וירג'ין גלקטיק

היום זה קורה: המיליארדר הראשון יעלה על טיסה מסחרית לחלל • צפו

אם לא יקרה משהו דרמטי ברגע האחרון, המיליארדר ריצ'ארד ברנסון יעקוף את המתחרים המיליארדרים שלו ויעלה על הטיסה המסחרית הראשונה לחלל • רוצים גם אתם להמריא אל מחוץ לאטמוספירה? זה מה שאתם צריכים לעשות

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

אם לא יקרה משהו דרמטי ברגע האחרון, היום (ראשון) זה קורה: ריצ'רד ברנסון, מייסד וירג'ין גלקטיק, יטוס לחלל עם הטיסה המסחרית הראשונה שיוצאת מכדור הארץ, ויקדים בכך את מייסד בלו אוריג'ין ג'ף בזוס בתשעה ימים.

ברנסון הבריטי וחמישה בני אדם נוספים ישהו על פי התכנון במשך כמה דקות במצב של חוסר כבידה, בגובה מקסימלי של 88 ק"מ מעל כדור הארץ במטוס הרקטי של וירג'ין גלקטיק.

קו זה מוגדר על פי סוכנות החלל האמריקנית כגבול החלל, אבל על פי הפדרציה הבינלאומית לאווירונאוטיקה, קו זה לא קיים אלא רק בגובה של 100 ק"מ מעל כדור הארץ – מה שמוביל את אנשיו של בזוס להמעיט בערכה של טיסת הבכורה המתחרה, שכן בזוס ואנשיו יגיעו אל מעבר לקו 100 הקילומטרים.

המיליארדר הבריטי, שצפוי לחגוג את יום הולדתו ה-71 שבוע לאחר שיטוס לחלל, אמר: "אינני חושש כלל. זה חלום חיי. אני בשנות ה-70 לחיי עכשיו – אז זה או שאתה משחרר את עצמך או שאתה שומר על כושר ונהנה מהחיים".

ברנסון הוסיף, "אני אסתכל על כדור הארץ היפה שלנו ואבין שרק 500 אנשים עשו את זה". לדבריו, אחרי הנחיתה הוא יחגוג "עם חיוך גדול על הפנים".

באופן כללי, באתר של סוכנות החלל הישראלית מסבירים כי שתי החברות מציעות חוויה דומה לתיירי חלל: טיסה תת-מסלולית הכוללת מספר דקות של ריחוף במיקרו-כבידה. אף אחת מהחברות לא פרסמה את מחירי הכרטיסים שבכוונתן לגבות בעתיד לכרטיס, אבל ההערכות נעות בין 250,000 ל-500,000 דולר. ברנסון אף הבטיח כי עם חזרתו מטיסת הבכורה, הוא יודיע על פתיחת ההרשמה המסחרית הראשונה בהיסטוריה לחלל.

עד כה, כ-600 אנשים שילמו מקדמה לוירג'ין גלקטיק כנגד הכרטיס העתידי. מאז שהחלו השמועות על הטיסה של ברנסון, המניה של וירג'ין גלקטיק זינקה בבורסה האמריקאית ביותר מ-50% (בלו אוריג'ין אינה נסחרת בבורסה).

וירג'ין גלקטיק משתמשת במטוס מיוחד בשם וייט נייט 2, שנושא את הרקטה לגובה של כ-16 ק"מ. בנקודה זו, כשהאוויר נהיה דליל מדי למטוסים רגילים, הוייט נייט 2 משחרר את הרקטה ספייסשיפ 2, שמבעירה את מנועיה ומטפסת לגבול החלל – שם הנוסעים יכולים ליהנות ממספר דקות של ריחוף במיקרו-כבידה. אחר כך הספייסשיפ 2 דואה חזרה לקרקע במשך שעתיים וחצי ונוחתת על המסלול כמו כל מטוס אחר.

לפני שבועיים קיבלה וירג'ין גלקטיק את האישור הרשמי מהרשות הפדרלית לתעופה (FAA) להטיס תיירים לחלל, להבדיל מטיסות עם טייסי ניסוי. הטיסה הקרובה של החברה תהיה הטיסה המאוישת הרביעית שלה – וכמובן הראשונה עם המייסד ברנסון.

מבחינת תיירי החלל הפוטנציאליים, וירג'ין גלקטיק מציעה זמן טיסה ארוך יותר בשל הדאייה חזרה לקרקע, ואילו בלו אוריג'ין מציעה גובה רב יותר (ואת ההזדמנות לקבל את התואר "אסטרונאוט" גם מחוץ לארה"ב), את החלון הגדול ביותר שאי פעם הותקן בחלל כדי ליהנות מהנוף ומערכת מפלט משוכללת שנועדה לחלץ את התא המאויש מהמשגר במקרה של תקלה.

הכתבות המעניינות ביותר

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

משוגעים
גמרו הכל פה???

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture