נשיא רוסיה פוטין: "יהודים נהרגו באושוויץ, רק כי הם יהודים"

את הדברים אמר בטקס זיכרון מיוחד לציון 70 שנה לשחרור מחנה ההשמדה אושוויץ, שנערך במוזיאון היהודי במוסקבה • •

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

נשיא רוסיה פוטין השתתף בטקס זיכרון מיוחד לציון 70 שנה לשחרור מחנה ההשמדה אושוויץ, שנערך במוזיאון היהודי במוסקבה (4)

נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין, השתתף בעצרת הזיכרון ה-70 של "יום השואה הבינלאומי", המצוין, כפי החלטת האו"ם לפני כעשור, בכל 27 לינואר למניינם, היום בו שוחרר מחנה ההשמדה אושוויץ, ע"י הצבא הסובייטי.

אירוע הזיכרון, נערך ב"מוזיאון היהודי" הגדול שבשכונת "מארינה רושצ'ה" במרכז מוסקבה, בראשות רבה של רוסיה הגאון רבי בערל לאזאר, אשר פתח את המעמד בתפילת 'מלא רחמים' לזכרם של ששת מיליוני היהודים הי"ד שנרצחו במלחמת העולם השנייה, ומתוכם כמיליון ומאה אלף איש במחנה ההשמדה הנורא באושוויץ, עד השחרור לפני שבעים שנה בדיוק בידי כוחות הצבא הסובייטים.

"ראשית לכל, עלינו להודות לקב"ה על הנסים הרבים שעשה עם כל אלו שזכו וניצלו בשואה האיומה", פתח הגר"ב לאזאר את דבריו, וסיפר על נס ההצלה של הוריו בזמן המלחמה באירופה שזכו להקים בית יהודי לאחר המלחמה וצאצאיהם ממשיכים בגאון את מסורת ישראל במדינות רבות בעולם.

הנשיא פוטין ציין בנאומו את חלקם הרב של החיילים היהודים שלחמו בצבא האדום, ומהם שלקחו חלק בשחרור אושוויץ. "זה נכון שאומרים שהצבא האדום שחרר את אושוויץ, אך חייבים לזכור גם, שכחצי מיליון יהודים לחמו בשורות הצבא וכמאתיים וחמישים אלף איש מהם נהרגו. זו היא הגבורה היהודית ולעולם לא נשכח זאת", אמר פוטין.

עוד אמר פוטין, כי היהודים שנרצחו במפעל המוות הגדול באושוויץ, היו חפים מפשע והם נרצחו רק בגלל היותם יהודים, ותופעה זו של אנטישמיות לא נפסקת גם היום.

קרא עוד:

[postim]

התרגשות גדולה נגרמה לקהל, בזכות השתתפותה של הגברת בריינדל פליישמן, אחת הניצולות ממחנה ההשמדה אושוויץ וכיום תושבת ארץ ישראל. האורחת הגיעה במיוחד מארץ ישראל על מנת להשתתף בטקס הזיכרון החשוב, וכמה סמלי ומרגש היה לשמוע, כי כעשרים נכדים ונינים במשפחתה הענפה כ"י משמשים כרבנים ושלוחי חב"ד ברחבי רוסיה.

ששת נרות הנשמה לזכרם של ששת מיליוני היהודים הי"ד, הודלקו בידי הנשיא פוטין, הרב הראשי הגר"ב לאזאר, אוד מוצל מאש הגב' פליישמן, חייל רוסי ממשחררי אושוויץ, נשיא איגוד הקהילות ברוסיה ר"א ברדה ונינה של הגברת פליישמן לבית משפחת ויסברג משלוחי חב"ד במוסקבה.

נשיא רוסיה פוטין השתתף בטקס זיכרון מיוחד לציון 70 שנה לשחרור מחנה ההשמדה אושוויץ, שנערך במוזיאון היהודי במוסקבה (10)

את האירוע הנחה יו"ר המוזיאון היהודי ר"ב גורין ובין המשתתפים היו עשרות שגרירי מדינות המשתתפים מדי שנה באירוע זה, הנערך בארגון "איגוד הקהילות היהודיות ברוסיה", וכן ר' לוי לביוב יו"ר איגוד הקהילות ברוסיה, הנגיד ר' מיכאל מירלשווילי וידידי הקהילה.

העזרה הרבה שמגישה הקהילה היהודית במוסקבה לניצולי השואה, היא כיום מפותחת מאוד ובעלת היקף רחב. לפני כחמש עשרה שנה, הקים רבה הראשי של רוסיה הגאון רבי בערל לאזאר שליט"א, את "מרכז החסד היהודי – שערי צדק" במוסקבה, ומני אז התפתח המרכז באופן נרחב והוא מהווה כיום את מרכז החסד הגדול ביותר ברוסיה, עם עשרות רבות של תוכניות סיוע מגוונות ומצילות חיים.

במהלך האירועים לציון יום השואה הבינלאומי, נערך גם טקס השקת אגף "קול החסד" ב"מרכז החסד" הסמוך למוזיאון היהודי, הכולל מרכזייה טלפונית אותה מאיישים בו זמנית שמונה מתנדבים, שיטלפנו לפחות פעם בשבוע לכל ניצול שואה, להתעניין במצבו, לסייע במילה טובה ולהיענות לכל בקשה או פנייה. בפרויקט זה הושקע הון רב, לרכישת ציוד מותאם והטלפנים הוכשרו לקראת תפקידם, על מנת להעניק לניצולים את השירות הטוב והיעיל.

יצוין גם, כי ב'מרכז החסד היהודי שערי צדק' הסמוך למוזיאון היהודי, בו מסתייעים כ-5 אלף ניצולי שואה מתוך כ-15 אלף נזקקים, גלמודים וחולים יהודים ממוסקבה – נערך טקס מקביל בהשתתפות מאות ניצולי שואה, אשר נשאו יחד תפילה מיוחדת לרפואתם של השרידים שחיים איתנו ולזכות העם היהודי.

צילום: לוי נאזרוב

הכתבות המעניינות ביותר

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture