'משפחה' לחג: יותר תוכן, יותר עמודים, יותר מעניין

עלעול ראשוני בחבילת החג בת 800 העמודים ו-7 המוספים של עיתון משפחה לפסח • סוד חייו המופלאים של מרן פוסק הדור שהעם היהודי מייחל בימים אלה לרפואתו השלמה • ארבעה עשר יומנים סודיים בכתב ידו של הרב עובדיה זצ"ל • סיפור נפילתה ועלייתה של משפחת רייכמן, אצולת הממון החרדית החולשת על מרבצי עושר וכובשת עוד ועוד מלונות ונכסי נדל"ן בישראל ובעולם • ראיון נדיר עם הרב אריה אלתר, הנסיך לבית גור ורואה החשבון החרדי הראשון בישראל • מסע אל קהילות חרדיות שפזורות ברחבי הארץ • יש עוד הרבה מאד דברים מעניינים מה שבטוח, משעמם זה לא יהיה

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

במשרדי מערכת 'משפחה' בהר חוצבים לא כבה האור בשבועות האחרונים – וכעת מגיעה התוצאה: 'משפחה' מציג לקראת חג הפסח חבילת חג מושקעת במיוחד, עם למעלה מ-800 עמודי תוכן גדושים, ושבעה מוספים שונים, לכל המשפחה.

בעזרת כמה מחברי המערכת, יצאנו לסיור בין הכתבות והפרויקטים שהעיתון מציג לקוראיו. מתברר שהמגזין לבדו, שהודפס בפורמט רחב ומהודר, נושא בחובו, תחזיקו חזק, לא פחות מ-300 עמודים – מה שאומר שמדובר בספר לכל דבר.

הפרויקט הראשון שייתקל בו מי שיפתח את העיתון בסוף השבוע עשוי להפתיע כמעט כל קורא: בעוד העולם היהודי מעתיר לרפואתו השלמה של פוסק הדור מרן הגאון רבי שמואל הלוי וואזנר, עשה אריה ארליך שעות של ראיון מתוך החדר עם בנו, הנגיד מבורו פארק הגה"ח רבי יוסף צבי וואזנר. הבן, מגדולי נגידי עולם התורה, שוהה בימים אלה ליד מיטתו של אביו ועוקב בחרדה אחר בריאותו. כעת הוא מסיר את הלוט מעל סוד חייו המופלאים של אביו, פוסק הדור שהעם היהודי מייחל בימים אלה לרפואתו השלמה – ומבקש מעם ישראל שימשיך להעתיר בעדו.

יומני הרב עובדיה
הכתבה הבאה תחולל סערה לא קטנה: מתי מספר יודעים, שבמשך שלושים שנה ניהל מרן הגאון רבי עובדיה יוסף זצ"ל יומנים אישיים שבהם הוא תיעד בחשאי את ביקוריו במדינות ערב ואת המפגשים שלו עם שליטים ורודנים בעולם הערבי. לראשונה בהיסטוריה, מפרסמים יוסי אליטוב וישראל פלר ארבעה עשר יומנים סודיים בכתב ידו של הרב עובדיה זצ"ל, שבהם הוא מתאר בפרוטרוט, בשפה עשירה וציורית ובכתב יד נאה ועגלגל – את יוזמות השלום שבהן היה מעורב, את פגשתו החסויה עם נשיא מצרים חוסני מובארק, את ביקורו הדרמטי באיראן, את היחסים בתוך משפחתו ואפילו את הדרך שבה מונו חברי הכנסת מטעם ש"ס.

בהמשך יזכו קוראי 'משפחה' להיחשף לעולמו הפנימי של הגאון רבי דוד כהן, ראש ישיבת חברון, שלמרות גילו הצעיר יחסית – גדולי הדור מועידים אותו להנהגה בדורות הבאים. אליעזר שולמן ושמעון ברייטקופף פסעו בממלכה החברונאית, פגשו בדמותו של ראש הישיבה ושוחחו גם עם מקורביו ובני משפחתו, שסיפקו הצצה מאלפת לאחת הדמויות התורניות המסקרנות בעולם התורה הליטאי.

הראיון הבא מתקיים עם הרב יעקב וירז'בינסקי, איש סודו של מרן הגראי"ל שטיינמן והאיש שנשלח על ידו למשימות תחזוק עולם התורה, שובר שתיקה בראיון נדיר לשמעון ברייטקופף.

בהמשך המגזין משרטטת מיכל איש שלום, בעזרת גיבורי המשפחה, את סיפור נפילתה ועלייתה של משפחת רייכמן, אצולת הממון החרדית החולשת על מרבצי עושר וכובשת עוד ועוד מלונות ונכסי נדל"ן בישראל ובעולם.

ב'צאנג דו כבר הייתם?
אם לא הייתם מעולם בצ'אנג-דו – זה הזמן להצטרף לאהרן גרנות ואלי קובין, שנסעו עד למזרח הרחוק, כדי להביא עבור קוראי 'משפחה' את הסודות של הונג קונג, את ההזדמנויות של גואנגז'ו, את החלומות של צ'אנג-דו ואת העבדים של אי-יו. מסע מסעיר שמוכיח שמיליארד סינים באמת לא טועים.

בהמשך המגזין תקראו על סיפורם של שלושה אברכים שלמדו בישיבת מיר, החתומים על הסטארט-אפ החרדי הראשון, שגייס שלושים מיליון דולרים במספר ימים. כתבתו של אליהו אקרמן.

הכתבה הבאה במגזין 'משפחה' הוא ראיון נדיר עם הרב אריה אלתר, הנסיך לבית גור ורואה החשבון החרדי הראשון בישראל, ששובר שתיקה וחושף בראיון לרותי קפלר סיפורים משפחתיים מאבותיו – האדמו"רים לבית גור.

בנוסף, מנחם פינס ויאיר שטרן מרימים את המסך מעל חייה של משפחת טולדאנו, האצולה התורנית ספרדית עם ההשפעה חוצת החוגים והנוכחות כמעט בכל פינה ברחבי עולם התורה.

גם האנק שיינקופף, האיש מגבעת הקפיטול שהציל את קריירת הנשיאות של ביל קלינטון, מסב סביב שולחן הסדר של 'משפחה', ומדבר לראשונה בראיון חג מקיף למעין דוד.

בהמשך תיחשפו לסוד גנוז על חייו הפלאיים של הרבי מדרוהוביטש, שצייר במכחול, ניגן בכינור והילך קסמים על כולם, כולל ביאליק, אחד העם וכצנלסון. מסמך מאלף עם עשרות תיעודים ועדויות מפתיעות, שנאספו על ידי אהרן רובין.

אחר כך תקראו על הרב ד"ר אברהם באואר, האיש שמסנן את המועמדים לאוניברסיטה היוקרתית בעולם. שלומי גיל שפגש אותו, גילה כי בעצם מדובר באברך חרדי שגם קיבל מאות אלפי דולרים מהרשות הפלסטינית.

את המגזין חותם פאנל מוסיקלי חגיגי במיוחד עם זמרי הנשמה החסידיים שחצו את הרוביקון והצליחו לפרוט על נימיה של החברה הישראלית. גם זה פרי יצירתו של שלומי גיל.

מיישבי הסכסוכים
אם חשבתם שבכך נחתם המגזין של 'משפחה' – חכו עד שתשמעו על הפרויקטים החגיגיים – אותם מוספי נושא שמתלווים הפעם אל המגזין ומעשירים את חבילת החג של 'משפחה' כשהם מעניקים לה ערך מוסף משל עצמם.

הפרויקט הראשון נקרא 'עושי שלום', ובו חוזרים סופרי 'משפחה' אל האנשים שעומדים מאחורי הסולחות שהעלימו את המחלוקות הגדולות בציבור החרדי: שני הפלגים בויז'ניץ, סאטמר ובעלזא, סאטמר וחב"ד, הגר"ע יוסף והגר"מ אליהו זצ"ל, הגר"ע יוסף והגר"ש עמאר, תולדות אהרן ותולדות אברהם יצחק, פרשת הפילוג בישיבות מיר וחברון ועוד. הפרויקט שופך אור על שורת פרשיות שהסעירו את הציבור החרדי עד שהסתיימו בקול דממה דקה במסגרת פיוס ששינה את ההיסטוריה.

הפרויקט הנוסף נקרא 'הכל זה מלמעלה'. מדובר בפרויקט-מסוק, שבמסגרתו המריא הצלם ישראל ברדוגו אל שמי מדינת ישראל, ותיעד את החיים החרדיים ואת החיים במדינת ישראל בכלל, ממעוף הציפור. בני ברק ומודיעין עילית, ביתר ומאה שערים, הופכים פתאום לקופסאות גפרורים קטנות. מדובר בפרויקט אלבומי ראשון מסוגו, המשתרע על קרוב לשלושים עמודים.

הפרויקטים הנוספים הם 'אז והיום' – שבו פוגשים בעלי מקצועות מבוגרים את ממשיכיהם הצעירים, ו'משפחה נוצצת' – מסע אל המשפחות החרדיות ששולטות בתעשיית היהלומים העולמית.

ארץ עיר
לצד כל אלה, 'משפחה' מציג מוסף 'בתוך המשפחה' מוגדל ומורחב, עם שורת פרויקטים בלתי נגמרת, עבור עקרות הבית והבנות החרדיות, מוסף 'ילדים' חגיגי שאליו נלווה עוד מוסף חג לילדיו, המוסף התורני 'קולמוס' במהדורה מורחבת ומושקעת, וכן מוסף סיפורת מרתק בשם 'סיפורו של מקום', פרי עטם של תריסר הסופרים הגדולים בציבור החרדי.

מוסף החדשות של 'משפחה' נקרא 'ארץ עיר', והוא מוקדש הפעם למסע אל קהילות חרדיות שפזורות ברחבי הארץ.

יש עוד הרבה מה לסקור את חבילת החג יוצאת הדופן של 'משפחה', אבל היריעה קצרה וההכנות לפסח עדיין רבות. מה שבטוח, משעמם זה לא יהיה.

 

 

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

0 תגובות

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture