מעמד חנוכת בית ספר 'בת מלך' בעיה"ק צפת 

במעמד רבנים ואישי ציבור ובהשתתפות קהל רב נערך מעמד קביעת המזוזה והסרת הלוט בבית הספר 'בת מלך' בעיה"ק צפת ת"ו • צילום: דוד כהן 

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

אחרי שנים של עמל ויגיעה נערך אמש בפעם הראשונה טקס חנוכת הבית למבנה חדש שנבנה מלכתחילה כדי לאכלס בתוכו כיתות לימוד למגזר החרדי. זאת, לאחר שעד כה שוכנו כל מוסדות החינוך בצפת שקיבלו מבנים, במבנים ישנים ורעועים ששימשו קודם לכן למטרות אחרות. המבנה שנחנך אמש בשכונת 'מאור חיים', ישמש החל מהימים הקרובים את בית הספר 'בת מלך', כשבמקביל נמשכת תנופת הבניה של מבנים נוספים בהם ישוכנו מוסדות החינוך החרדיים בצפת אשר טרם ניתן להם מענה, בהם תלמודי תורה, בתי חינוך לבנות, מעונות יום וגני ילדים. בטקס נכחו רבנים, אישי ציבור, עסקנים, הורי התלמידות וקהל רב מתושבי צפת.

במעמד השתתפו הרה"ג רבה של ביריה הרב אליהו ביטון שליט"א, הרב רונן גנון ראש מוסדות הליכות עולם, מקים ומייסד בית הספר, הרב יוסף אלמשעלי רב המועצה האזורית מרום הגליל, ראש העיר מר אילן שוחט, סגן שר החינוך הרב מאיר פרוש, מנכ"ל החינוך העצמאי הרב אליעזר סורוצקין, המשנה למנכ"ל החינוך העצמאי הרב אברהם שוורץ, סגן ראש העיר הרב נהוראי לחיאני, חבר מועצת העיר הרב יוסי גלנט, חה"מ הרב נחמן גלבך, מנכ"ל שערי ציון הרב מרדכי אילוז, והרב חביב ביטון המפקח, הגב' מליק מפקחת בית הספר, הגב' בשירי מנהלת בית הספר, מר מוטי כהן מנהל אגף החינוך, ואישי ציבור רבים ונוספים.

הרב רונן גנון יוזם ומייסד בית הספר סיפר בהרחבה את ההשתלשלות של הקמת בית הספר שהחלה לפני 18 שנה!, כאשר לא היה בעיר צפת בית ספר לבנות עדות המזרח, בעצתו ובהכוונתו של מורנו הרה"ג הרב אליהו ביטון שליט"א הרב גנון הרים את הכפפה וכיום רואים את התוצאות, אלפי בנות בית יעקב בוגרות שנכנסות למשכן קבע ברוב פאר והדר. כמו"כ הרב גנון ציין בדבריו את תרומתו האדירה של הרב מרדכי חדד ז"ל, שסייע רבות בהקמת בית הספר. בבית הספר קבעו גל עד וזכרון נצח לעילוי נשמתם הטהורה של הרב מרדכי רעייתו ובנם ז"ל.

סגן שר החינוך הרב מאיר פרוש נשא דברים ואמר: "אנחנו חונכים עכשיו את בית הספר הראשון שנבנה ויועד עוד לפני בנייתו לחינוך החרדי, אבל זהו לא המבנה האחרון, תנופת הבניה החלה, והיא לא תעצור עד שכל ילד חרדי בצפת ישב בכיתה מסודרת, במבנה תקין שעומד בתקנים של משרד החינוך, עם תנאים גשמיים מלאים, מתוך הבנה והכרה שילד חרדי שווה לא פחות מכל ילד אחר במערכת החינוך בישראל", אמר סגן השר.

מנכ"ל החינוך העצמאי הרב אליעזר סורוצקין הצטרף לדבריו של סגן השר, ואמר כי אחרי שנים של חוסר התקדמות בנושא שיכון מוסדות החינוך העצמאי בכלל, ומוסדות החינוך החרדיים בכלל, במבני קבע מסודרים וראויים, חלה תפנית של ממש בצפת, ותנופת הבניה הולכת ומתפתחת בקצב מואץ ב"ה ובתמיכתו הראויה לשבח של ראש העיר אילן שוחט.

המשנה למנכ"ל החינוך העצמאי הרב אברהם שוורץ הדגיש, כי העברתם של בתי הספר ותלמודי התורה בצפת למבנים ראויים ומרווחים אינה רק ענין של נוחות, והתועלת שלה אינה מסתכמת בכך שתלמידים חרדיים ייהנו מתנאים גשמיים שאינם נופלים מזה של תלמידים בחינוך הכללי בישראל: "מעבר לרמת ההצהרה שילד שלומד תורה ראוי לכל הכבוד והיקר, יש כאן גם תועלת ממשית לכל אחד ואחד מהילדים, שיוכלו מעתה להצליח יותר בלימודיהם, שכן התנאים הפיזיים משפיעים רבות גם על ההצלחה בלימודם עצמם".

הרב לחיאני מסר לכתבינו כי זכות עצומה נפלה בחלקינו לחנוך את בית הספר הכי מפואר בעיר צפת, "ביתו של מלך מתנוסס לתפארה בכניסה לעיר, את המזוזה של העיר קבענו בשנה שעברה עם הראשל"צ בקביעת שם רחוב ושכונת "חזון עובדיה" בעיר, והיום בשכונה זו חנכנו את בית הספר הספרדי הראשון במבנה של קבע.

 

הכתבות המעניינות ביותר

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture