתייחסו למקרה המדובר הסביר נבון כי אבי המשפחה פנה לעמותה בבקשה לקבל סיוע במימון התרופה, והציג אסמכתאות ומכתבי המלצה מהרבנים, ולאחר שבחנו את המקרה לעומקו, ובהתייעצות עם הרופא המטפל אשר המליץ על מתן הטיפול המדובר בדחיפות, הוחלט לנסות לגייס את הציבור למשימה חשובה זו של הצלת חיים. כרגע החובה והזכות לסייע , חונה אצל הציבור הרחב.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture