עצרת לרפואת מרן הגר"ש קורח בציונו של מהר"י צובירי זי"ע

עקב החמרה במצבו של רבה הראשי של בני-ברק וזקן רבני תימן, מרן הגאון הגדול רבי שלמה קורח שליט"א, על פי בקשת הגאון שליט"א התקיימה עצרת מרכזית ותפילת רבים על ציונו של ראש רבני תימן בדור האחרון הגאון הקדוש רבינו יוסף צובירי זיע"א

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

עקב החמרה במצבו של רבה הראשי של בני-ברק וזקן רבני תימן, מרן הגאון הגדול רבי שלמה קורח שליט"א, על פי בקשת הגאון שליט"א התקיימה עצרת מרכזית ותפילת רבים על ציונו של ראש רבני תימן בדור האחרון הגאון הקדוש רבינו יוסף צובירי זיע"א מחבר הספרים ויצבור יוסף בר, כנסת הגדולה, מסורת מדוייקת ושאר ספרים, אשר נטמן בבית עלמין הירקון ת"א, לרגל יום פטירתו השמונה עשרה.

העצרת התקיימה בשבוע האחרון ביום חמישי ערב ר"ח מנחם-אב ה'תשע"ח, במעמד מרנן ורבנן הגאון הגדול רבי עזריאל מנצור שליט"א ראש ישיבת שובי נפשי ירושלים, הגאון הגדול רבי אברהם אריה שליט"א רב קהילת תורה והוראה ב"ב, הגאון הגדול רבי עמרם קורח שליט"א רב קהילת תורת חיים ביתר עילית, הגאון רבי אברהם נהרי שליט"א רב ומו"ץ בב"ב, הגאון רבי חיים צדוק שליט"א ראש מוסדות משכנות שלום פ"ת ועוד. ובהשתתפות קהל רב.

הרבנים עמדו בדבריהם על חשיבות התפילה בעת צרה, כאשר גדול בישראל כמרן שליט"א הזקוק לרחמי שמים מרובים, ועלינו החובה לקרוע שערי שמים בתפילותינו. כמו כן, עמדו בדבריהם על גדלותו התורנית המיוחדת בספריו הרבים בכל חלקי התורה, כן הזכירו את אשר הגאון שליט"א כל ימיו טורח ומכתת רגליו ממקום למקום להעמיד לגיונות של תלמידי חכמים מבני עדת ק"ק תימן יע"א, ואף משפיל עצמו על מנת לרומם ולטפח צורבים צעירים על מנת להכשירם להיות מורי הוראות בישראל.

רגעים מרוממים ומרטיטים עת אשר ביקש את רשות הדיבור בן הגר"י צובירי זצ"ל, ר' אברהם צובירי הי"ו אשר לכבוד גודל המעמד חיטט באוצרותיו של אביו זצ"ל ומצא מכתב ברכה מרגש ומרומם שכתב הגר"י זצ"ל עבור הגר"ש שליט"א, וכך הוא לשון המכתב: "ברכתי נתונה, תוך רחשי אהבה והוקרה, לכבוד תורת ידידנו היקר, נעים הליכות ונוח לבריות, הרב הגדול שלמה ב"ר יחיא קורח שליט"א, מחבר הספר עריכת השולחן, אשר בו צלל במים אדירים במעמקי ים התלמוד, לן בעומקה של הלכה, בחדריהם של הפוסקים, והעלה לתוכו פנינים".

ממשיך הגר"י זצ"ל, "במלאת ט"ו שנים לכבוד תורת הרב כרב משגשג ועולה בתוך עדתינו הקדושה ה' ישמרם, אשר זכה לעלות במעלות התורה, והינו מכהן פאר בפועל לתפארה כרבה של העיר הקדושה בני ברק תובב"א, הנני מברך לנוכח בברכת עלה והצלח, כבנן של קדושים, נין ונכד להרב הגדול כמוהר"ר עמרם זצ"ל, רבה הראשי האחרון של גולת תימן, מחבר הספרים נוה שלום, עלמות שיר וסערת תימן. בן הרב הגדול כמוהר"ר יחיא זצ"ל, מחבר הספרים מרפא לשון, משכיל דורש ומשכיל שיר ידידות. אשר כולם מלאים מאור הוד התורה, דקדוק והלכות ומזיו זוהר סתרי תורה, דברים העומדים ברומו של עולם, מתורתם של חז"ל בעלי הזוהר הקדוש וחכמי הקבלה, זכות אבותיך הקדושים תחופף עליך. וזכות תורתם של רבותיך הדגולים קדושי עליון כבוד מו"ר הרב כהנמן זצ"ל והגאון רבי אהרן קוטלר זצ"ל יעמדו לימינך".

ומסיים הגר"י את דבריו באומרו, "כתוספת ברכה אוסיף לברכך, ועיני לשמיא נטלית בדחילו ורחימו, ואל א-להי אתחנן כי יאיר עיניך במאור תורתו, ובזכות פעלך הנעלים לטובת צאן מרעיתו, שלומך ישגי לעלמין מן קדם עתיק יומין. מאתי מוקירו עוז, מקום החותם".

 

 

הכתבות המעניינות ביותר

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture