מעמד אדיר בחגיגת גמר הקנין והרחבת הבנין בתולדות אברהם יצחק

רשמי הוד מליבות בני חצר הקודש "תולדות אברהם יצחק" ואוהדיה ממעמד "גמר הקנין והרחבת הבנין" • ברטט של התרגשות קיבלו המשתתפים את פני כ"ק האדמו"ר מתולדות אברהם יצחק שליט"א שהופיע בהדרתו כששמחה נסוכה על פניו, עם דמדומי החמה יצק כ"ק האדמו"ר את אבן הפינה להרחבת בית המדרש הגדול לצלילי שירת 'לעשות רצונך אלוקי' • במעמד השתתפו שורה ארוכה של אדמו"רים רבנים ראשי ישיבות ודיינים, מרביצי תורה ודורשי תורה וחסידות

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

רשמי הוד כבירים חרותים בליבות בני חצר הקודש "תולדות אברהם יצחק" ואוהדיה שנטלו חלק במעמד האדיר המהווה ציון דרך בהתפתחות חצר הקודש, מעמד "גמר הקנין והרחבת הבנין" לציון רכישת שטח בית המדרש הגדול לאחר 17 שנות שכירות, בשילוב מעמד יציקת היסודות להרחבת הבנין ובניית הקומות החדשות, שהתקיים ברוב פאר והדר שבוע שעבר בהשתתפות מקהלות אלפי ישראל, אדמורי"ם, רבנים, ראשי ישיבות, מרביצי תורה ויושבים על מדין.

הנחה את המעמד הנגיד ר' יונה מאיר בלומנפרוכט שליט"א מפלעטובש מפטרוני המוסדות שזכה בתואר "קונה הבית", שפתח בדברי שבח והודיה על היום הגדול לו ציפה כל בני הקהילה במשך שנים, בתארו את הקשיים שעברו בבחינת והיה ראשיתך מצער, כאשר כעת חוגגים את ההגעה אל הנחלה ואל המנוחה בבחינת ואחריתך ישגה מאוד, בדגש על תוכנית ההרחבה הגדולה, עוד קידם בברכה את האורחים הנגידים החשובים שתרמו מהונם סכומים נכבדים לרכישת בית המדרש והרחבתו כל אחד בשמו הטוב.

ברטט של התרגשות קיבלו המשתתפים את פני כ"ק האדמו"ר מתולדות אברהם יצחק שליט"א שהופיע בהדרתו כששמחה נסוכה על פניו. לאחר מכן כובד לשאת דברים הרב דוד משה דייטש שליט"א מראשי קרן הבנין, שתיאר את השתלשלות העניינים עד הזכיה להגיע ליום שנחגג כעת, בהעלותו על נס את זכרם של אלו שבמשך שנים פעלו למען תקומת הקהילה ובראשם הגאון האדיר רבי מאיר ברנדסדורפר זצ"ל בעל ה"קנה בשם" גאב"ד הקהילה והגה"צ המקובל רבי דניאל פריש זצוק"ל בעל מתוק מדבש ראש משפיעי הקהילה, שבמשך שנים נשאו בעול תשלום השכירות לשטח שזה עתה נקנה ומסרו נפשם למען בניית הקהילה ברוחניות ובגשמיות.

קרא עוד:

[postim]

בין לבין הנעימה מקהלת חצר הקודש בפרקי שירה בניצוח אמן הנגינה הוואקלית ר' פנחס ביכלר שליט"א, כאשר הם משמיעים שירים חדשים שהולחנו לכבוד המאורע.

בדברי ברכה כובד כ"ק מרן גאב"ד ירושלים שליט"א, שדיבר בהתרגשות גדולה על תקומה של הקהילה הקדושה המונהגת בעוז ותעצומות ע"י כ"ק האדמו"ר מתולדות אברהם יצחק שליט"א והרחיב בדברי שבח בזכותם של הנגידים החשובים.

נואם הכבוד של המעמד היה הגאון רבי אברהם יפה שליזנגר שליט"א אב"ד גענף ואב"ד בצל החכמה ירושלים שהרחיב במשאו על גודל מעלתם של נותני צדקה, בתבלו את דבריו בעובדות וסיפורים לרוב, עוד הרחיב על קשריו עם כ"ק האדמו"ר שליט"א אצלו זכה להסתופף בעת שהותו בשוויץ, בסיימו בדברי ברכה נרגשים. דבריו שנאמרו בעוז ותעצומת השאירו רושם כביר על המשתתפים.

התרגשות אחזה בקהל עת הכריז המנחה על המתנה הגדולה שהעניקו בני הקהילה לכ"ק האדמו"ר שליט"א, סיום כל הש"ס שנלמד בשבועיים שלפני המעמד, בהזמינו את האורח הגאון רבי מנחם פישר שליט"א אבדק"ק קהל יראים וויען מאנסי לומר את ההדרן, כאשר באמירת הקדיש כובד הנגיד ר' מאיר עקשטיין יו"ר הנהלת המוסדות בארה"ב שנתעטר בתואר "בונה היכלי התפילה" במעמד הגדול.

לאחמ"כ כובד האורח הגאון רבי אברהם מאיר ביערמאן שליט"א ראש הכולל בביהמ"ד דחסידי תולדות אברהם יצחק בבארא פארק להגיש לכ"ק האדמו"ר שליט"א את התעודה ובה כל שמות בני הקהילה שנטלו חלק בלימוד הש"ס.

האורח הגאון רבי יחיאל מיכל ניימאן שליט"א ראש ישיבת 'היכל התורה' ד'סאטמאר' ווילימסבורג כובד להגיש לפני כ"ק האדמו"ר מתולדות אברהם יצחק שליט"א מנחת קודש קרוב לשמונה עשר אלף שעות רצופות שנלמדו ע"י בחורי הקהילה במשך שבועיים מתחילת הזמן בישיבות עד המעמד הגדול, כאשר התעודה נכתבה במלאכת אומן עם דברי חרוזין משובבי לב ונפש.

ויהי לעת דמדומי ערב הגיע המעמד לשיאו, העמוד ליציקת היסודות להרחבת בית המדרש הונח לפני בימת הכבוד, ואמן הגראמן ר' ישראל אדלר פתח בדברי כיבושין לקראת המעמד המרטיט. לקול צלילי בעל המנגן ר' מרדכי שטיינמץ ששורר ברגש את הניגון 'לעשות רצונך' יצק כ"ק האדמו"ר מתולדות אברהם יצחק שליט"א את אבן הפינה להרחבת בית המדרש הגדול כשלצידו הנגיד ר' אהרן משה שלאגר שליט"א שכובד להגיש לאדמו"ר שליט"א את הספל עם הבטון.

כמו כן כובדו ביציקת היסודות הגה"צ רבי אהרן קאהן שליט"א אבדק"ק דברי אמונה מאנסי ורב קהילות "תולדות אברהם יצחק" בארה"ב, וגדולי הרבנים והנגידים החשובים.

לקול שירת תהא השעה הזאת שעת רחמים ובורא עולם בקנין השלם זה הבנין, החל הקהל לנהור לעבר היכל בית המדרש הגדול שקושט לכבוד המאורע, לסעודת המצוה.

בית המדרש קושט מבפנים בחגיגיות לכבוד המאורע, ואת פני המשתתפים קידם ארמון בזעיר אנפין, ליד כל מקום ישיבה עמד הכן אוגדן ובו ספר "אמרי קודש" שיצא במיוחד לכבוד המעמד ובו מאות עמודים מדברי תורתו של כ"ק האדמו"ר מתולדות אברהם יצחק שליט"א על ענייני ל"ג בעומר. חוברת מיוחדת ובה הדמיית התוכניות הראשונות של הרחבת בית המדרש והבנין מבית ובחוץ, בליווי הסברים מפורטים. זמירות לשב"ק ויו"ט ובו הוספה של מאות ניגונים המושרים בחצר הקודש תוא"י. סדר ספירת העומר, ברכת המזון וניגוני ל"ג בעומר ועוד, בפורמט כיס השווה לכל נפש, כאשר לכך נוספו שני ספרים שהודפסו במיוחד לכבוד האירוע ע"י מכון "עוז והדר" לכבוד הנגידים החשובים וחלקו חינם בעת המעמד עם הקדשה מטעם המכון, ספר "אוצר המועדים" על שבועות וספר "פרקי אבות" המבואר.

בקשב רב נשמעו דבריו המרגשים של הגה"צ רבי אהרן קאהן שליט"א בן כ"ק האדמו"ר בעל "דברי אמונה" זצוק"ל אבד"ק דברי אמונה מאנסי ורב קהילות תולדות אברהם יצחק בארה"ק.

לאחמ"כ כובד לשאת את דבר הקהילה הגה"ח רבי יעקב צבי סאמעט שליט"א מזקני וחשובי הקהילה, ולסיום כובד הגאון רבי אהרן סאמעט שליט"א מרבני הקהילה לשאת דברים קצרים.

בהתרגשות קיבלו המשתתפים את דברי הברכה המיוחדים ששלח למעמד כ"ק האדמו"ר מסקולען שליט"א והוקראו ע"י בנו הגה"צ רבי אפרים ישראל פורטיגאל שליט"א אב"ד סקולען מאנסי, שבמשך דקות ארוכות נשא משא נרגש משלו בו ביטא את תחושותיו על השמחה שמקיפה יהודים רבים בארה"ב בפרט המקושרים לחצר הקודש בדרך זו או אחרת, ומתלהטים מהאש הגדולה שמבעיר האדמו"ר שליט"א במסעותיו לארה"ב בהם עורך הוא את שבתותיו ברוב עם וישמעו רחוקים ויבואו, כאשר לסיום הקריא את מכתבו של אביו האדמו"ר מסקולען שליט"א.

עוד כובד הגאון ר' אברהם יצחק וולפסון שליט"א בן המשפיע הגה"צ רבי משה וולפסון שליט"א להקריא את מכתב הברכה ששלח אביו, בו העלה המשגיח שליט"א על נס את מקום קדוש זה אשר משם תצא חמימות החסידות ובשורת השב"ק לכל רחבי תבל.

במעמד השתתפו שורה ארוכה של אדמו"רים רבנים ראשי ישיבות ודיינים, מרביצי תורה ודורשי תורה וחסידות.

המעמד ננעל בשעה מאוחרת בברכת המזון בה כובד יו"ר קרן הבנין הנגיד ר' דוד שארף שליט"א, כאשר הקהל נושא תפילה חרישית על העתיד המתוכנן מתוך ציפייה שיזכו לראות בהשלמתו ברוב פאר והדר.

צילום: שוקי לרר

הכתבות המעניינות ביותר

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
12 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

אני עומד נפעם איפא תוא"י החביאו את העולם הזה עד היום

מצטרף לגבריאל ממש מדהים ומרגש איזה מעמד מרשים יוקרתי ומרגש
ממש עולם יפה ואירוע רב רושם
מתפלא ומעריך לתוא"י

בורא עולם בקנין השלם זה הבנין, שמחים בשמחתכם, עלו והצליחו כבר הגיע הזמן.

אני מלא התפעלות, רק תוא"י יכולה לקבץ במעמד אחד גדולים מכל גווני הקשת, את הגאב"ד לצד הראב"ד, קנאים ליד לייבל מינצברג, ר' יצחק שיינר מזקני חברי המעצג"ת ליד ר' שמואל אוירבעך, חברי הנהלת העדה מצד אחד וראשי החינוך העצמאי מצד שני בשולחן אחד, האדמו"ר בהנהגתו המדהימה זכה להיות אוהב על כולם

אחרי 17 שנה של תלאות מגיע להם את זה על מגש של זהב עלו והצליחו

רואים על האדמו"ר מתולדדות אברהם יצחק שליט"א שניהיה יותר צעיר עם כמה שנים הפנים צוהלות והשמחה ממש מדהים כבר מזמן לא ראיתי אותו ככה בליה"ר . הם התחילו לנשום ב"ה ג"א מצטרף לדברי כל הנ"ל עלו והצליחו ותראו ברכה בכל מעשי ידיכם

אני חושב שפיספסתם חלק אחד מהתמונות איך שהאדמו"ר מתולדות אהרן שליט"א גם הגיע לשמוח בשמחת קהילתינו

קצת התבלבלתי, לפי התמונות אני מבין שזה לא אותו אירוע. האם היו 2 אירועים באותו יום או שזה כל אחד יום אחר?

האירוע התחיל בחוץ שם נערך מעמד הנחת אבן הפינה, ולאחר מכן נערכה סעודה בהיכל בית המדרש למוזמנים בלבד.

היו שני מעמדים באותו יום אחד ברחבה ברחוב סלנט שם היה המעמד העיקרי והנחת אבן הפינה ואח"כ סעודת מצוה בביהמ"ד
ממש מרהיב

לענ"ד גם אתה פיספסת את העיקר.
הרי כל הגורם של כל האירוע, היה המצב הקשה שנכפה על האדמו"ר מתולדות אברהם יצחק שליט”א על ידי דין תורה, שניהל נגד לא אחר מהאדמו”ר מתולדות אהרן שליט”א.
על כן החידוש איננו מה שהאדמו”ר מתולדות אהרן שליט”א הגיע לשמוח , אלא מה שאדמו"ר מתולדות אברהם יצחק שליט”א שמח לקראתו וכיבד אותו, כאילו לא היה ולא כלום!
זה סימן לאדמו"ר צדיק מורם מעם, שכולנו צריכים ללמוד ממנה מידת הענוה, ביטחון אמת, אמונה שלימה, ועוד הרבה מידות טובות!!
ובאמת נאה לו שמו הגדול של אביו הקדוש זצוקללה"ה, שזכיתי להכיר קצת ולהתפלל במחיצתו בימי בחרותי.

תהא נשמתו של הנגיד הרבני רבי יונה בלומנפרוכט זצ"ל צרורה בצרור החיים ביחד עם כל צדיקי עולם. החסיד הנגיד הרבני רבי יונה בלומנפרוכט זצ"ל הצדיק הגאון במידות טובות ובחסד הרחום על כל יהודי שבעולם, צדיק וטהור, נדיב לב וכו. עזר לנו כ"כ הרבה פעמים מתוך שמחה וחיוך כאילו אנחנו היחידים בעולמו. מי יתן לנו תמורתו? לא מכיר עוד נגיד שרץ אחרי שד"ר לתת להם מהונו כמו שהנגיד הגאון בחסד ורחמים רבי יונה בלומנפרוכט זצוק"ל עשה בחייו לאלפי שד"ר ובפרט מארץ ישראל.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture