הושק שעון המים הכשר הראשון מסוגו בעולם

"מד שמש", שעון המים הכשר, הושק בשבוע שעבר בכינוס מרשים של כלל רבני בית שמש שבאו להביע את הערכתם ליו"ר התאגיד, הרב ישעיהו ארנרייך, שפעל רבות לייצור שעון מים מיוחד ללא חשש חילול שבת

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

בית שמש התורתית כבר לא ראתה זה זמן רב כינוס אחדות של כלל רבני העיר. ביום חמישי בשבוע שעבר התכנסו עשרות רבני בית שמש, מכל החוגים והעדות, לכינוס מיוחד שאורגן על ידי תאגיד "מי שמש", לרגל התחלת הפעלת הפיילוט על שעון המים הכשר הראשון מסוגו בעולם, שאין בו חשש לחילול שבת. השעון ייוצר ביוזמת "מי שמש", שהשקיעו הון עתק בפיתוחו.

קרא עוד:

[postim]

ראשון הדוברים בכינוס היה הרב ישעיהו ארנרייך, יו"ר "מי שמש", שעמד מאחורי היוזמה הייחודיות שבאה לפתור את בעיית חילולי שבת הקיימים בשעוני המים הדיגיטאליים – שקידם בברכה את רבני העיר שטרחו ובאו לכבוד שמירת השבת.

הרב ארנרייך ציין בדבריו, כי מדובר ביום גדול עבור בבית שמש בפרט ועבור כל שומרי השבת בכל מקום ומקום בכלל, ונתן שבח הודאה להשי"ת על הזכות שנפלה בחלקו של תאגיד "מי שמש" להיות הראשונים והנחשונים במציאת הפתרון של מד מים כשר.

בדבריו ציין הרב ארנרייך, כי שכשאמרו להגר"ח קנייבסקי שליט"א שהושקע הון עתק בפיתוח שעון המים הכשר, קרא לו הגר"ח לביתו וציין בפניו את המובא בחז"ל, "מאן דיזיף שבתא פרעיי שבתא", שכשמשקיעים בשביל השבת – השבת פורעת אחר כך ומשלמת שכר טוב לאלו שמשקיעים עבורה.

לאחר מכן נשא דברים הגאון רבי שמואל יוסף שטיצברג שליט"א, שהוביל את התהליך מהבחינה ההלכתית, שערך בפני הרבנים שליט"א סקירה קצרה על כל ההיבטים ההלכתיים. בדבריו סיפר את מה ששמע ממרן הגרי"ש אלישיב זצ"ל, בעת שעלו לפניו בתחילת התהליך, ואמרו לפניו שיש שסומכים על כמה היתרים דחוקים על השעון הדיגיטאלי, ואמר הגרי"ש בחריפות, "שבת איננה עגונה שצריכים למצוא לה היתרים".

לאחר מכן נשא דברים הגאון רבי משה טוביה דינקל שליט"א, רבה של שכונת בית ומנוחה בבית שמש, שציין כי בדרך כלל הבעיות נוצרות בשטח ורק אחר כך באים לטכס עצמה כיצד לפתור את הבעיה מבחינה הלכתית. אבל כאן היה דבר שונה, שעוד לפני שהתחילה הבעיה, ועוד לפני שהתחילו להתקין שעונים דיגיטליים, כבר ישבו למצוא עצה שלא תתחיל בעיה הלכתית.

דבר זה התאפשר הודות לכך שיושב ראש תאגיד המים, הרב ארנרייך, שידוע כירא שמים מרובים וחרד בכל לבו ונפשו לשמירת השבת, וזה עצמו כבר מנע את הצורך בנתינת היתרים, כי אין דומה דבר שדנים עליו מחמת הפסד ושעת הדחק לבין דבר שבאים לדון עליו ביישוב הדעת ורוצים שלא תהיה בו כלל בעיה הלכתית.

לאחר מכן נשא דברים הרב בנימין לובין, מפקח מטעם העדה החרדית על כל הנושאים החשמליים, שציין לשבח את תאגיד "מי שמש". לאחר מכן הוצגה בפני הרבנים מצגת מקצועית על כל תהליכי הייצור של שעוני המים הדיגיטליים. ברכי ברכה נשמעו גם מראש העיר, הרב משה אבוטבול.

הכנס ננעל בתחושה מרוממת של שליחות, כשכל המשתתפים מדגישים את הזכות המיוחדת של תאגיד "מי שמש" שעל ידי פעילותה נמנע חילולי שבת בקרב מאות אלפי יהודים בארץ ישראל

צילום: יעקב לדרמן

ארנרייך נואם (Large) ארנרייך עם הרב קופשיץ (Large) הרב דינקל נואם (Large) הרב רוטנברג והרב דינקל (Large) הרב שמואל יוסך שטיצברג מציג את השעון הכשר (Large) עוד תמונה של הרב דינקל נואם (Large) קוטנרס שמסביר כיצד השעון הכשר פועל (Large) ראש העיר אבוטבל נואם (Large)

הכתבות המעניינות ביותר

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture