התגייסות אדירה למגבית הדחופה לבניית המקווה ברחובות

מרן שר התורה הגר"ח קניבסקי שליט"א במכתב קודש" לארגון "טהרת הבית": "ענין הטהרה קודם לכל"

כתבות נוספות בנושא:

שלושה מתכונים קלילים לשולחן ליל הסדר
מהו טיח הסלע של Dryvit?
אחרי אסם: גם חברת דיפלומט 'תדחה' את עליית המחירים בשלושה חודשים
כיצד גרביים מעוצבות הפכו לפריט אופנה מבוקש?

הרגע האחרון: בעיר רחובות ובארגון "טהרת הבית" מצפים להיענות גבוהה לקריאת הקודש של מרן הגר"ח קניבסקי שליט"א *  נדיבים דגולים העמידו את תרומתם בתנאי שהמקווה יצא לפועל מיד למחרת יום הכיפורים, אך עדיין חסרים מאות אלפי ₪ לבניית המקווה שעלותו 2 מליון ₪ * כל התורמים יוזכרו לברכה בערב יום הקדוש אצל מרן שר התורה שליט"א שכתב במכת"ק  "כל המסייעים יזכו להתברך בכל מילי דמיטב"

ערב יום הכיפורים, רגע לפני שהמוני עמך בית ישראל הולך להיטהר ולהתקדש לקראת היום הקדוש, מעוררים גדולי הרבנים את הציבור לחשוב ולדאוג על זעקת הטהרה של יהודים רבים במשך כל השנה – היעדר מקוואות טהרה ברחבי הארץ לקיום הבית היהודי ושמירה על גבולות הקדושה בכרם בית ישראל. את הקריאה הנרגשת והמעוררת לנושא אשר מביאה להתלכדות גדולה ועצומה של הציבור להגביר את הטהרה בעם ישראל, מכוונים כולם לארגון "טהרת הבית" הפועל כבר מעל עשור שנים במסירות אדירה כדי להביא טהרה דווקא למקומות שאין בהם איש – יישובים בהם אין קיימים כל תקציבי מדינה להקמת מקוואות. ארגון "טהרת הבית" הפועל עבור כל אלו שאין מי שיזעק את זעקתם, נוטל עליו עול של מיליוני ₪ בעבור בניית המקוואות, הפיקוח ההלכתי, השיפוץ והתחזוקה, כנסי ההדרכה, חוגי בית ועוד מפעלות רבות במטרה להרחיב את גבולות הקדושה והטהרה בעם ישראל. עד היום, כבר למעלה מ150 מקוואות נבנו ע"י ארגון "טהרת הבית" בעשרות יישובים, קיבוצים ושכונות בערי הפריפריה מדרום ועד צפון. כמו כן, מפעיל הארגון בשנים האחרונות בהצלחה רבה את מערך הכנסים, חוגי בית ומפגשים עם מתקרבים ליהדות, אשר בהם מועבר חשיבות השמירה על קדושת עם ישראל.

בפרוס הימים הנוראים, ולאחר זעקה גוברת מרבנים ועסקנים בעיר רחובות, נטל ע"ע ארגון "טהרת הבית" משימה דחופה למען קיום מצות הטהרה. בשכונות אושיות הוותיקה בעיר, התווספו בשנים האחרונות רחובות חדשים, נבנו עוד מגדלים המאכלסים ציבור גדול ומסורתי, אך אלו נאלצים לנדוד מרחק גדול עד למקווה הוותיק וגם שם להמתין שעות רבות וארוכות. לאור דחיפות המצב, עלו אל מעונו של מרן שר התורה הגר"ח קניבסקי שליט"א רבני ארגון "טהרת הבית" ובראשם האב"ד הגאון רבי יהודה סילמן שליט"א, הגאון רבי שבח צבי רוזנבלט שליט"א, חבר בד"ץ שארית ישראל וראש בתי הוראה בני ברק, הגאון רבי יהודה קנר שליט"א, רבה הגבעה הדרומית קרית ספר, הרב יחזקאל מוצפי, יו"ר הארגון, ועוררו סביב שולחנו את המציאות הכואבת עבור תושבי רחובות, כשאר הם מוסיפים כי שני נדיבים גדולים אמרו כי הם מוכנים ליטול ע"ע שליש מהפרויקט במלואו באם הארגון יגייס את כל שאר הסכום הנדרש לבניית המקווה החדש עד יום הכיפורים. מרן שליט"א שהתרגש מהדברים, חזקם בברכה רבה ואף הוסיף בכתב את חובת הציבור לתרום ולהתגייס עבור הארגון. במכתב קודשו של מרן שר התורה נכתב כי "הנה פנו אלי הרבנים שליט"א, אשר מקדמת דנן פועלים גדולות ונצורות להרחבת גבולות הטהרה, בעניין מקווה 'אושיות' בעיר רחובות, אשר בה למעלה מעשרת אלפים בתי אב, והעדר מקווה זה מביא מכשולות קשים. ואכמ"ל". מרן שר התורה הגר"ח קניבסקי שליט"א ממשיך במכתבו ומורה כי "חוב קדוש הוא לסייע בידם, וענין גדול יש כאן לזכות בו בדין לשנה טובה, כי ענין הטהרה קודם לכל, ובפרט במקום שאין איש לעמוד על גדרי הטהרה ולחזקם, וכל המסייעים יזכו להתברך בכל מילי דמיטב". עד כאן דב"ק של מרן הגר"ח קניבסקי שליט"א.

זכה ארגון "טהרת הבית" ובאותו מעמד אף יצק מרן שליט"א את אבן הפינה אשר תעמוד יסוד במקווה החדש בשכונות אושיות ברחובות. בסקירה שהעבירו רבני הארגון למרן שליט"א, הובהר בהתלהבות יתירה כי זכו המקוואות של ארגון "טהרת הבית" למעלה ייחודית ביותר אשר בכולם עומדת אחריות אישית של רבני וועדת הפיקוח, אשר מדריכים את הפעילות שתיעשה בהידור רב ובדקדוק ההלכה, ומגיעים באופן אישי לסייר ולקבוע את צורת בניית המקוואות בשטח. בוועדה מכהנים בה פאר רבנים ומורי הוראה מופלגים שגדולי הדור ובראשם מרן הגר"ח קניבסקי שליט"א סמכו עליהם את ידם. בפני מרן הגר"ח קניבסקי שליט"א, הביעו רבני הארגון את סיפוקם הרב מהיקף הפעילות שנעשית בכל ימות השנה בכל רחבי הארץ ובפרט בפרוס ימים קדושים אלו במקוואות של הארגון. הרבנים העידו בפניו כי הם בגופם סיירו ונכחו לראות את ההידורים הגדולים הנעשים בכל המקוואות של "טהרת הבית".

עם פתיחת המגבית המיוחדת של ארגון "טהרת הבית" בפרוס הימים הנוראים – מגבית אשר תקבע את עתיד הטהרה בעם ישראל בשנה הקרובה בכלל ובעיר רחובות בפרט, התגייסות אדירה בקרב רבבות עמך בית ישראל לתרום ולסייע בעבור הארגון החשוב. בארגון "טהרת הבית" מדגישים את חשיבות התרומה דווקא בימים אלו, "מלבד הזכות הגדולה לסייע בטהרת עם ישראל לקראת היום הגדול והקדוש בו אנו מבקשים להיטהר, נדיבים של המקווה ברחבות התחייבו על מתן שליש מההוצאות רק באם יגויס מלוא הסכום – 600,000 ₪ עד ערב יום הכיפורים. לא עת לחשות היא – המקווה של רחובות תלוי בכל אחד ואחד שישתתף בסכום נכבד בתרומה לארגון". ערב יום הכיפורים, בהם כולנו זועקים ומבקשים להיחתם בברכה וישועה, לזכות לבריאות, פרנסה, חינוך וכדו' – זאת ההזדמנות להצטרף ולרכוש זכויות, להציל את תושבי רחובות, ולהיענות לקריאת מרן שר התורה הגר"ח קניבסקי שליט"א ולזכות לשנה טובה ומבורכת. כל תורמים שיעבירו את תרומתם בהקדם, יזכו ששמם ובקשתם יוזכרו לברכה אצל מרן שר התורה שליט"א. מוקד ארגון "טהרת הבית" פועל ברציפות עד יום הכיפורים במספר המיוחד של 02-8080808, וכן ניתן לתרום בעמדות האשראי של 'נדרים פלוס' ו'קהילות' הפזורים בכל הריכוזים.

 

 

 

 

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture