הצלחה אדירה לכינוס ש״ס: רבבות הריעו לגדולי התורה והצהירו אמונים למרן

במעמד היסטורי ששנים לא נראה כמותו הביאה תנועת ש״ס רבבות תומכים ופעילים מכל רחבי הארץ לאצטדיון יד אליהו • את הבימה האדירה פיארו מאות רבני ישראל מכל עדות יהדות ספרד ובראשם מועצת חכמי התורה, רבני משפחת אבוחצירא, כל רבני עדת התימנים ועוד • כסאו וגלימתו של מרן הונחו במרכז האולם ועוררו געגועים עזים • הופעה נדירה של הגרב״צ מוצאפי מעל מסך ענקי הקורא לתמוך רק בתנועה הקדושה משום ״לא תעמוד על דם רעך״ • מרן הגר״ש כהן: מרן אמר לי כמה פעמים שאיננו מוחל למי שלא מצביע ש״ס • הגר״י רצאבי הכריז: תומך רק בש״ס • היציעים קיבלו בתשואות אדירות את יו״ר ש״ס הרב אריה דרעי, שנשא נאום ישיר ליאיר לפיד ובנימין נתניהו • הרב צבי חקק, נאמן ביתו של מרן בנאום מיוחד

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

עצרת שס יד אליהו אדר תשעה. צילום יעקב כהן (29)

במעמד מאות רבנים, אדמור"ים ראשי ישיבות, גאונים וראשי קהילות, ובראשם חברי מועצת חכמי התורה הגאונים רבי שמעון בעדני שליט״א, רבי משה מאיה, רבי ראובן אלבז ורבי דוד יוסף ועמם ואדמו"רי בית אבוחצירא ופינטו שחרגו מדרכם ופיארו את בימת הכינוס הענקית שטרם נראה כמותה.

ההתלהבות והאש בעיניים לא כבתה לרגע אחד במשך כל חמש השעות שהיו רצופות בנאומים חוצבי להבות.

שעות ארוכות לפני פתיחת האירוע, כבר צבאו אלפים על שערי האצטדיון. כאשר למרבה הצער, אלפים נותרו בסוף. מה שהרשים יותר מכל הייתה הגלריה המפעימה של מאות רבנים מכל גווני הקשת ובראשם אושיות מעולם התורה הספרדי, ביניהם האדמו"ר המקובל רבי ברוך אבוחצירא שליט"א, האדמו"ר רבי יקותיאל אבוחצירא שליט"א האדמו"ר רבי דוד חנניא פינטו שליט"א, הראשל"צ רבי בקשי דורון שליט"א, הגר"י רצאבי שליט"א, הגאון רבי דניאל זר שליט"א, רבי שלום ארוש שליט"א ועוד מאות נוספים.

ברגשי קודש נפתח האירוע בדברי ברכתו של האדמו"ר רבי ברוך אבוחצירא שסיפר כי אביו מרן הבבא סאלי זי"ע התגלה אליו בחלומו וביקשו לנסוע במיוחד לכנס ולבקש מכל יהודי בעולם לפעול עבור תנועת ש"ס ועולם התורה הספרדי.

עצרת שס יד אליהו אדר תשעה. צילום יעקב כהן (10)

אחריו הפתיעו בנאומים רבני תימן הגאון רבי יצחק רצאבי והגאון רבי פנחס קורח שהבהירו כלפי עולם אין זכות לתמוך בשום מפלגה אחרת לבד מתנועת ש"ס. כך גם הפתיע את הנוכחים הגאון רבי שלום ארוש שליט"א שלראשונה הכריז בפומבי שהוא תומך בתנועת ש"ס וכך יורה לכל השואלים אותו.

רגע מרטיט נימים היה כאשר במרכז ההיכל הוצב כסאו המיותם שלמרן זצוק"ל ועליו פרוסה גלימת נשיאותו, כאשר ילד הפלא עוזיה צדוק קרע את לב הנוכחים בשירר הפרידה והיתמות ממרן זצוק"ל.

עצרת שס יד אליהו אדר תשעה. צילום יעקב כהן (17)

ההפתעה מיוחדת נרשמה כאשר על המסכים הוקרנה דרשתו חוצבת הלהבות של הגאון רבי בן ציון מוצפי שליט"א שהצהיר כי הוא חורג מגדרו ומתערב בפוליטיקה משום שיש כאן גזירת כליה על עולם התורה הספרדי. "מי שלא בוחר ש"ס עובר על 'לא תעמוד על דם רעיך' ואת עוונו הוא נושא", קרא בכאב.

בסערת קודש ובשירה חוצבת להבות התקבלו מרנן ורבנן חברי המועצת, בראשות מרן הגר"ש כהן. ראשון הדוברים היה הגר"ש בעדני שקרא בלהט על חובת השעה לציית למועצת וחכמיה כי זו הירושה שהותיר אחריו מרן לדורות, ולא להתפתות לשום הכרזות ופיתויים. זו דעת תורה, הכריז.

עין לא נותרה יבשה בקהל כאשר על המסך הוקרן סרט מצמרר, המסקר את רגעי הפרידה הנוראיים ממרן זצוק"ל, את אלפי הנאמנים קורעים את דש בגדיהם ואת ההלוויה הכואבת. אחריה נשמעו דברי קודשו שאמר תקופה קצרה לפני פטירתו, כי חייבים לשמוע לכל מילה שיוצאת מ'פה קדוש' של מרן הגר"ש כהן, שכל הפורש ממנו כפורש מן התורה. ולאחר מכן נשמעה צוואתו של מרן שהכריז כיהוא קורא לכל אחד ואחת להשפיע על עוד 10 אנשים שיצבעו לש"ס.

דובר מיוחד בכנס היה נאמן בית מרן הרב צבי חקק שליט"א שהעיד מכלי ראשון על כך שכל שנותיו לא היה נושא נוסף שמרן הסכים להתמסר אליו על חשבון לימוד תורתו, אלא רק תנועת ש"ס ואל המעיין. הוא גם העיד על כך שמרן סמך את ידו רק על הרב אריה דרעי שבו ראה שליח להקים את ש"ס ולייסד אותה בהדר.

לקול תשואות ההמונים ונשיאה על כפים, נקרא הרב אריה דרעי שהבעיר את אש המהפכה באולם בנאום שכבר שנים לא נשמע כמותו. הוא פנה בדבריו אל ראש הממשלה שעושה בשליחות עם ישראל בארצות הברית ואיחל לו הצלחה, אבל הזכיר לו את מיליוני השקופים והילדים הרעבים שהזניח בשנים האחרונות. "הציבור שלנו תמיד תמך בליכוד, תמיד הלכנו יחד, אלא שלאחרונה ב-10 שנים האחרונות הליכוד בגד בבני עדות המזרח. אנחנו רוצים ביבי-בגין, נמאס לנו מביבי-לפיד", שאג. הוא התייחס גם לדברי יאיר לפיד שאחרי שנות רדיפה אינו מתבייש "להסתכל לי בעיניים ולומר בזלזול 'אני אשקם אותך'. זאת גזענות ושפלות! אני מבטיח לך יאיר, את המנגינה הזאת לא תוכל להשתיק".

אחריו נשמעו דבריו הנרגשים של הגר"ד יוסף שליט"א שפרץ בבכי כשדיבר על קשריו של אביו עם מרן הגר"ש כהן שיבדלחט"א. "מהיום ואילך", הכריז, "אנו מצווים לקרוא לו בתואר 'פה קדוש'". לאחר מכן שאל את ההמונים אם הם מתחייבים לקיים את צוואת מרן וכל אחד ואחד יפעל במסירות נפש להשפיע על עוד ועוד תומכים. והציבור השיב בשאגה מהדהדת.

המשא המרכזי והחותם, נשמע בהתרגשות מפה קדוש של מרן הגר"ש כהן, שהכריז כי זאת התורה שמסר לנו מרן זצוק"ל לא תהיה מוחלפת. "מרן הוא מרדכי היהודי של הדור, הוא הקהיל אלפי תינוקות של בית רבן ולימדם שמע ישראל ויהדות. הוא הרביץ בהם תורה ומסר את נפשו למן תנועת ש"ס ואוי למי שיעז לפגוע בה. וודאי עכשיו כשמרן מלמעלה בעולם האמת צופה ומביט אל מי שעושה את צוואתו".

אחרי ברכת הכהנים ומי שברך, ננעל המעמד בקבלת עול מלכות שמים המונית מפיו של הגאון רבי אברהם חפותא שליט"א שהכריז ה' הוא האלוקים. בסדר מופתי ובתחושה מרוממת ננעל המעמד הקדוש.

צילומים: יעקב כהן, ישראל ברדוגו

הכתבות המעניינות ביותר

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture