קרדיט צילום אתר PEXELS

כך תחסכו המון כסף למשק ביתכם

משפחות רבות מתקשות לחסוך ומתלוננות על יוקר המחיה. אין ספק בכלל שהכל יקר פה, ומשפחה ממוצעת של שניים או שלושה ילדים מוצאת את עצמה נאבקת בכל חודש עם המינוס שהולך וגדל, עם צימצום של הוצאות על בילויים ועל עזרה בלימודים. איך בכל זאת אפשר להמשיך לחיות בלי להרגיש שאנחנו מפסידים את כל הכיף בחיים? כמה טיפים – לא ממומחים, אלא מהורים:

כתבות נוספות בנושא:

שלושה מתכונים קלילים לשולחן ליל הסדר
מהו טיח הסלע של Dryvit?
אחרי אסם: גם חברת דיפלומט 'תדחה' את עליית המחירים בשלושה חודשים
כיצד גרביים מעוצבות הפכו לפריט אופנה מבוקש?

עזרה בלימודים – איך נשלם למורה פרטי?
שיעורים פרטיים עולים הון, ויוצרים מצב לא הוגן בו ילדים ממשפחות אמידות, שנהנים ממורים פרטיים איכותיים, מצליחים להשיג ציונים מעולים שמרפדים להם את הדרך לשירות צבאי איכותי יותר ויציאה נוחה יותר לאזרחות. לעומתם ילדים ממשפחות שלא יכולות להרשות לעצמם מורים פרטיים, צריכים להיאבק בעצמם בקשיים של החומר הנלמד בכיתה, ולפעמים זה ניכר בציון נמוך ובתיסכול. מה עושים? קודם כל, לא מוותרים. ציונים טובים הם עדיין הדרך הכי בטוחה לעתיד של השכלה ופרנסה טובה. דרך אחת היא לנצל את מרכזי הלמידה שיש ברוב התיכונים. בשעות אחר הצהריים יושבים שם מורים המתמחים במקצועות שנחשבים קשים יותר כמו מתימטיקה ואנגלית, ועוזרים לקבוצות של תלמידים. נכון, זהו לא שיעור פרטי, אבל זו עזרה משמעותית ותלמידים רבים מתגברים על הקשיים שלהם בצורה כזו. דרך נוספת היא למצוא סטודנט לתואר בתחום שהילד מתקשה בו, ולהציע לו עסקת חליפין: הוא ייתן שיעורים פרטיים ובתמורה אתם תתנו לו משהו אחר שהוא צריך. סטודנטים רבים מתגוררים בדירות שכורות הרחק ממשפחותיהם, וישמחו לקבל שירותי כביסה, הסעות, ארוחות שניתן לקחת הביתה ועוד. היו יצירתיים, ובמקום לחשוב כמה אתם מסכנים תנסו למצוא פתרון כדי שלילדים שלכם יהיה את כל העזרה הלימודית שהם זקוקים לה.

קניות בסופר – בסופו של דבר זה יוצא אלפי שקלים בחודש
המזון בישראל לא יקר כפי שניתן לחשוב מההשוואות הבלתי פוסקות למדינות בחו"ל. נכון שהמילקי המפורסם עולה פה פי שתיים יותר מברלין לפי הדיווחים של המתגוררים שם, אבל הפירות והירקות שלנו הם מהזולים בעולם. גם העוף פה נמכר תדיר במבצעים שמאפשרים למשפחה ממוצעת לצרוך בכל יום, אם היא חפצה בכך, מנת עוף או בשר. אף אחד לא ייתן לכם טיפ שבעזרתו תוכלו לעשות קניות בחינם, אבל יש דרכים רבות לחסוך. למשל, קנייה של מזון און -ליין חוסכת לכם את כל הפיתויים שאורבים לכם כל הדרך עד הקופה, וכיום יש אפליקציות כמו "הסופרמרקט שלי" שמאפשרת לכם להשוות בין כל הסופרים ולמצוא את סל הקניות שלכם במחיר הזול ביותר – ולהזמין משם. גם בקנייה מקוונת, כמו בסופר השכונתי, אתם יכולים לחלק את התשלום לכמה תשלומים, יש לכם היסטוריית קניות ואתם יכולים לדעת בדיוק כמה הוצאתם בפעם הקודמת, ליהנות ממבצעים ולקנות רק מה שאתם צריכים. אגב, טיפ נוסף הוא לרכז את כל הקניות שלכם במקום אחד. אם תקנו את הבשר בקצבייה, את הפירות והירקות אצל הירקן ואת מוצרי הגבינה במכולת, אתם תשלמו יותר וגם תהיה לכם פחות אפשרות לעקוב אחרי ההוצאות השבועיות שלכם. בכל כניסה לחנות כלשהי אנחנו קונים בסופו של דבר יותר ממה שהתכוונו, אז הפתרון הוא לצמצם את הכניסה לחנויות ולרכז הכל במקום אחד. באופן כזה אתם גם נהנים מכל הפינוקים שאתם אוהבים, כי אף אחד לא אומר לכם לא לקנות אותם, אבל תימנעו מקניות של "שטויות" שברובן נזרקות בסוף לפח.

טיולים – האם לוותר על חו"ל?
אין שום סיבה לוותר על טיולים ועל הנאות אחרות בחיים. זוהי לא כתבה מהסוג שאומרת שאם יש לכם משכנתא אתם צריכים להפסיק לחיות. להיפך. זה שיש לכם משכנתא רק אומר שיש לכם בית משלכם, כבר הישג מצוין, ואתם צריכים להיות גאים בעצמכם. כולם חיים סביב החשבונות והמינוסים, לא רק אתם. איך משלבים בתוך כל זה טיול בחו"ל? עושים זאת בחוכמה. למשל עכשיו, בחורף, זהו זמן מופלא לצאת לחו"ל. מדיניות השמיים הפתוחים נותנת לנו הזדמנות לטוס במחירים נמוכים כל השנה, וכעת בתקופת החורף בכלל מחירי הטיסות יורדים למחירים הזויים: כרטיס הלוך ושוב בכמה עשרות יורו בלבד בחברות כמו ווייז. מבחינת לינה, גם בתי המלון בחו"ל כרגע בשפל של מחירים, ואם אתם רוצים לחסוך עוד קצת אתם יכולים להזמין לינה בשיטת אייר בי אנד בי, שמאפשרת לכם בעצם לשכור בית או דירה במיקום הנוח לכם, במחיר זול בהרבה מבית מלון. אם אתם קבוצה גדולה, זה אפילו עדיף לכם, כי בדירה יש כמה חדרים, מטבח ולפעמים גם גינה, ואתם יכולים להכין לכם את הארוחות שלכם בעצמכם, להכין לכם סנדוויצ'ים להמשך היום ולחסוך הון עתק.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture