צילום: ליאור מזרחי / פלאש 90

מחיר למשתכן לציבור החרדי: שרת השיכון ביקרה ברמת שלמה ואחיסמך

ברמת שלמה חנכו פרויקט ראשון של מחיר למשתכן לציבור החרדי, שרת השיכון העניקה את המפתחות למשפחות הזוכות. באחיסמך הודיע שרת השיכון הודיע כי עד לסוף בין הזמנים יקבל הפרוייקט טופס 4, וסיום הבעיות בפרויקט

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

שרת השיכון יפעת שאשא ביטון קיימה בסוף השבוע סיור בפרויקטים של מחיר למשתכן לציבור החרדי המאוכלסים בימים אילו בשכונת רמת שלמה בירושלים ובאחיסמך הסמוכה ללוד, לביקור צמרת משרד השיכון מנכ"ל המשרד מר בני דרייפוס ומנהלי האזורים הרלוונטיים לביקור, הביקור החל בשעות הבוקר בשכונת רמת שלמה בפרויקט מחיר למשתכן הראשון לציבור החרדי המתאכלס, שם התקיים טקס מסירת מפתחות לדיירים המתאכלסים בימים אלו בפרויקט.

עם הגיע הפמליה הנכבדה למקום קיבלו סקירה מקיפה מצמרת משרד השיכון על תהליכי הבניה בשכונה המותאמים במיוחד למען רווחת הציבור החרדי, כך למשל הודגם כי כבר כבסיס הדירה מגיעים עם מטבח על פי כללי ההלכה וכן מרפסות מותאמות לציבור החרדי, למרות שהפרוייקט הינו מחיר למשתכן חשוב היה כי צביון בנית השכונה תהיה בצורה המתאימה לציבור החרדי המקפיד על קלה כבחמורה.

אל המקום הגיעו משתכנים רבים ומנהלי הפרויקט ומנכ"ל המשרד הציג את התכניות העתידיות לבניית מחלף אשר יחבר את השכונה החדשה ישירות לכביש הראשי מבלי להכביד על התנועה בשכונת רמת שלמה הוותיקה.

לאחר מכן שרת השיכון העניקו הצהרה מיוחדת לכלי התקשורת אשר נכחו במקום, שרת השיכון הגב' יפעת שאשא ביטון סיכמה בדבריה את הביקור המרגש ואמרה כי יש לה זכות גדולה להיות בפרויקט של המחיר למשתכן לציבור החרדי, הגב' ביטון הודתה לשר כחלון שהרים את הדגל הזה, זכיתי לתת למשפחת גרליץ את המפתח היום ואני מברכת אתכם שיהיה לכם רק שמחה וברכה בבית, לדבריה הצטרף מנכ"ל המשרד מר בני דרייפוס אשר ההחל למשפחה את מירב ההצלחה.

לא בכל הפרויקטים זוכים המשתכנים כי צמרת משרד השיכון מגיעה למקום ביום האכלוס ובמיוחד השרה עצמה, אך מגלגלים את הזכות הזו לשרה, שיבח את השרה את מחוברת תמיד וקשובה לצורכי הציבור החרדי בכל עת. במקום הציגו את הזוכה החרדי משפחת גרליץ אשר קיבלו את המפתחות מידי שרת השיכון הגב' ביטון קודם לכן והיותה של משפחתם משפחה שורשית וותיקה בעיר ירושלים.

מתאכלסים באחיסמך

עם סיום הביקור בפרויקט החדש ברמת שלמה עשו פעמיהם חברי המשלחת הנכבדה אל שכונת אחיסמך הסמוכה לעיר לוד שם מתאכלסים בימים אילו מאות משפחות לקראת חודש אלול הקרוב ופתיחת שנת הלימודים, עם הגיע שרת השיכון לעיר קיימה ישיבת עבודה בלשכת ראש העיר מר יאיר ריביבו שם עמדו על הצרכים הכלליים של העיר המתפתחת באחרונה.

לאחר מכן התקיימה ישיבת עבודה מסודרת במשרדי ועד משתכני אחיסמך בנוחות שרת השיכון, צמרת משרד השיכון החברות הקבלניות המבצעות נציגי הקהילה והמשקעים, שם קיבלו סקירה מקיפה אחר סיום שלב א' של הפרויקט ואכלוסו בימים אילו לצד התחלת תנופת הבניה בשלב ב' של הפרויקט, בישיבה החשובה עבורו על כל הפרטים בכדי להשלים את האכלוס תוך שהנוכחים מציגים את הבעיות שנותרו לשרת השיכון הגב' יפעת שאשא ביטון ולראש העיר מר יאיר רביבו שהוא אף עתיד להיות תושב השכונה והאחרונים פותרים את הבעיות אחת אחת בכדי להשלים את האכלוס.

שרת השיכון הצהירה לשמחת הנוכחים במקום כי בטיפול מוקדם שנעשה בעיית החשמל שנוצרה במקום תיפתר בימים הקרובים וכי יינתן טופס ארבע לפרויקט עד לסוף בים הזמנים כך שדבר זה יעזור לתושבים החדשים לעבור את עיקר מקום מגוריהם עוד לפני תחילת שנת הלימודים הקרבה הבעל"ט, בשורה זו מהווה משב רוח רענן לאחר הבטחות רבות בנושא ציינו הגורמים במקום. שרת השיכון ציינה בדבריה, "הוריתי כעת כי יסתיימו כל העבודות כדי שיוכלו לקבל את טופס ארבע לשכונה עד לסוף החודש" אמרה שרת השיכון הגב' ביטון במפגש.

במהלך המפגש נדונו מספר נושאים נוספים כך למשל ראש העיר מר יאיר רביבו הדגיש את הצורך בהשקעת המדינה בפיתוח מוסדות החינוך בעיר דבר אשר הוא מעריך אותו בכשלושים עד ארבעים מליון שקלים נוספים הנצרכים להשלמת כלל השלבים של הפרויקט "חלק מהבעיה של מצוקת הדיור במגזר החרדי הוא היות וראשי הערים לא רוצים, כאן יש שרת שיכון שמאוד עוזרת לצד ראש עיר שרוצה לעזור ולא עושה חשבונות ולכן זה מצליח. רק ככה אפשר לעשות פרויקטים ולמנף אותם. אנחנו משקעים כאן בעיר הזו כדי למנף את כל האזור".

ראש העיר מר יאיר רביבו המתעד להיות אף תושב השכונה ציין כי השכונה היא תהיה מקור השראה ולא מתאפשר על שום דבר, יש גינות ופינות נוי איכותיות כמו בכל שכונה אחרת, לא ויתרנו וחייבנו חברת ניהול לכל הפרויקט כדי שהמבנים יישארו תקינים גם לאורך ימים ושנים, בסיום הישיבה אף עלו מספר פתרונות נוספים לפתרון מצוקת הדיור בתווך הארוך יותר דברים שאם יצאו לפעול עשויים לקרום עור וגידים כבר בקרוב ויביאו להקלה במצוקה הקיימת.

לאחר מכן יצאו חברי המשלחת הנכבדה לשטח לראות מקרוב את התקדמות הבניה לצד הבניינים המאוכלסים בימים אלו, שרת השיכון התפעלה מרמת גימור הדירות במקום כאשר הם בנויים לרווחת הציבור החרדי, מנכ"ל המשרד מר בני דרייפוס אמר כי כי התעוררות של המגזר החרדי התחום הדיור הוא מעורר השראה אלו דברים שלא רואים בציבורים אחרים ורואים כי מרבית הפרויקטים לציבור החרדים מוצלחים מאוד.

חברי המשלחת סיימו את ביקרם במקום כאשר הם פותרים את הבעיות שנותרו תוך כדי הסיור כאשר ראש העיר עצמו וצמרת משרד השיכון מתגייסים באופן אישי בכדי שיוכלו לקבל את הטפסים הרלוונטיים עד לסוף בין הזמנים.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
2 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

הלואי ואזכה במחיר למשתכן
זה האפשרות היחידה שלנו לקנות דירה במדינה הקשה הזו.
אחרת נשאר בשכירות כל חיינו.

אל תישכח כי ה.נותן לך כוח לעשות חייל הכול קצוב לאדם.גם בית פלוני לפלוני.תחתחזק אין עוד מילבדו

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture