חנוכה באסותא אשדוד: במקום בו כואב. השמחה התפרצה

שמחת חנוכה ומסיבה משמחת ומרוממת נערכה לחולים ומוגבלים בהשתתפותו הנכבדה והמרגשת של הגר"י שיניין רבה של אשדוד • מתנדבי 'מרפא ושמחה' זכו להעלאות אור בעיני חולים כבויי מבט • אגף השמחה מתגברים את הפעילות ומאירים בחום את בתי החולים המרותקים לביתם בטקסי הדלקת נרות חנוכה בליווי שירה וריקודים.

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

נגוהות אורות נרות החנוכה האירו ובהקו בימים אלו בכל בתי ישראל, מסיבות וחגיגות נערכו בכל משפחה ומשפחה, אולם "מרפא ושמחה" שבמשך השנה כולה "מאירה את החיים" לאלו שחשך עליהם עולמם, הייתה עסוקה בימים שעעל"ט להעלות ולהדליק את ניצוצות האור והשמחה בעיניהם של ילדים ובליבותיהם של חולים ומוגבלים, אשר עטו על המתנדבים כמים קרה על נשמה צמאה, ובשמחה מיוחדת וממריצה קיימה בבית החולים אסותא אשדוד מסיבת חנוכה בלובי בית חולים בליווי תזמורת, ופרץ של שמחה וריקודי חג, במסיבה נטלו חלק מתנדבי הארגון, רב העיר הרה"ג יוסף שיניין שליט"א שאף נשא דברי חיזוק וברכה, עידוד ותמיכה בחולים ובבני משפחותיהם ונטע בליבם את  ניצוץ התקווה שניצתה בימי החשמונאים, וממשיכה להידלק  גם במצבים בהם החולים שרויים, ובכוח השמחה יצאו מאפילה לאורה.

הרה"צ משולם לייפער שליט"א בן כ"ק האדמו"ר מפיטסבורג שליט"א נשא את משאו נוטף דברי החיזוק במעלת השמחה, וזרם של חשמל עבר בין הנוכחים כשהרה"צ שליט"א העלה אתת אור הנרות וחימם בהדלקתו את עשרות ליבות החולים.
כן השתתף במסיבה, רב בית החולים הרב יעקב קיהן שליט"א, הנחה את המעד בטוב טעם ובדברי שמחה הגראמר הידוע הרב מרדכי צבי איצקוביץ הי"ו, בליווי תיזמורתו של ישעי' רוזנר הי"ו והקלרינטן ישראל דסקל הי"ו, בשירתו הפורצת שמחה של שמואל פרייזלר הי"ו שיחדיו עם עשרות המתנדבים זכו להעלאות חיוך ואור וניצוצות שמחה ותקווה בלב המאשופזים.

השמחה רבתה עם הופעתו של מופע קוזקים ייחודי בהרכב מלא, בניצוחו של הרב יוני וייס הי"ו, הריקודים הסוערים, יחד עם רוח השמחה והמרץ הצליחו לפרוץ חומות של עצב ודכדוך והכניס בליבותיהם שמחת החיים.

ארגון "מרפא ושמחה" חרטה על דגלה לשמח חולים, באמצעות ביקורי שמחה עם כלי נגינה וכדו', ביקורים בביתם הפרטיים של החולה ובבית החולים "אסותא" אשדוד אשר זה לאחרונה קמה וניצבה. וכן מערך שינוע לחולים ולבני משפחותיהם לצורך רפואי דחוף, אשר מיקל על משפחות המלווים את החולה באשר מערך ההסעות זמין, ועומד לימינם בכל הנצרך.

זר כי יקלע לבית החולים אסותא באשדוד לצורך שמחה או ח"ו לצורך מרפא, בוודאי ולבטח זוכה לראות את המלאכים בשחור לבן – המתנדבים מבית "מרפא ושמחה" המתנדבים אשר במרץ ובתחושת שליחות פושטים מידי יום שישי  על המחלקות השונות בבתי החולים עם כלי נגינה, מתנות לילדים, ממתקים ומיני מתיקה למלווים, ובעיקר המון אנרגיות שמרימות את מפלס מצב הרוח לגבהים אחרים.

השירה הסוחפת, הריקודים והחום האינסופי, מנתקות את החולה ולמלוויו ולו לשעה קלה מהמציאות היומיומית הכואבת, ונותנת לו תקווה אמיתית להמשך.

מדי שבוע הם מגלים סיפור אחר של חיזוק ותעצומות נפש שהחולה וסביביתו קיבלו בעקבות ביקורם של אנשי מרפא ושמחה.

מרפא ושמחה חרטה על דגלה כפשוטו להביא 'מרפא ושמחה' לכל חולה, כאשר המוטו הזה משמש אותם לכל אורך הדרך, שמחת וחדוות החיים, דברי חיזוק, מתנות לילדים. והרבה מצב רוח מרומם.

בשיחה עם אחד המתנדבים שערכנו אנו מגלים כי ישנם מצבים שהחולה כ"כ עסוק במרמור מצבו, ואינו רוצה לדבר עם סביבתו מאומה, אך כשחברי "מרפא ושמחה" נכנסים לחדר, זיק של חיות ושמחה ניצת בעיניו והוא מתעודד ומבקש בכל כוחו להמשיך בפעילות ביתר עוז, גם לקידוש ה' עצום זוכה המתנדבים אשר בפעם לפעם אשר נפגשים עם חולה שאינו שומתו"צ ולתומו חשב כי אך בכסף באו לשמח, מתברר לו כי איפכא היא, ובהתנדבות מלאה, תוך מסירות עילאית באים הם להרבות שמחה ודברי עידוד.

יצויין כי גם הרופאים והאחיות בית הרפואה מציינים לשבח ולראיה, את הפעילות הנחוצה אשר מביאה בכנפיה משב רוח טובה אשר מרוממת את מצב רוחו של החולה ובכך משתבחת איכות הטיפול וסיכויה להחלמה.

אף הנהלת בית החולים מתייחסת לפעילות זו ונפעמת בכל פעם מחדש בהערכה והוקרה עצומה, מודה למתנדבים ומדגישה להם עד כמה פעילות זו משפרת את תפקודם של התשושים ומשאירה אותם עם רצון להתמודד בקושי אותו הם חווים.

הוקרה מיוחדת נתונה בזאת לעוזרים לארגון במלאכת הקודש הרב יעקב קיהן רב בית החולים, הרב אברהם מרדכי פלר הי"ו מנהל קשרי הלקוחות של אסותא, וחבר מועצת העיר, הרב צבי הירש גודמן הי"ו שליח חב"ד בבית החולים, והרב ישראל הרשקוביץ דובר בית החולים לציבור החרדי, על הטיית שכם והתגייסות מופלאה למען יוכל הארגון להמשיך בפעילותו הנשגבה.

מערך ההסעות לבית החולים אסותא למקרים דחופים עומדת הכן לכל פניה וניתן לפנות למספר בכל עת 08-6861033 שלוחה 5

הכתבות המעניינות ביותר

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture