מְעַט מֵהָאוֹר • מרן הגר"ח קנייבסקי בירך: שיהיה קידוש ה' והעייריה התקפלה!

דרמה של ממש התרחשה לקראת מעמד הכנסת ספר תורה לקהילת ברסלב בהוד השרון • צדיק גוזר והקב"ה מקיים • גדולי משפיעי ברסלב השתתפו במעמד • הצלם נחמן כהן מגיש גלריה של קידוש ה'.

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

מעט מהאור דוחה הרבה מן החושך • מרן הגר"ח קנייבסקי שליט"א בירך: שיהיה קידוש ה' והעייריה התקפלה!

'ונהפוכו'! זוהי התחושה הנפלאה שליוותה את מאות המשתתפים באירוע ההיסטורי והמרגש של הכנסת ספר תורה ברחובות הוד השרון העיר האדומה שבה מכהן ראש העיר מטעם מרץ ויש עתיד גם יחד!!

הסתרה שבתוך ההסתרה

הוד השרון היא העיר הרחוקה ביותר כהיום מכל זיק של יהדות, אך בתוך החושך קיימת קהילת ברסלב "משיבת נפש", קהילה קטנה וחמימה של כ80 משפ' שרובם בעלי תשובה ולהם מוסדות לבנים ובנות על "טהרת הקודש"!

בבחירות האחרונות שהתקיימו בתקופה האחרונה התאחדו מפלגות "מרץ" ו"יש עתיד" למען בחירתו של מר אמיר כוכבי שנבחר ברוב מוחץ של 72%, חשוב לציין שמר כוכבי הפתיע את תושבי העיר הדתיים ומתנהג עליהם בהגינות ובישרות.

התהלוכה שלא אושרה

לפני כחודשיים החלו בקהילת "משיבת נפש" בהכנות לקראת מעמד "הכנסת ספר תורה" שנתרם לביהמ"ד של הקהילה ע"י משפחת שרף מעמודי התווך של הקהילה, כרגיל פנו לגורמים הרלוונטים בעייריה ע"מ לקבל את האישורים הנדרשים בכדי לקיים את תהלוכת הכנסת ספר תורה כנהוג בקהילות ישראל מביתו של התורם לעבר בית הכנסת אך בעיירה החליטו שהכנסת ספר תורה אינה מצדיקה קיום תהלוכה וחסימת צירים.

נסיונות שלא צלחו

לאור התעקשות הבלתי מובנת של העייריה שלכל תהלוכה מכל סוג שהיא נותנת אישור וכשמגיע לאירוע של קדושה אין שום התחשבות והבנה, החלו בקהילה בשתדלנות והפעלת לחצים על הגורמים הרלוונטים אך ההתעקשות המוזרה שלא לאשר את התהלוכה עמדה בעינה.

הברכה המפתיעה!

לאחר שכבר נתייאשו לקיים את תהלוכת הכנסת ספר התורה והתארגנו למעמד קצר שיתחיל מחצר ביהמ"ד נסעו יום לפני המעמד הנהלת הקהילה הר"ר הושע איינהורן מנכ"ל המוסדות והר"ר נפתלי כהן יחד עם תורם הספר תורה לביתו של מרן שר התורה הגר"ח קנייבסקי שליט"א וכאשר נכנסו סיפרו על ההתנקלות של העייריה שלא נותנת לקיים את תהלוכת הכנסת ספר התורה, לאחר שהגר"ח כתב את האות מ' בספר תורה, בירך את הנהלת הקהילה בברכת "ברכה והצלחה" ולתורם הוסיף באופן מפתיע וחריג "שיהיה קידוש ה'!

האישור הפתאומי

שום דבר לא הכין את גבאי בית הכנסת שלאחר כשעתיים מברכתו של הגר"ח שליט"א קיבל טלפון ממחלקת הביטחון בעייריה שיש אישור לקיים את התהלוכה לא זו בלבד אלא שגם ניתן לבוא ולבחור את המסלול שרוצים… ההלם והתהדמה שאחזה בהם גדלה והתעצמה שכאשר הגיעו לבחור מסלול וביקשו להאריך את הדרך ולעבור במרכז העיר בכדי להרבות את הקידוש ה' התהלוכה אושרה תוך דקות ספורות ללא שום בעיות.

התארגנות במהירות שיא

מיד החלו בהתארגנות זריזה בכדי שיוכלו לקיים את התלוכה כבר למחרת, בסייעתא דשמיא מרובה הצליחו לארגן את כל הנדרש חופה, רכב, לפידים וכו' ואכן בשעה היעודה התאספו קהל רב שנהרו מכל רחבי העיר אל עבר ביתם של משפחת שרף תורמי הספר שנמצא במרחק כמה רחובות מבית המדרש.

הברכה מתקיימת במלואה

הקידוש ה' הגדול שהיה עת יצאה התהלוכה בקול שירה וזימרה לא ניתן לשער ולתאר מכל עבר נהרו עוד ועוד מתושבי העיר ששמעו את קול המצהלות ובאו לתהות ולשמחה זו מה היא עושה, אך השמחה הגדולה והעצומה סחפה אותם לתוך מחול המרקדים והשמחה פרצה את הגבולות והפרידה את כל המחיצות.

מרכז העיר נחסם לתנועה

בהגיע התהלוכה לדרך רמתיים הרחוב המרכזי של הוד השרון עצרו עשרות נהגים שיצאו ממכוניתם והשתתפו בשמחה הסוחפת והסוערת, התהלוכה התקדמה ובשערי בית הכנסת הגדול הוציאו את ספרי התורה מההיכל לקבל את פני הספר החדש והמהודר והשמחה געתה.

לפני כניסת ספר התורה לביהמ"ד עצרו כל הקהל והתחילו במחרוזת שירי ערגה וכיסופים לכבוד התורה הק', לאחמ"כ ניכנסו כל הקהל לביהמ"ד שם קיבלה את פניהם מקהלת "פרחי משיבת נפש" בקול שירה וזימרה ובמשך זמן רב רקדו ופיזזו קהל ההמונים שבאו להשתתף בשמחת התורה לאחמ"כ כובד הר"ר עמית שרף באמירת פרק מזמור לדוד ובסיומו פצחה המקהלה בשירת "שאו שערים" ולקול שירת "אבינו מלכנו פתח שערי שמים לתפלתינו" הוכנסו ספרי התורה להיכל וכל הציבור התיישב במקומות ושמעו דברי תורה וברכה מפי הרבנים החשובים תחילה נשא דברים הרה"ג ר' ישראל כהן שליט"א מו"ץ הקהילה שהרחיב בדיבורו שכל יהודי ויהודי יש לו חלק בתורה הק' וזו היא השמחה הגדולה שהתגלתה בערב זה כאשר אפ' הרחוקים מהתורה שמחים ורוקדים עם התורה, לאחריו עלה הגה"ח ר' שמעון טייכנר שליט"א ובהתרגשות רבה דיבר על הזכות הגדולה להשתתף במעמד שכזה ולראות את ההתפתחות הגדולה של המוסדות הק' שהוקמו לפני עשור, הוא סיפר שבמעמד חנוכת הת"ת לפני כעשור אמר שהת"ת עוד יגדל ויפרח ובשעתו לא האמין ולא ידע שחזונו באמת יתקיים ועכשיו כשרואים שהת"ת פורח ועולה עד שבשנת הלימודים הבא תיפתח בעז"ה מסגרת מיוחדת של מכינה לישיבה להכנת התלמידים לישיבות.

כמו"כ האזין הקהל לדבריו המרתקים והמחיים של הגה"ח ר' אליהו גודלבסקי שליט"א אשר דיבר בגדולת המעמד הגדול ובזכות להכניס ספר תורה מהודר שכזה לקהילה מהודרת שכזו, הוא הרחיב בדיברו על הקהילה הק' שמיום הקמתה הוא מלווה אותה שהייתה בתחילה בבחינת "והיה ראשיתך מצער" והפריחה הגדולה שיש לקהילה בשנה האחרונה היא בבחינת "ואחריתך ישגה מאד".

הרה"ח ר' אליהו פירר שליט"א הסביר בטוב טעם ודעת מדוע שמחים וצוהלים כ"כ בהכנסת ספר תורה ואייך זה קשור דווקא לפורים קטן בין נואם אחד למשנהו נהנה הקהל מפרקי שירה וזמרה ע"י המקהלה הנפלאה, לאחר תפילת ערבית ברוב עם הסב כל הקהל לסעודה מפוארת שבמהלכה נשאו דברים הרה"ח ר' אברהם יצחק קלצקי שליט"א,

הר"ר ר' הלל כהן שליט"א, מראשי הקהילה היהודית בקייב שבאוקראינה שהגיע במיוחד להשתתף במעמד הגדול, בדברי סיום כובד הרה"ג ר' מנחם ביטון שליט"א ראש מוסדות "מאיר ישא ברכה" בכ"ס שבמשך שעה ארוכה ריתק את הקהל בדברים עמוקים ומחזקים ומיד לאחר פצח הקהל בריקודים סוחפים שנמשכו עד השעות הקטנות של הלילה.

הרשמים העזים שנוצרו במעמד זה לעיר הוד השרון ותושביה בכלל ולמשתתפים הרבים בפרט נחקקו לעד ולנצח נצחים ובטח קירבו את הגאולה שתבוא במהרה בימינו אמן!

 

הכתבות המעניינות ביותר

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

כולו אהבת ה' בוערת עם אהבת ישראל

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture