חברי איגוד הסמינרים התכנסו ליום עיון בחפץ חיים • גלריה

עשרות רבות של מנהלים ומנהלות מכל רחבי הארץ, המייצגים עשרות אלפי תלמידות סמינרי "בית יעקב" ברחבי הארץ כ"י מכל חוגי המגזר החרדי, התכנסו יחד ליום העיון במטרה לעסוק באתגרי הזמן והשעה. מטריית החינוך של איגוד מנהלי סמינרי "בית יעקב" מקיפה את כל המוסדות המובילים יחד את מערכת החינוך לבנות, תוך התמודדות משותפת וזהה עם קשת של נושאים אשר נידונו בכובד ראש ביום העיון.

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

חומת בית יעקב היא חומת בית ישראל

הכינוס השנתי של איגוד מנהלי הסמינרים בית יעקב, דן יחד עם גדולי תורה, על דרכים לבצר את מבצרי החינוך התורתי לבנות ישראל, התכנסות יום העיון התקיימה ב'ציפורי בכפר' שב'חפץ חיים'.

הכינוס של איגוד הסמינרים 'בית יעקב', הפך להיות מסורת שנתית, ומדי שנה בשנה הוא עוסק בשאלות האקטואליות הבוערות המנקרות בעולמו של 'בית יעקב'.

עשרות רבות של מנהלים ומנהלות מכל רחבי הארץ, המייצגים יחד עשרות אלפי תלמידות סמינרי "בית יעקב" ברחבי הארץ כ"י מכל חוגי המגזר החרדי, התכנסו יחד ליום העיון במטרה לעסוק באתגרי הזמן והשעה. מטריית החינוך של איגוד מנהלי סמינרי "בית יעקב" מקיפה את כל המוסדות המובילים יחד את מערכת החינוך לבנות, תוך התמודדות משותפת וזהה עם קשת של נושאים אשר נידונו בכובד ראש ביום העיון. את יום העיון מארגן ביסודיות רבה, מזכ"ל האיגוד, הרב יצחק אוסטרליץ.

לרגל יום העיון, יצא לאור המאסף התורני המיוחד "על משמר החינוך" – מקבץ שיחות ומכתבי ראש הישיבה הגראי"ל שטינמן זצוק"ל. המקבץ כולל דברים ואיגרות במשנת החינוך שטרם פורסמו, ויהפכו לבטח לנכס צאן ברזל למחנכים ולהורים די בכל אתר ואתר.

על המאסף עמל ויגע מזכ"ל איגוד הסמינרים, הרב יצחק אוסטרליץ, שראה חשיבות רבה בכינוס ועריכת המאמרים והכתבים, כדי להגיש לציבור המחנכים וההורים סולת מנופה בנושא החינוך הטהור.

המאסף החדש שהופץ בקרב המשתפים, זכה לתהודה רבה ולהתפעלות. רבים ביקשו לקבל עותקים רבים של המאסף, כדי לחלקו בקרב הצוותות החינוכיים של הסמינרים.

בפתח יום העיון הוקראו מכתבי מרן שר התורה הגאון רבי חיים קנייבסקי שליט"א ומרן ראש הישיבה הגאון רבי גרשון אדלשטיין שליט"א, ע"י הרב זאב וולף, מנהל סמינר הרב וולף בבני ברק ויו"ר איגוד מנהלי הסמינרים. מכתב ברכתו של כ"ק מרן אדמו"ר מבעלזא שליט"א, הוקרא ע"י הרב אברהם יהודה פיינר מנהל רשת סמינרי "בית מלכה – בעלזא" בא"י וחבר הנהלת האיגוד.

את הוועידה פתח מזכ"ל האיגוד הרב יצחק אוסטרליץ, אשר הנחה את המושבים השונים לאורך יום העיון.

המושב הראשון עסק בענייני חינוך במשנתו של מרן ראש הישיבה הגראי"ל שטינמן זצוק"ל. דברים השמיע הגאון רבי דוד כהן שליט"א, ראש ישיבת חברון.

מושב מיוחד עסק בהקניית כלים ודרכים בהתמודדות לאחר שנות הסמינר. נשאו דברים ראש ישיבת חזון נחום הגאון רבי צבי כץ שליט"א והגאון רבי ישראל זיכרמן שליט"א רב אחוזת ברכפלד במודיעין עילית.

משא הלכתי שימושי, השמיע הגאון רבי פינחס וינד שליט"א, אב"ד לענייני ריבית. מוקד הדיון הוא התנאים וההלכות לבת סמינר לקבלת הלוואה מהבנק.

לאחר הפסקה קצרה התחדשו הדיונים אשר נפתחו במושב מיוחד של רב שיח בבעיות אקטואליות בסמינרים, בהנחיית הרב מנחם גרינבוים, מנהל סמינר ויז'ניץ בבני ברק.

במושב הסיום התקיים פאנל עם סגן שר החינוך הרב מאיר פרוש, וראש עיריית בני ברק וחבר הנהלת איגוד הסמינרים הרב חנוך זייברט, אשר דנו יחד עם הנוכחים באתגרים אל מול הרשויות וגופי הממשלה השונים. הרב מאיר פרוש ביקש כי איגוד הסמינרים ישקוד על גיבוש נייר עמדה לדברים הנצרכים להבאה בזמן המו"מ הקואליציוני, אשר עתיד כפי הנראה להתקיים בשנה הקרובה. בסיום הפאנל התקבלה החלטה להקמת ועדה בריכוזו של המזכ"ל הרב יצחק אוסטרליץ, אשר תסדיר באופן ממוקד את מלוא התהליך הנדרש לשמירה וביצור מתמיד של העצמאות הנוכחית, גם בשנים הקרובות.

[divider]מכתבים מגדולי ישראל ליום העיון[/divider]

 

הכתבות המעניינות ביותר

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture