ברוסיה חוגגים ניצחון ע"י התחזקות רוחנית

רוסיה מציינת 200 שנה לניצחונה על צבאו הצרפתי של נפוליאון. שלטונות רוסיה אירגנה אירועים ציבוריים רבים לרגל החגיגה. היהודים בחרו לחגוג בצורה שונה - מסע שכולו רוחני ות והתעוררות נערך במשך שלושה שבועות ברחבי רוסיה.

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

בשבועות אלו מציינת רוסיה מאתיים שנה לניצחונה על צבא צרפת בראשות נפוליון, שמנה מאתיים וחמישים אלף חיילים. במסע מתוקשר, יצאו מרוסיה לצרפת מאתיים רוכבי סוסים, לבושים בבגדי צבא כסגנון הגנרלים הרוסיים של תקופת המלחמה לפני מאתיים שנה. וזאת בנוסף לשלל אירועים ציבוריים רחבי היקף אחרים ברחבי רוסיה.

קרא עוד:

[postim]

במקביל לחגיגות ההמוניות של השלטונות ברוסיה, נערך מסע שכולו רוחניות והתעוררות, במהלך שלושת השבועות של בין הזמנים – "מסע בתי כנסת ניידים לחמישים קהילות יהודיות הפזורות ברוסיה".

שלושה "טנקי מצוות" חנו בט"ו באב, במרגלות הקרמלין שבכיכר האדומה במוסקבה לקראת 'שיגור' לדרך הארוכה, כשעליהם צוות תלמידי ישיבה, אשר ניצלו את "בין הזמנים" לפעילות ייחודיות זו. התלמידים, בני הרבנים שלוחי חב"ד ברחבי רוסיה, שנולדו, גדלים ומתחנכים במוסדות החינוך המפוארים ברוסיה, הינם דוברי רוסית רהוטה וממשיכים בפעילותם את החינוך והמורשת שעל ברכיהם גדלו והתחנכו.

"אכן, בעשרים השנים האחרונות עברה רוסיה מהפכה יהודית של ממש", אומר הגר"ב לאזאר – יוזם הרעיון. "במדינה בה היו פעילים בערים הגדולות כמוסקבה ולנינגרד, רק שני בתי כנסת רשמיים, במדינה בה השמידו בשיטתיות במשך שבעים שנה כל סממן יהודי, קיימים היום בעשרות ערים בתי כנסת לתפארת, מקוואות מפוארים, בתי ספר וגני ילדים יהודיים בהם לומדים אלפי תינוקות של בית רבן! כל זאת כמובן הודות לפעילותם הנמרצת של עשרות רבני הקהילות – ה'שלוחים' של הרבי מליובאוויטש לרוסיה".

היה זה 'מבצע' שכמותו לא ראתה רוסיה מעולם. במשך שלושה שבועות, עמוסים במטען רוחני נרחב, לטובת היהודים בהם ייתקלו במהלך המסע, בו היו בין השאר: תפילין, מזוזות, כיפות, ספרי קודש בשפה הרוסית לרוב ועוד – ׳חרשו׳ הפעילים הנמרצים את הפדרציה הרוסית הענקית לאורכה ולרוחבה, תוך שהם מבקרים ביותר מחמישים (!) קהילות יהודיות הקרובות והרחוקות אשר בחלקן נידחות ושכוחות מעין אדם, ובתוכן גם כאלו שזו לראשונה לאחר 80 שנה זכו לראות ספר תורה, הניחו תפילין בפעם הראשונה בחייהם ואף השתתפו במנייני תפילות שנערכו שם לראשונה!

‫‫והתוצאה: מסע חסר תקדים של חיזוק רוחני. בהיות רוסיה מדינה רחבת היקף במיוחד בה פזורות קהילות יהודיות לרוב, מטבע הדברים מחוזק הקשר עם חלק מהקהילות בצורה וירטואלית בלבד. "איגוד הקהילות היהודיות ברוסיה" עושה עבודה נפלאה בייסוד ופיתוח קהילות יהודיות בכל עיר ועיירה בהם ישנם יהודים, אך לעיתים קרובות, מספרים בני קהילות נידחות, חשים הם מעין נתק מסוים מהקהילה היהודית הכללית. מטרת המסע הייתה, בנוסף לעצם זיכוי הרבים וההתעוררות הרוחנית הגדולה, להגיע בבת אחת ובפרק זמן קצר יחסית לכל הקהילות הקיימות כעת ברוסיה, הן במקומות בהם מכהן רב בראשות הקהילה והן לאלו שעדיין לא זכו לכך, ובכך לתת תחושה חזקה של אחדות, שכל יהודי רוסיה על כלל קהילותיה ומיליוני יהודייה מהווים בעצם גוש יהודי אחד גדול ועוצמתי.

‫‫לצד הצלחת המסע, נוצר הד תקשורתי נרחב בכל אמצעי התקשורת ברוסיה הגדולה. מהדורות החדשות המרכזיות של רוסיה יצאו בכותרות ענק על "בית הכנסת על גלגלים" כהגדרתם, הדוהר כעת ברחבי רוסיה. כתבות נרחבות, ראיונות אין ספור ומסיבות עיתונאים התקיימו סביב המסע. אתרי החדשות ועיתונים נחשבים סיקרו את המסע לפרטיו. את מטרת המסע בעיני התקשורת, היטיב להגדיר במשפט הפתיחה שלו כתב ערוץ 5, שנחשב ערוץ החדשות הפופולארי של פטרבורג, שלמרבה האירוניה הינו מוסלמי תושב קאזאן שבטאטארסטאן: "אם יהודי לא מגיע לבית הכנסת, בית הכנסת יגיע אליו!" כך שניתן לומר, כי לצד אלפי היהודים שזכו לבקר בטנק ולקיים מצוות בשמחה ובקירוב לבבות, היו עוד עשרות אלפים ואף יותר של יהודים, שנחשפו למסע דרך התקשורת וחשו הזדהות וקשר עם בני עמם.

"על מנת להפיק את המירב מהמסע, חילקנו את רוסיה לשלושה אזורים" – אומר לנו מארגן המסע ר' שניאור הלפרין ממוסקבה. "הטנקים יצאו בשלושה מסלולים שונים ממוסקבה הבירה. אחד לכיוון מערב רוסיה, השני לכיוון צפון והשלישי לכיוון מזרח. במקום לצאת לנופש כמתבקש בימי בין הזמנים, יצאו הפעילים למסע מפרך בדרך חתחתים בכבישי רוסיה הסדוקים, במטרה ללקט עוד ועוד נשמות אשר כל אחת מהם היא עולם מלא. הפעילים מגיעים לעיר, בדרך כלל למספר שעות, מחנים את הטנק, אוספים את יהודי המקום, נואמים בפניהם בלהט, מזכים אותם בקיום מצווה זו או אחרת, מעוררים אותם להתחזקות בשמירת המצוות ולימוד התורה, מאפשרים להם לרכוש תשמישי קדושה וספרי קודש במחירים מוזלים. ממש 'ויסעו ויחנו ויסעו ויחנו' במשך שלושה שבועות של מסע רוחני שרוסיה חוותה לראשונה", מסיים ר' שניאור את תיאורו המאלף, ולנו לא נותר אלא לעמוד משתוממים ומשתאים אל מול עוז רוחם של השלוחים, יוזמתם ומעופם, ובעיקר – לבם החם והער לאחינו מישראל שבשדות לקרבם אל אבינו שבשמים ולהאיר בהם את המאור שבתורה.

גלריית תמונות

הכתבות המעניינות ביותר

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
2 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

יפה יפה

כל הפעילות הענפה נזקפת לזכותו של ר' שייע דייטש היקר, עוזרו האישי והצמוד של הרב לאזאר!!!

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture