בקרוב: רפורמה בתעריפי התח"צ – ארבעה תעריפים מוזלים כלל ארציים

בדיון חירום שיזמו חברי הכנסת הרב אורי מקלב ורם שפע בירך שר התחבורה על יוזמת יום ללא אוטו וקיווה שאנשים אכן יצטרפו אליה כי היא תהווה פיתרון טוב לטווח המיידי

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

חברי הכנסת אורי מקלב וחבר הכנסת רם שפע קיימו היום בכנסת דיון חירום מיוחד בהשתתפות שר התחבורה על מצב החירום בתחבורה הציבורית והשירות הניתן לצרכנים, בדיון בהשתתפות חברות התחבורה חברי כנסת רבים וראשי ארגונים בתחום אמר שר התחבורה סמוטריץ כי בקרוב יחלו ברפורמה בשיטת תשלומי התחבורה הציבורית כך שמקום מאה תעריפים שונים יהיו ארבעה תעריפים אחדים לכל הארץ.

כבר בפתח הדיון אמר חבר הכנסת מקלב כי "הנושא של פתרון התחבורה הציבורית הוא לא שאלה של ימין או של שמאל, לא שאלה של קואליציה או אופוזיציה אלא היא בעיה של כלל הנוסעים בתחבורה הציבורית, אמנם ישנה היום התקדמות גדולה מאוד בטיפול בתחבורה הציבורית, בעבר היה תפיסה שנוסעים בתחבורה הציבורית הם ציבור קטן ולא חשוב אולי, היום התחבורה הציבורית הוא חלק מרכזי במשק במדינת ישראל".

"אי אפשר להתעלם מההשקעות של המדינה בתחבורה הציבורית ישנם השקעות גדולות מאוד אך אי אפשר להגיד שבמבחן התוצאה אנחנו הצלחנו, לא הנוסע המזדמן ולא הקבע אין להם ביטחון תחבורתי בנסיעה במערכות השונות של התחבורה הציבורית, חשוב להגיד – תחבורה ציבורית לא צריכה להיות שרב אולי עובד בצורה יחסית סבירה, אלא מדיניות העבודה של משרד התחבורה צריכה להיות שהכל מתפקד בצורה מושלמת וכך יהיה בטחון תחבורתי – זה היעד שצריך להיות, היום בכל המדינות בעולם היעד המרכזי הוא התחבורה הציבורית והשיפור של השירות שניתן לאזרחים וכך צריך להיות גם כאן".

בסקירה מיוחדת שנעשתה על ידי מחלקת המחקר של הכנסת במיוחד לדיון זה, עלו בין השאר הממצאים כי החלטת הממשלה 542 משנת 2015, שנוגעת ביעד של צמצום הנסועה הפרטית בשיעור של 20% עד לשנת 2030, גם אם תבוצע ביישום מלא של התוכנית, לא תצליח להגיע ליעד שקבעה לעצמה בשנת 2015.

שר התחבורה סמוטריץ' שלקח חלק פעיל בדיון שיזמו חברי הכנסת מקלב ושפע אמר "אני רוצה לתת בשורה – מפברואר אנו עוברים לתשלום באפליקציה בתחבורה הציבורית יהיה אופציה שנוכל לדעת איפה בדיוק נמצא האוטובוס, כמה הוא מתעכב, כמה אנשים יש באוטובוס ואם יש בו מקום. במקום 100 תעריפים יהיו 4 תעריפים בלבד, כיום יש בעיה בצורת התשלומים (הטבעות), אדם שנוסע עשרה קמ' בתוך הטבעת ישלם פחות מאדם שנוסע חמישה קמ' מטבעת לטבעת. אנחנו עושים כעת רפורמה בתשלומים שתהיה עם ארבעה תעריפים לכל הארץ. הרבה יותר שוויוני והרבה יותר ברור. במקום 100 תעריפים יהיה 4 בלבד".

ח"כ רם שפע טען כי "חייבים לשפר קודם כל את מערכת האמון בין הנוסעים למערכת התחבורה. אנשים לא עוזבים את הרכב הפרטי כי הם לא סומכים על קו האוטובוס שיגיע בזמן או שיהיה להם מקום על הרכבת. אנחנו רואים שגם הוזלה של התעריפים לא מעבירה נוסעים מהרכבים הפרטיים לתחבורה הציבורית ולכן רק שיפור דרמטי של התחבורה הציבורית יפתור את הבעיה". ח"כ אורי מקלב מיוזמי הדיון אמר אף הוא:" אם עושים הוזלה בתחבורה הציבורית חייבים לשפר את השירות ולהוסיף קווים נוספים, הוזלת המחירים תביא לעליה בשיעור הנוסעים וללא תגבור קווים שירותי התחבורה הציבורית תקרוס".

בכנס "עצירת חירום" בנושא המשבר בתחבורה בישראל, בארגונם של ח"כ רם שפע וח"כ אורי מקלב ובהשתתפות שר התחבורה ח"כ בצלאל סמוטריץ', פרסם ח"כ שפע את התוכנית "יום ללאוטו", curless day, מהלך בו יקראו לציבור ובעיקר לחברות ולארגונים לעודד את עובדיהם לוותר על האוטו ליום אחד בשבוע ולנסוע בתחבורה ציבורית או בנסיעות שיתופיות.

ח"כ רם שפע: "אם כל אחד מאיתנו יוותר ליום אחד בשבוע על האוטו ויסע בנסיעה שיתופית או בתחבורה ציבורית – בעיית הפקקים תפתר מהלך כזה על פי הנתונים הקיימים היום במשרד התחבורה, יכול להפחית דרמטית את מצוקת הפקקים בישראל, כבר מחר, בטווח הקצר ולכן יכול להיות כל כך משמעותי. גם אם כל אדם עשירי יצטרף למיזם שלנו, נוריד 15 אחוזים מסך הזמן של כל אחד מאיתנו על הכביש". – שר התחבורה בירך על היוזמה וקיווה שאנשים אכן יצטרפו אליה כי היא תהווה פיתרון טוב לטווח המיידי.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
6 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

תודה על הדיון אבל תסתובבו ברכבת הקלה בירושלים ותבינו את מצב העומס בכל שעה. הנוסעים כנראה לא יותר חשובים מסרדינים והם מצתופפים בכל שעת היום

אולי אפשר בדרך לתת בעיר קטנה כמו בני ברק תעריף מוזל כמו במודיעין עילית ושאר ערי הלווין

הלוואי!!!!! על תחנה אחת משלמים שש שקל על מה ולמה????? בחורי ישיבות שהכסף שלהם זה מצרך נדיר כל כך מה הם אשמים

וצריך לשפר גם את התדירות של האוטובוסים

חשוב להגדיל דרמטית את מספרם של נהגי האוטבוס ( ע"י תמריצים כלכליים) כדי שנהג ידע שאם הוא לא יעשה את עבודתו כראוי, הוא מפוטר. כך חצי מתחלואי התח"צ יפסקו ומספר המשתמשים יעלה.

ממתי החברי כנסת מבינים על תחבורה ציבורית מתי הרגישו מה זה להיות דחוס כמו סרדין¿?!¡

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture