הבוקר: מעמד המחאה 'שבעים זקנים' מול לשכת הגיוס בירושלים

ביום שישי שוחרר מכלא 6 'אסיר עולם התורה' הבה"ח אליהו כהן • בליל שבת מעמד קבלת מרגש בשכונת נווה יעקב בירושלים • היום, בשעה 11 בבוקר, ייערך המעמד המיוחד: 'שבעים זקנים' במחאה מול לשכת הגיוס ברח' רש"י בירושלים

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

ביום שישי בשעות הבוקר, שוחרר מכלא 6 הבה"ח אליהו (בן ז'קלין) כהן, מבחירי ישיבת אורחות דוד בירושלים, שנעצר שם לפני כ18 יום.

'הוועדה להצלת עולם התורה' ארגנה במקום מעמד קבלת פנים נרגש, כאשר חבריו ובני ישיבות נוספים שרו ורקדו עמו כהודיה לד' על שחרורו, ועל כך שעמד בעוז ובתעצומות כנגד הגזירה הנוראה. במעמד הושר השיר המיוחד 'חסדי השם' במנגינת 'ציון הלא תשאלי'.

שיר ההודיה במנגינת המחאה

לאחר מכן הגיע למקום הסעה מטעם הוועדה שלקחה אותו לביתו באשדוד, להוריו המצפים. בשבת שהה הבה"ח בבית הוריו, כאשר אי"ה מחר ביום ראשון יתחיל את זמן אלול בישיבתו, ויצטרף לכל ארבעת אסירי עולם התורה הנוספים במהלך התקופה האחרונה, שלאחר הימים שקדשו שם שמים שבו לתלמודם בהיכל הישיבה הקדושה, על אפו ועל חמתו של השלטון במדינה, העומד מופתע מול מסירות הנפש ועמידתו הנוקשה של עולם התורה.

כמו כן, ממשיכים צעדי המחאה וההזדהות עם אסירי עולם התורה: בליל שבת, התקיימה בשכונת נווה יעקב קבלת שבת המונית, כאשר מאות רבות של אברכים ובני תורה מכל רחבי שכונת נווה יעקב, באו להביע הזדהות עם הבה"ח ינון (בן אילנית) אביטן, ובני משפחתו, המתגוררים בשכונת פסגת זאב הסמוכה. לאחר התפילה והריקודים, ניגשו רבים מהאברכים לאביו, הרב אהרן אביטן שליט"א, וחיזקו את ידיו על הזכות הגדולה שלו ושל בנו.

אשריך שנתפסת

היום, יתקיים מעמד מחאה מיוחד שטרם נראה כמותו: "אספה לי שבעים איש", שבעים מזקני ישראל, מסלתה ושמנה של היהדות החרדית לחוגיה, יתאספו למעמד מחאה מיוחד מול לשכת הגיוס, ברח' רש"י בירושלים.

המעמד יתקיים, כאמור, מחר יום ראשון, ה' אלול תשע"ד, בשעה 11 בבוקר בדיוק, ברח' רש"י בשכונת מקור ברוך בירושלים, אל מול לשכת הגיוס. במעמד תובע מחאתה האדירה של היהדות הנאמנה, על המעצר השפל של בני התורה, על גזירת הגיוס הנוראה, ועל רדיפת עולם התורה בידי ממשלת צוררי התורה.

שבעים זקנים

שחרורו של הבחור אירע לאחר שבשבוע שעבר, המוני אברכי כוללים מהריכוזים החרדיים, הגיעו אמש בשעת ליל מאוחרת, לשערי כלא 6 שבצפון, לעצרת מחאה כנגד מעצר שלושת בחורי ישיבות בימים האחרונים.

למקום הובא רכב של הכנסת ספר תורה , שהשמיע שירי תפילה ומחאה, וההמונים יצאו בשירה וריקודים, כאשר הקולות נשמעים אל מאחורי חומות הכלא, שם נמצאים שלושת העצורים.

קולות הריקודים והשירה

קולות החיזוק לבחורים העצורים

לאחר מכן נשא דברי מחאה וחיזוק הגאון רבי יוסף רובינשטיין שליט"א, ראש כולל 'רצופות' במודיעין עילית, שאמר בתוך דבריו כי "אנחנו באמת מכניסים כאן ספר תורה, יש כאן שלושה ספרי תורה מהודרים, כשהחזון איש ביקר את מוחי השבת הוא אמר 'השבת יושבת בכלא', כאן גם התורה נמצאת בכלא, ומה שאנחנו עושים עכשיו זהו כבוד התורה הגדול ביותר, לכבד את לומדי התורה שמגינים על כל עולם התורה. ואנחנו אומרים לבחורים האלו, שהם זכו למה שאליו התפללו וציפו כל גדולי הדורות, כידוע דברי רבי עקיבא 'מתי יבוא לידי ואקיימנו', וכידוע הבית יוסף שהתפלל לכך וביקש על כך מהמגיד שהיה לו, וכן החפץ חיים היו שומעים אותו על מיטתו שהיה מתפלל 'אבא שבשמים קחני על קידוש השם'.

דברי מחאה מגאון רבי יוסף רובינשטיין שליט"א

'אנחנו אומרים לשלשת מקדשי ד', ולכל הבחורים והאברכים מקדשי שם שמים, שנעמוד כולנו במלחמה ולא לפחד ח"ו מהשלטונות, יש מצוה המפורשת בתורה בשעת מלחמת מצווה, שלא לפחד, כמו שכתוב בפסוק "שמע ישראל אתם קרבים היום למלחמה על איביכם, אל ירך לבבכם אל תיראו ואל תחפזו ואל תערצו מפניהם, כי ד' אלקיכם ההלך עמכם להלחם לכם עם איביכם להושיע אתכם", וכך נפסק גם ברמב"ם, אם כן מצווה מפורשת עלינו שלא לפחד מהם כלל, וכמה שהם יאסרו יותר בחורי ישיבות, אנחנו נתחזק כנגדם למלחמה, והארץ תבער כמדורת אש, וד' יעזור ויושיע אותנו מהגזרה הנוראה הזו".

לאחר מכן נערך מעמד קבלת עול מלכות שמים, ובתום המעמד הציבור אף עמד ליד חומות הכלא וזעק את שמותיהם של אסירי עולם התורה, בכדי לחזקם ולעודדם, ולהביא להם את עידודו של עולם התורה שעומד מאחוריהם.

מעמד קבלת עומ"ש

קולות התפילה והתהילים שנאמרו על יד כלא 6

בשעת ליל מאוחרת חזרו המוני האברכים לבתיהם, כאשר בוועדה להצלת עולם התורה מתכננים לימים הקרובים צעדי מחאה נוספים כנגד הגזירה הנוראה וכנגד הרדיפות הממשלתיות כנגד לומדי התורה.

צילום: קובי שוץ
צילום קובי שוץ (2)

צילום קובי שוץ (3)

צילום קובי שוץ (4)

צילום קובי שוץ (5)

צילום קובי שוץ (6)

צילום קובי שוץ (7)

צילום קובי שוץ (8)

צילום קובי שוץ (9)

צילום קובי שוץ (10)

צילום קובי שוץ (11)

צילום קובי שוץ (12)

צילום קובי שוץ (13)

צילום קובי שוץ (14)

צילום קובי שוץ (15)

צילום קובי שוץ (16)

צילום קובי שוץ (17)

צילום קובי שוץ (18)

צילום קובי שוץ (19)

צילום קובי שוץ (20)

צילום קובי שוץ (21)

צילום קובי שוץ (22)

צילום קובי שוץ (23)

צילום קובי שוץ (24)

צילום קובי שוץ (25)

צילום קובי שוץ (26)

צילום קובי שוץ (27)

צילום קובי שוץ (32)

צילום קובי שוץ (33)

הכתבות המעניינות ביותר

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
15 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

טעות היא לכם להכניס ראשכם בין ההרים הגדולים ולהכניס כתבה שהיא באופן מוצהר נוטה לצד אחד. ודאי לא בחודש אלול.
ואילו היה המדובר באלפים או רבבות שאי אפשר להתעלם, ניחא, אבל בתמונות הרי רואים שמדובר בכמאה יהודים לכל היותר וגם לא שמענו על קריאה מפורשת לכל זה אז כמדומה שעל זה נאמר 'במקום שאמרו לקצר אינו רשאי להאריך'…

בבקשה הסירו בהקדם את התמונות עם הכיתובים נגד דעת גדולי ישראל (אף שהן כדעת חלקם, כמובן)
יש בזה פגיעה בכבודם!!!

במקרה הזה האריכות לא לענין וד"ל

פתאום אסור לכתוב דעה אחת????? תמיד צריך לכתוב רק את הדעה השניה??? כל אחד יודע שיש חסידויות, ויש רבנים, וגם הציבור הליטאי התחלק עם 2 גדוילים וכל אחד יעשה מה שמורים לו רבותיו, אז הפעם צד אחד בכותרות, מה אתם מפחדים? שמישהו ישתכנע??? מקסימום…

חחח…
אנחנו פחדנים…
חחח…

כן אני מפחד,
כן, אני לא רוצה לשמוע השקפה פסולה והרסנית.
כן, אני לא רוצה להצטנן באמונת חכמים שלי.
כן, ההשכלה התחילה מעיתונים המלאים זלזול באמונת חכמים.
זה לא ויכוח מי יצליח לשכנע א' את השני, אלא מי צודק, ואין לנו אלא את המסורה בידנו.

במקרה ממש יצא לי לראות את הכתבה ממש בעדינות הניכנס ללב של כל בן תורה אין כאן דיע ללכת להתיצב או לא רק ממש כבוד התורה לבחורים שיושבים בכלא ששמעתי שאחד מהם התיצב ומישם נישלח לכלא אז אשרי כל מי שטרח ונתן מזמנו ליסוע עד לצפון לכבודה של תורה. כן בחודר הרחמים שהתורה תמליץ טוב בעד כל מי ששמח בכבודה. אין כאן שום קשר לרב כלשהוא יצר הרע לקחת את כבוד התורה של בחורים צעירים ולשייך לרב כזה או אחר. כתיבה וחתימה טובה!!!

צורם השלט, אשריך גבור הרוח, שבחרת לשבת בכלא 6, ולא בצבא ההרסני
יודעי דבר, אומרים, כי הישיבה בכלא 6 שבועיים, גרוע הרבה יותר מהשהות בצבא, שנתיים, בכלא נחשפים, לכל מיני מרעין בישין, שספק רב, אם בצבא מסודר, נחשפים לכך, לא שהצבא טהור ונקי, אך בצבא, אין הכרח לכך, ואילו שם, הרי זה בא מאליו
וכמובן, שחלילה להכריע בין גדולי ישראל, וכל אחד ינהג לפי השקפת רבותיו, אך השלט צרם, תועה ומתעה, ורחוק מלהיות אמת, ודי למבין.

מישהו ראה כאן עשר זקנים??? הם נאבדו לי…

ברגע שהשקפת ר' שמואל אוירבאך שאין יותר הרסני מהצבא .וזה מה שקיבל מרבותיו שאפילו בגזירה על הנשים פסקו שבנות ישבו בכלא ולא ילכו לצבא אז פשוט וקל וחומר שהיו גדולי עולם אלו כאן בדור איתנו היו אומרים ללכת לכלא מאשר ללכת לצבא ומי אתה שלוימה הצעיר שבידך לעלות תגובה ולהתיר את הצבא בעדיפות מכלא על סמך יודעי דבר??? פחד פחדים חודש אלול…
כמובן שתלמידים של הרב שטינמאן ינהגו בהוראה שלו בלי שיצרום להם ויציק להם כ"כ השלטים שהם בנפשם של הצד השני.

לדעתי יש כאן שתי בעיות:
א. עצם הדיווח על הפגנה שלא שמענו שר' שמואל קרא לה (בקריאה להרעיש עולמות אני לא בטוח כלל שהכוונה לחסום כבישים או לרקוד סביב שערי הכלא. הייתי בירושלים כשהיתה הפגנה ואוי לה לחרפה. בטוחני שלא לכך כיון ר' שמואל) וכנראה גם שרוב משתתפיה לא באו כי הם חשבו שזה יועיל אלא מסיבות אחרות וד"ל.
ב. גם אם ר' שמואל היה קורא לצאת להפגנה והיא אכן היתה לשם שמים עדיין מאחר ויש צד (רק אל תגידו שהוא צד מבוטל…) שזה מנוגד לדעתו. אז במצב כזה או שמן הראוי להמנע מהתייחסות לנושא זה השנוי במחלוקת או להתייחס בקצרה. ודאי לא להביא עשרות תמונות שהן לחלוטין מנוגדות (וכאמור גם נגד) לדעת רבים מגדולי ישראל.

אני מבקש שלא אגרור בעקבות דבריי הללו דברי זלזול בגדולי ישראל מכל צד והאמת והשלום אהבו.

שנה טובה לכולם!!!

כל סיבת ההפגנות הללו היא אחת, וזה לאחד תחת תרוץ זה את מעט האנשים המשתייכים לפלג זה. מהפגנה להפגנה הם רק מוכיחים כמה הם מיעוט בציבור המפואר שלנו. אז לא צריך לדון מה הסיבה ומי צודק ומה בדיוק כתוב בשלטים, כי יש פה מטרה אחת שאפ פעם לא מושגת רק מביישת את השותפים לה

זה הפנים של החברה שלנו?
לא מסוגלים לראות שיש אנשים שחושבים אחרת?
ודי תפסיקו עם הפגיעה המפונטזת בגדולי ישראל
כי תלמידי חכמים גדולי ישראל יש בשתי הצדדים
והצגת דעתו של האחד אינה פוגעת
ולא אמורה לפגוע בדעתו של האחר
אלא אם כן יש מי שמעוניין להציג את זה כך
כדי שהאחר לא יוכל להציג את דעתו

כמו שאני חושב שרצוי לא להביא את הכתבה על המתחולל בשארית כי זו פגיעה בצד אחד כך לא היה ראוי להביא את הכתבה הזו שהוא מנוגדת לצד השני.
או בלשון הגמרא: ממה נפשך…

כיון שהכתבה עוסקת בעניינים השנויים במחלוקת (מה לעשות אבל צורת המחאה הזו היא במחלוקת. נקודה) אולי מן הראוי שנקבל על עצמנו לא להאריך יותר בעניין הזה ובמיוחד כשאנו בחודש אלול וודאי זקוקים לרחמי שמים.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture