במעמד תומכים וידידים ובראשות גדולי ישראל נערך המעמד האדיר מח"יל אל חיל בת"ת זיו התורה

שעות ארוכות של התרגשות והתרוממות הרוח, היו מנת חלקם של מאות הורי, סבי וידידי תלמוד תורה זיו התורה בבני ברק, אשר התכנסו בצוותא חדא למעמד המפואר 'מח"יל אל חיל', במלאת ח"י שנים להיווסדות הת"ת ובסימן שותפות נאמנה להכפלתו והעצמתו • צילום: אלי סגל - הפקה: מוטי רבינוביץ - טיפ הפקות - שידור: c-live

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

אמת מה נהדר: הצלחה כבירה כלל הורי סבי וידידי ת"ת 'זיו התורה' בבני ברק התאחדו במעמד היסטורי חסר תקדים מראות מרשימים ומרגשים של שותפות נאמנה להרחבת גבולות הת"ת במלאת ח"י שנים להקמתו

המעמד המרשים נחגג ברוב עם, אשר התכנסו ובאו מכל רחבי ארה"ק, לציון ח"י שנות פעילות מבורכת בעולמה של תורה, ומתוך מטרה להושיט יד וכתף תומכת לממלכת זיו התורה, ולעמוד לצידה על מנת לצאת לדרך חדשה של פריחה והתבססות לאורך ימים ושנים.

שבועות רבים לפני המעמד, החלה התכונה לקראתו. בקמפיין מושקע ורעיוני אשר ריגש את לב הציבור לקראת התרחבות הת"ת והוספת כיתות לימוד למאות תלמידים חדשים, הושקו גליונות 'ושננתם לבניך' – אשר ביטאו את ההצלחה המטאורית של הת"ת בח"י שנותיו.

הזמנות מהודרות ונאות נשלחו לכל ידידי אוהדי ותומכי ת"ת זיו התורה, כמו גם סבים והורים מהעבר ומההווה החבים לחיידר הכרת הטוב עמוקה ביותר. תגובת הקהל היתה מרשימה ומהדהדת, כשברבות הימים רוב מניין ובניין אישרו השתתפותם במעמד, מתוך ציפיה וערגה לראות בהצלחת הת"ת לתועלת ילדי תשב"ר.

ביום רביעי – בערבו של היום הגדול 'יום המיוחס', לבש חג אולם האירועים היוקרתי 'קונקורד' שבפאתי בני ברק, אשר עוצב ביד אמן בידי 'טיפ הפקות' האמון על הפקת המעמד הגדול לשם ולתפארת. הסעות מאורגנות הביאו את מאות המשתתפים מירושלים ובני ברק, כמו גם מיתר הריכוזים החרדים ברחבי הארץ, מתוך מטרה שלא ייפקד איש מהמעמד הגדול.

קריאת 'נעשה ונשמע' של דורינו

עם פתיחת שערי האולם המפואר, חלף רטט של התרגשות בקהל הרב, אשר חשו כי במעמד זה הם שותפים בערב נורא הוד והיסטורי, בו מעלים על נס את פעילותו הנכבדה של ת"ת זיו התורה משך ח"י שנות קיומו, פעילות שהותירה ומותירה חותם בל יתואר בנפשם של מאות תלמידים בעבר ובהווה.

המעמד נפתח בקבלת פנים מפוארת, בה הוצגה תערוכה היסטורית המקפלת בתוכה מעט מזעיר מהנעשה בין כתלי הת"ת במשך ח"י שנותיו. תמונות ומראות מלבבים הוצגו לראשונה על גבי קאפות ענק, ואפשרו לכל המוזמנים להתרשם מתנופת העשיה בת"ת והתפתחותו המואצת.

לאחר תפילת ערבית מרוממת, החל הקהל הנכבד בנטילת ידיים לסעודת מצוה סביב שולחנות ערוכים ברוב פאר והדר. סעודה זו היתה למעשה 'סעודת הודאה' על חסד הבורא וסיועו לאורך ח"י שנות 'זיו התורה', כאשר נגד כל הסיכויים ממלכת החינוך קמה גם ניצבה, והפכה לשם דבר בשדה החינוך החסידי הטהור בבני ברק.

המעמד המרומם נפתח ע"י מנחה הערב בכשרון רב ובטוב טעם ודעת הרה"ח ר' ישראל פרוש הי"ו – ראש העיר אלעד, אשר פתח בדברי ברכה על גודל המעמד לכלל ידידי הת"ת אשר התוועדו כולם כאחד, ליטול חלק ונחלה בביסוסו ובבנייתו של ת"ת 'זיו התורה', והרחיב בדיבור על גודל הזכות להיות חלק ממשפחה כה חשובה, 'משפחת זיו התורה'.

'מעמד נורא הוד זה', הוסיף המנחה וקרא ברגש רב, 'לא בכדי התגלגל והיה ימים ספורים לפני חג מתן תורה, אין ספק כי קוב"ה אומר לפמליא דיליה חזו בניי חביביי, ראו נא את הקהל העצום שבא ממרחקים, להשתתף באירוע כה חשוב לכבודה של תורה ברוב פאר והדר, אין ספק כי אין הכנה ראויה מזו לכבוד יום מתן תורה!'

יסודות החינוך הם בת"ת

את המשא המרכזי, נשא פה מפיק מרגליות, הרה"ג רבי אברהם צבי דירנפלד שליט"א, דומ"ץ קהל חסידי בעלזא בתל אביב וראש הכוללים דחסידי בעלזא בארה"ק, אשר הרחיב בטוב טעם על תפקידו המשמעותי והמכריע של התלמוד תורה בחייו של הילד.

בדבריו, עמד הרב דירנפלד על העובדה כי לצורך הקמת משכן ה' לא ירד משכן משמיים, אלא נדרשה נדיבות הלב כדי להקימו. כי הדבר ברור, שלא יתכן להקים מקום תורה רם ונישא שיצמיח פירות ראויים ומשובחים, אלא מתוך מסירות נפש ונדיבות לב אמיתית.

בנוסף, הרחיב הרב דירנפלד על הנסיונות הרבים שהם מנת חלקו של דורנו אנו, כאשר 'אין לנו שיור רק התורה הזאת', ורק ההשקעה בצעירי הצאן ילדי תשב"ר מבטיחה את קיום עולמם הרוחני האישי, וכן את קיום העולם כולו.

עוד עמד בדבריו על המעלה היתירה בכינוס זה ימים ספורים קודם מתן תורה, כאשר הלבבות נרגשים לקראת המעמד הגדול בקבלת תורה מסיני, וכל אחד מבקש להוסיף נדבך ופעולה כדי להרבות תורה בישראל.

עוד הוסיף והעלה על נס את פריחת מוסדות 'זיו התורה', למעלה מדרך הטבע, אשר כולם מקשה אחת של תורה וחסידות לשם שמים, ושיבח את ממלכת התורה 'זיו התורה' אשר מגדלת פירות נפלאים מהמיוחדים שבעירנו, ובוגריו מוצאים את מקומם בקדמת ספסלי הישיבות המפוארות והמשובחות ביותר.

כן הוסיף והודה לעסקני המעמד וכל משתתפיו, אשר כולם באו מתוך אהבת ישראל בוערת ודאגה הדדית למען התורה ותינוקות של בית רבן, מתוך רצון לצאת לדרך חדשה ומפותחת של עתיד מפואר בממלכת תורה 'זיו התורה'.

בין דברי התורה והדרשות שנשמעו בקשב רב, נשמעו פרקי שירה וזימרה מפיהם של מקהלת חסידי ויז'ניץ בניצוחו של הבעל מנגן הנודע ר' יענק'ל דאסקאל הי"ו, בתכנית שירה מרגשת ומיוחדת שהוכנה לכבוד הערב, וקולם נשמע ברמה בשירי הלל והודאה לבורא כל עולמים על חסדו ואמיתו על הנה, ובמיטב השירים שהתנגנו בטוב טעם לכבודה של תורה.

את שולחן הכבוד במעמד פיארו הרבנים הגאונים שליט"א הנמנים על זקני תלמידי הת"ת, וכן מרנן ורבנן כ"ק האדמו"רים שליט"א, המלווים את הת"ת בכל צעד ושעל עוד מימי הקמתו, והאצילו מברכותיהם על קהל המשתתפים, על צוות הת"ת וכל העוסקים במלאכת הרחבת גבולות הקדושה.

מח"יל אל חיל

הס הושלך בקהל, עת כובו האורות באולם ולראשונה הוקרנה המצגת המיוחדת שהוכנה לקראת המעמד, המשלבת באומר ובצליל בליווי תמונות את ההיסטוריה העשירה של ממלכת התורה 'זיו התורה' עוד מימי הקמתו לפני ח"י שנים, ועד לימינו אנו – עת זוכים אנו לראות בפריחת הת"ת לשם ולתפארת עד שכל הרואה אומר ברקאי.

המצגת המושקעת והמרגשת נפתחה במעמד הר סיני, ובדרך מסירת התורה מדור לדור, בואכה ה'גאונים' הקטנים תלמידי הת"ת אשר ידם רב להם בכל הנושאים שנלמדו בת"ת. עין לא נותרה יבשה למראה תלמידי תשב"ר השולטים שליטה ללא מיצרים במקצועות התורה השונים, כשפניהם מאירות ופיהם מפיק זהרורי ידע בכמות ובאיכות שלא מביישים צורבים מבוגרים.

במצגת הייחודית סופר סיפורו של ת"ת 'זיו התורה', שהוקם יש מאין לפני 18 שנים במסירות נפש שאין שניה לה, והפך לשם דבר וליושב ראשונה במלכות מלאכת החינוך לתשב"ר. קולם המרטיט של צעירי הצאן הלנים באוהלה של תורה נשמע והדהד למרחקים, והמראה נורא ההוד של עמל התורה בידי צורבים רכים בשנים הפך למחזה מרגש, כשהוא מלווה באומר ובצליל גדושי עוצמה יהודית.

במסגרת המצגת הייחודית, חברו להם יחדיו העבר עם העתיד, והוצגו לראשונה בחשיפה בלעדית הפרטים הנרחבים על הרחבת הת"ת והכפלתו, על שמה נקרא המעמד 'מחי"ל אל חיל' – לאחר ח"י שנות חיל ראשונות, ומעבר לחיל חדש ועוצמתי כפליים, בפתיחת שערי הת"ת לכיתות מקבילות נוספות והבאת בשורת הת"ת למאות ילדים נוספים, אשר יזכו בס"ד להתחנך בדרך החינוך הייחודית של 'זיו התורה', ולגדול לתפארת.

גדולים מעשי חי"א

עם סיום המצגת המרגשת שעוררה הדים נרחבים, ביקש המנחה מהקהל הרב לשים אוזניו ולבו לזעקת תינוקות של בית רבן. הוא העלה את העובדה כי חלק נרחב מהיושבים באולם חבים הכרת הטוב עמוקה לממלכת התורה 'זיו התורה' ונהנו מפירותיו, כאשר ילדיהם נכדיהם ובני משפחתם, ואף כאלו שהם עצמם, התחנכו וצמחו לתפארת בין כתליו, ועתה הגיעה העת להחזיר טובה ולהפוך לשותפי אמת במפעל קדוש זה.

ואכן, הקהל הרב נענה לקריאה בחפץ לב למעלה מן המשוער, והכתיר את המגבית במעמד בהצלחה כבירה, כאשר עשרות שותפים נדיבי לב התעטרו באדרת 'אבן יסוד זיו התורה', ונקראו לבימת הכבוד בזה אחר זה לחתום על "כתב שותפות" המביע את חלקם ונחלתם וזכותם לאורך ימים ושנים בפיתוח וביסוס ממלכת התורה זיו התורה, בשותפות איתנה ובקניין רוחני של ממש.

במקביל, הוכרזו בהערכה עשרות רבות של תורמים שהתעטרו בתואר 'איש חיל', אשר אזרו חיל לשאת על שכמם את עול התורה בהתפתחות האדירה אליו צועד הת"ת בצעדי ענק, כמו גם עשרות רבות של ידידים נדיבי לב שנאספו והרימו נדבת ליבם והתעטרו באדרת 'מחיל אל חיל' למען המטרה הנשגבה.

כמו כן הובעה הערכה עמוקה לכל התומכים והמסייעים הזוכים להימנות לדבר מצוה, ולקחת חלק ונחלה בעשייה הנפלאה והברוכה של ממלכת התורה זיו התורה, מתוך שאיפה לראות בהצלחת המוסדות והתפתחותם לתועלת כלל ילדי ישראל.

הוקרה נרגשת למסייעי מלאכת החינוך

במהלך המעמד נשאו דברי ברכה ראש העיר בני ברק, הרה"ח ר' חנוך זייברט הי"ו, שבמסירות ובחריצות מלווה את התפתחות הת"ת ומסור להצלחתו לאורך כל השנים. בדבריו, עמד על תחושת השליחות המפעמת בו להירתם למען הת"ת ושגשוגו, אשר זכה לקנות לו מקום של כבוד בכותל המזרח של הת"תים בבני ברק.

לאחר דבריו, קיבל ראש העיר תעודת הערכה מיוחדת בשם הנהלת הת"ת, ההורים והתלמידים, המביעים את הערכתם על מסירותו למענם רבות בשנים, ובפרט להתפתחות המואצת של הת"ת בקביעת לו מקום משכן חדש ראוי לשמו.

כמו"כ ניתנה תעודת הערכה מיוחדת להרה"ח ר' שלמה קוסטליץ הי"ו – חבר מועצת העיר על מסירותו למען הרחבת גבולות הקדושה ולמען הת"ת, ומתוך רוב הוקרה על תרומתו הכבירה להצלחת המעמד, כובד המנחה – הר"ר ישראל פרוש הי"ו לקבל תעודת הערכה אישית, לאות הוקרה וידידות על עמידתו לימין ממלכת 'זיו התורה' במסירות נפלאה בעצה ותושייה בכל זמן ועת.

דברי נעילה נרגשים השמיע מייסד ומנהל ממלכת 'זיו התורה', הרה"ח ר' מאיר ווייסמאן שליט"א, המוסר את נפשו ומאודו זה ח"י שנים, ושם לילות כימים בעמל וביזע למען צעירי הצאן והצלחתם ברוחניות ובגשמיות. בדבריו, הטיב לבטא את רגשותיו ההומים לנוכח נדיבות הלב והשותפות האיתנה של ידידי הת"ת – ההורים, הסבים והבוגרים, אשר התמסרו מעל ומעבר להצלחת המעמד ולהרחבת הת"ת.

הרב ווייסמאן שליט"א הרחיב על זכותם הגדולה של העומדים לימין הת"ת במהלך כל השנים, החשים כי הת"ת הוא מפעל חיים שאינו אישי, אלא מפעל ציבורי אשר משמיא קא זכו ליה לייסדו ולרוממו. כמו"כ הודה לכל העוסקים במלאכת ארגון המעמד הגדול, אשר נטו ידם לסייע בארגונו והפקתו על הצד היותר טוב.

בתום שעות ארוכות של רוממות רוח, וכשתחושת שליחות היסטורית מפעמת במשתתפים הרבים, הסתיים המעמד, כאשר הרושם הנפלא שהותיר בהם המעמד וקנה המידה האדיר של העשיה החינוכית בה נוכחו במעמד הגדול, עוד יותיר בהם חותם לאורך ימים ושנים, לסייע בקיום העולם כי אין העולם מתקיים אלא בהבל פיהם של תינוקות של בית רבן.

 

הכתבות המעניינות ביותר

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
2 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

מואד יפה כל הכבוד להרב וייסמאן שמשקיע את הלב ונפש לתלמידים שלו כדי שיהיה להם בניין קבע

מוטי רבינוביץ חזק

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture