קאליב: התכנסות מרשימה לרגל יובל השבעים ויום ההצלה

התכנסות המונית מרשימה במעמד התורני "כבוד חכמים ינחלו" לרגל יובל ה-70 ל"יום ההצלה" של כ"ק האדמו"ר מקאליב שליט"א | המעמד הגדול התקיים בירושלים | בשיאו הוענקו תעודות הוראה ל-30 אברכים

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

ירושלים התורתית בהמוניה השתתפה במעמד התורני המפואר "כבוד חכמים ינחלו", בראשותו של כ"'ק האדמו"ר מקאליב שליט"א, שציין בשיר ושבח מלאת 70 שנה ל"יום ההצלה" מגיא ההריגה הנורא בשואה.

לבאי המעמד הגדול שנערך סביב שולחנות ערוכים ציפתה תוכנית עשירה ומגוונת, שבמרכזה הודגש פועלו הכביר של כ"ק האדמו"ר מקאליב שליט"א בהקמת המפעל התורני העולמי "בר בי רב דחד יומא", לפני מ"ב שנים.

תחת הכותרת "כבוד חכמים ינחלו" הוענקו תעודות הוראה ל-30 אברכים, שזכו במסגרת ישיבת כוללי ערב "שופריא דירושלים" לעמול ולעמוד בכור המבחן אצל גדולי מורי ההוראה בדורנו שליט"א, וזכו לתהילה רבה מפיהם על ידענותם המופלגת המכשירה אותם בס"ד להוראת הוראה בישראל לשם ולתפארת.

המוני המשתפים קמו ממקומותיהם בעת שהתזמורת והמקהלה פצחו בשירת 'כי אורך ימים ושנות חיים', כדי לחלוק כבוד לאיש אשר על העדה שזכה להינצל מגיא ההריגה ולהפיץ תורה והוראה בישראל למעלה מ-50 שנים.

הנחה את המעמד בטוב טעם הרב אלימלך טירנאואר, אשר הדגיש את פעליו הברוכים של האדמו"ר שליט"א במשל יובל שנים, מתוך מסירות נפש רבה.

ראשון המברכים, הגאון רבי שמחה הכהן קוק שליט"א רבה של רחובות שהינו שותף להפצת התורה שנים רבות, אמר בהתרגשות כי למעלה ממיליון יהודים למדו תורה בזכות פעליו הברוכים של הרבי במסגרת בר בי רב דחד יומא.

הוא סיפר כי באחד מימי הבר בי רב באו והתכנסו בראשון לציון חמש מאות שופטים שלמדו באותו היום כיצד צריך לפסוק לפי השולחן הערוך וההלכה הפסוקה.

"הרבה יהודים חזרו בתשובה והתקרבו לאביהם שבשמים בזכות פעליו של האדמו"ר שליט"א אשר כרבי חיא בדורו עשה שלא תשתכח תורה מישראל", הכריז הגר"ש קוק.

הגאון רבי שמואל אליעזר שטרן שליט"א, רב מערב בני ברק וחבר בד"צ זכרון מאיר, שבחן את האברכים אמר כי האדמו"ר שליט"א במעשיו הכבירים הוא בבחינת עמוד האש ההולך לפני המחנה.

"בדור חשוך זה הציל הקב"ה את הרבי מהתופת שכילתה את סלתה ושמנה של כלל ישראל", אמר הגרש"א שטרן שליט"א, ובירך כי חפץ ה' בידיו יצליח האדמו"ר שליט"א להפיץ את להבת אש קודש, ולחזק את מפעל האדירים 'בר בי רב וחד יומא' אשר פועל ללא ליאות מדן ועד באר שבע, כאשר רבבות יהודים יונקים מבאר מים חיים – ומאידך עשרות אברכים יקרים מוכתרים בכתר ההוראה.

את ברכת אברכי ורבני הכוללים הביא הרה"ג ר' אביגדור גרוס. הוא סיפר על אברכים צעירים שהתייגעו יומם ולילה בהלכה ובגמרא ובזכות עול התורה שנטלו על צווארם זכו לכתר ההוראה וזכו להחזיר עטרה ליושנה, הודות לברכתו המתמדת ועינו הפקוחה של כ"ק מרן אדמו"ר שליט"א, אשר חידש את רעיון לימוד התורה ברשת הכוללים 24 שעות ביממה.

לחנו המפורסם של האדמו"ר שליט"א "נאר אמונה און בורא כל עולמים', שהתקבל ומושר בכל תפוצות ישראל, הדהד בכל רחבי האולם כשקהל האלפים רוקד בצוותא לכבודה של תורה.

נכדו של האדמו"ר, הרה"ג ר' ישראל מרדכי הורוביץ שליט"א, מראשי כולל מפעל התורה, השמיע דברי ברכה נרגשים לכבוד המתכנסים ולכבוד 30 האברכים שהתעטרו בכתר הוראה.

אחר כך נקראו האברכים אל קידמת הבמה והעניקו קנקן מכסף לכ"ק האדמו"ר שליט"א לאות הערכה והוקרה.
כ"ק אדמו"ר שליט"א במסעו הנרגש, השמיע תחילה שיר חדש שהולחן לכבוד המעמד על הפסוק 'ארוממך ה' כי דליתנו".

הרבי גולל בקצרה את מה שארע לפני 70 שנה בגיהנום עלי אדמות, מחנה המוות אושוויץ, כשהוא קורא בכל נרגש: "בואו ונתבונן מה הצדיקים הגדולים שהלכו על קידוש ה' רצו לומר לכלל ישראל בטרם נפחו את נשמתם. 'השארו יהודים' – היתה זו צוואתם של קדושי עליון שמסרו נפשם.

"ימים אחדים לפני סיום המלחמה רצו לזרוק אותנו לכבשן האש. ביקשתי מרבונו של עולם 'השאר אותי בחיים והנני מבטיחך שהפיץ את אמירת שמע ישראל בכל העולם'", אמר כ"ק האדמו"ר שליט"א, כשעיניו זולגות דמעות חמות.

בהמשך סיפר על מפעלי 'בר בי רב' ו'כתר שבת' שזכו להצלחה כבירה בכל ערי הארץ. הרבי סיפר כי בקיבוץ עין גב, לא היתה אפילו מזוזה אחת, ולאחר פעילות רוחנית נרחבת, נקבעו במקום 91 מזוזות.

במהלך המעמד הוסיף לברך הגאון רבי נתן נטע לנדמן שליט"א מרבני חולון והוקרא מכתבו של הגאון רבי יצחק זילברשטיין שליט"א, יד ימינו של האדמו"ר שליט"א בהפצת תורה בארץ ישראל עשרות שנים.

בסיום הדברים אמר כ"ק האדמו"ר מקאליב שליט"א בקול נרגש ברכת 'שהחיינו' על שזכה לקיים הבטחתו לפני בורא עולם להפיץ תורה והורהא ולרגל צאת ספרו החדש בסדרת השו"ת "קול מנחם" עפ"י סדר שו"ע או"ח. ספר זה חולק כשי למשתתפים בנעילת המעמד.

צפו בגלריה מרהיבה שתיעד הצלם שוקי לרר

 

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture