למרות הגשם השוטף בבני ברק: אלפים נהרו לשמוע את מרן ראב"ד ירושלים לקראת זמן חורף

למרות הגשם השוטף בבני ברק: אלפים נהרו במוצש"ק לשמוע את משאו של מרן ראב"ד ירושלים שליט"א באולמי ווגשל לקראת זמן חורף הבעל"ט • בתוך דבריו השמיע דברי התעוררות על סילוקו של מרן הגר"נ קרליץ זצוק"ל • במרכז דבריו עורר כי בחור שבא לישיבה רק כדי ללמוד תורה ולא כדי להשתלם ביראת שמים, הרי הוא סטודנט לתורה ואין מקומו בישיבה.

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

אלפים גדשו במוצש"ק את אולמי ווגשל בבני ברק לשמוע את משא החיזוק של מרן הגר"מ שטרנבוך שליט"א לאלפי בני הישיבות ואברכי הכוללים לקראת פתיחת זמן חורף הבעל"ט, בכינוס מיוחד שהתקיים מטעם בית המדרש צעירי ישיבת פוניבז', שם אף השמיע דברי התעוררות לרגל הסתלקותו של מרן הגר"נ קרליץ זצ"ל.

במסגרת מסע חיזוק מיוחד שעורך מרן שליט"א בחודש האחרון בהיכלי התורה והישיבות והחסידות בערים שונות ברחבי הארץ, יצא אמש מרן הגר"מ שטרנבוך שליט"א עם צאת השבת מירושלים לבני ברק בכדי להשמיע דברי חיזוק בפני בני הישיבות והכוללים בבני ברק, כהמשך למסע החיזוק שנפתח לפני כחודש בעיר רחובות בהיכל ישיבת מאור התלמוד, והתמשך במהלך כל החודש האחרון בערים שונות כמו קריית מלאכי ופתח תקווה ומרכז ירושלים, שם נשא מרן שליט"א דרשות חיזוק בחודש האחרון בפני אלפי בני תורה ובעלי בתים לחזק את שדרות היהדות הנאמנה מכל החוגים.

כבר כשעה ארוכה לפני תחילת הדרשה גדשו מאות ואלפים את אולמי ווגשל והמבואות הסמוכים למרות הגשמים שניתכו באותה עת ברחבי בני ברק, בכדי לשמוע ולחזות באחד מגדולי מעתיקי השמועה, אשר אף מעביר בדרשותיו מה שקיבל מרבותיו מגדולי הדורות הקודמים.

במרכז דבריו עמד על תפקיד הישיבות ועורר כי תפקיד הישיבה לבנות את הבחור בכל קומתו ברוחניות ולא רק בתורה בלבד: "בחור שבא לישיבה רק כדי ללמוד תורה ולא כדי להשתלם ביראת שמים, הרי הוא "סטודנט לתורה" ואין מקומו בישיבה".

בדבריו הביא עובדא המסורה בידו דור אחר דור עד הגר"א מווילנא, לפיו לאחר שהסכים הגר"א לתלמידו הגאון רבי חיים מוואלז'ין זצ"ל לפתוח ישיבה, התנה הגר"א תנאי שלא יקראו לתלמידים בישיבה בשם "תלמיד ישיבה" אלא בשם "בן ישיבה", כי תפקיד הבחור בישיבה אינו לבוא ללמוד תורה בלבד, אלא תפקיד הבחור בישיבה לבנות את כל קומתו ברוחניות מהישיבה, ולהיות "בן תורה" בכל הנהגותיו ולקדש שם שמים בהליכותיו.

"זהו הדבר הראשון שצריך בחור בישיבה לדעת, שישיבה איננה רק מקום ללמוד תורה וכמו להבדיל אוניברסיטה או בית ספר שהוא "בית לימוד" לחוד ותו לא, אלא ישיבה היא "בית חינוך", שהישיבה מגדלת את הבחור בכל אורחותיו בברכותיו ובתפילותיו במשך כל שעות היום, עד שנעשה בן תורה.

"מורי ורבי הגאון רבי משה שניידער זצ"ל היה אומר שבחור שבא לישיבה רק כדי ללמוד, הוא סטודנט ואינו רוצה אותו בישיבה, והיה זועק בשיחותיו ש"לומדי תורה" ישנם הרבה מאוד, אבל "בני תורה" קשה מאוד למצוא".

במהלך דבריו אף העלה דברי התעוררות על סילוקו של מרן הגר"נ קרליץ זצוק"ל, ואמר: "נפלה עטרת ראשינו אוי נא לנו כי חטאנו, הלא תדעו כי שר וגדול נפל בישראל, שר בתורה וגדול במעשים, היה תלמיד חכם אמיתי ששואלים אותו בכל מקום ואומר, עניו בתכלית הענווה, ברח מהכבוד"

"אם היו שואלים אותי מה להספיד עליו, הייתי אומר בקיצור מה שהקב"ה אמר על משה רבינו לאחר פטירתו: "משה עבדי מת", – "וימת שם משה עבד ה'". רבי ניסים זצ"ל היה עבד ה' ובזה כלול כל מעלותיו, הוא לא חיפש כבוד ולא ממון, אלא שעבד עצמו לגמרי לקב"ה.

יצויין כי היום שני בצהרים צפוי מרן הגר"מ שטרנבוך שליט"א להמשיך במסע החיזוק לעבר "בית שמש" שם ישא משא חיזוק בהיכל בית המדרש המרכזי "לב אליהו בפני אלפי תושבי בית שמש לרגל סיום ישיבות בין הזמנים, כשבדבריו אף ישא דברי התעוררות לרגל הסתלקות מרן הגר"נ קרליץ זצ"ל.

הכתבות המעניינות ביותר

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
2 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

תודה רבה
דברים נפלאים
הלוואי שנזכה להשתלם ביראת שמיים ולא להיות חמור נושא ספרים.

מי שלא היה הפסיד

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture