היסטוריה בקרית הרצוג: אלפים קיבלו את פני מרן שר התורה הגר"ח קנייבסקי

מרן שר התורה הגיע לביקור נדיר בשכונה • תחילה השתתף בסיום הכנסת ספר תורה לקהילת "בית תפילה" שנתרם ע"י הרב יעקב ולנשטיין • לאחר מכן התקיים מעמד חיזוק בהשתתפות אלפי תושבי השכונה אנשים נשים וטף • בסיום האירוע קבע מרן שר התורה מזוזה בכניסה למבנה החדש והמפואר של בית יעקב "מסורת ישראל" • צילום: יעקב כהן

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
שכונת קרית הרצוג בבני ברק זכתה למעמד היסטורי, מרן שר התורה רבי חיים קנייבסקי שליט"א ניאות לבקשת רבני השכונה והגיע באורח נדיר לשכונה לעמוד בראש עצרת חיזוק קהילות הקודש קרית הרצוג. קודם למעמד התקיימה הכנסת ספר תורה לקהילת "בית תפילה", שנתרם על ידי הרב יעקב ולנשטיין חבר מועצת העיר מודיעין עילית. עם סיום התהלוכה החל המעמד הגדול בהשתתפות כל רבני השכונה מכל העדות והחוגים.
המעמד התקיים ברחבה החדשה של בית הספר "מסורת ישראל" ברחוב נויפלד, כאשר בימים שקדמו למעמד עמלו עשרות פועלים להכשיר את השטח הענק שיוכל להכיל את אלפי המתכנסים, כאשר על הלוגיסטיקה האדירה פיקד מ"מ ראש עיריית בני ברק הרב אברהם רובינשטיין וצוות לשכתו.
בשני צידי הרחבה הוקמו טריבונות מיוחדות שהכילו כ-1500 ילדי הת"תים מכל העדות והחוגים בקרית הרצוג שהגיעו לבושים בבגדי שבת לכבודה של תורה. ומרכז הרחבה הכיל את אלפי האנשים שהגיעו מכל קצוות השכונה. במקביל, אלפי נשים התאספו במעלה רחוב נויפלד וצפו במהלך העצרת על גבי מסכי ענק שהוצבו במקום.
על בימת הכבוד המפוארת ישבו כל רבני הקהילות וראשי הישיבות בשכונה. כאשר ניתן האות והמנחה הכריז על התקרבותו של מרן שר התורה לרחבת המעמד, פצחה התזמורת בשירת "ימים על ימי מלך תוסיף" כשקהל האלפים אנשים וילדים פצח בשירה אדירה ובריקודים סוערים. כאשר נראתה דמותו של מרן על גבי המסכים, נעמדו האלפים על קצות רגליהם לחזות בזיו פניו, באותם רגעים החשמל הורגש באוויר, הקהל כולו שר במלוא גרונו "עוד ינובון בשיבה דשנים ורעננים יהיו". לאחר כניסתו ניגש למיקרופון הגאון רבי שמשון אלטמן, רב קהילת "אור הצפון" ובירך בקול רם בשם ומלכות ברכת "אשר חלק מחכמתו ליריאיו", כאשר אלפי הילדים מצטרפים לברכה הייחודית למראה תלמיד חכם מופלג כמו מרן שר התורה.
רגע מרגש במיוחד נרשם כאשר בשיאו של המעמד נשמע קולם של אלפי הילדים משני צידי הרחבה ששרו מעומק ליבם את התחינה "אבינו אב הרחמן תן בליבנו בינה להבין ולהשכיל".
במעמד נשאו דברים רבי יהודה אריה שוורץ ורבי ישראל בונם שרייבר מרבני השכונה. ולאחריהם הוקראו דבריו של מרן שר התורה לקהל המתכנסים על ידי מקורבו רבי מרדכי בונים זילברברג רבה של שיכון ה' הסמוכה.
עם סיום המעמד האדיר פצחה התזמורת בשירת "משכני אחריך נרוצה", וניכר היה כי הקהל כולו ממאן להיפרד ממרן שר התורה. האלפים הרבים שהרגישו את תחושת ההיסטוריה באוויר ביקשו להנציח את הרגעים הנעלים.
לאחר העצרת התקיים מעמד קביעת מזוזה וחנוכת המבנה החדש של בית יעקב מסורת ישראל, שנבנה על ידי עיריית בני ברק. כאשר הרב אברהם רובינשטיין מ"מ ראש עיריית ב"ב וחבר הנהלת החינוך העצמאי יחד עם הרב אליעזר סורוצקין מנכ"ל החינוך העצמאי הגישו למרן שר התורה את המזוזה שנקבעה על ידו בשער הכניסה החדש לבית הספר. מרן שר התורה בירך את בית הספר ואת תלמידות בית הספר שיזכו ללכת בדרך ה' כל ימיהן.
המעמד הותיר רושם אדיר ועמוק על שכונת קרית הרצוג המתפתחת בצעדי ענק בשנים האחרונות, וקיבלה במעמד זה תנופה משמעותית שתיחרט לעד.

הכתבות המעניינות ביותר

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture